Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror du kan få rätt för den, men tror det var smash eller jump eller något annat andra ord

Eller hette det Yeti Sports? (efter googlat lite på typ "penguin" och "flash game", plus att bilden hette yeti.png)
Tycker den går till @tomas1976 i vilket fall

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tack för det.
Då provar vi med en gammal klassiker till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Eller hette det Yeti Sports? (efter googlat lite på typ "penguin" och "flash game", plus att bilden hette yeti.png)
Tycker den går till @tomas1976 i vilket fall

Yeti Sports: Penguin Toss verkar vara hela titeln...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Kom i ett antal olika versioner men alla gick ut på att slå den lilla pingvinen långt.
Spelades en del på nätterna när man hade lugnt på jobbet för länge sen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Då provar vi med en gammal klassiker till
https://i.imgur.com/cSArt4h.png

Kom igen nu, ingen som tagit den senaste än?
Det måste väl vara Super Cars 2? (om jag minns rätt nu: ettan hade väl bara försäljaren man behövde snacka med, men tvåan hade flera olika udda personer att prata med mellan loppen som man kunde förlora eller tjäna pengar på)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

"Smack the Penguin" var den jag tänkte på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kom igen nu, ingen som tagit den senaste än?
Det måste väl vara Super Cars 2? (om jag minns rätt nu: ettan hade väl bara försäljaren man behövde snacka med, men tvåan hade flera olika udda personer att prata med mellan loppen som man kunde förlora eller tjäna pengar på)

Helt rätt.
Jag trodde den skulle gå fortare. Jag har nött många timmar i det spelet.
Undrar om det fortfarande är spelbart.

Permalänk
Medlem

Uj vad ska vi hitta på nu? Det får bli obskyrt...

Kanske går att lista ut spelnamnet baserat på temat på "bossen"?
...
Tror spelet släpptes först på Atari 2600 men det här är portningen till Intellivision.
(ännu ett spel jag inte spelat själv)

Tog det här spelet mest pga den härligt superostiga cover-arten som jag kan visa senare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Uj vad ska vi hitta på nu? Det får bli obskyrt...
https://i.ytimg.com/vi/DyJddc8THb0/maxresdefault.jpg
Kanske går att lista ut spelnamnet baserat på temat på "bossen"?
...
Tror spelet släpptes först på Atari 2600 men det här är portningen till Intellivision.
(ännu ett spel jag inte spelat själv)

Tog det här spelet mest pga den härligt superostiga cover-arten som jag kan visa senare

Jag tror på Demon Attack! Om det är rätt ska jag se om jag hittar något fint efter sömnen..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag tror på Demon Attack! Om det är rätt ska jag se om jag hittar något fint efter sömnen..

Rätt!
Wow snyggt! Trodde den skulle kunna vara så obskyr att ingen skulle ta den utan massa konstiga hintar.

... och här som bonus kommer den helsköna cover arten:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Rätt!
Wow snyggt! Trodde den skulle kunna vara så obskyr att ingen skulle ta den utan massa konstiga hintar.

... och här som bonus kommer den helsköna cover arten:
https://www.retroplace.com/pics/atari2600/packshots/4692--demon-attack.png

Cool bild! Jag lyckades ta det med dina ledtrådar och lite tankeförsök

Nästa!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Cool bild! Jag lyckades ta det med dina ledtrådar och lite tankeförsök

Nästa!
https://i.ytimg.com/vi/AE9jAvX-PZs/maxresdefault.jpg

Det ser ut som en föregångare till Arkanoid så jag gissar på Breakout.

<Edit> Och efter lite googlade vill jag revidera min gissning till Brickout! 😊 Ett spel som tydligen aldrig släpptes för att det var för likt Breakout.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Det ser ut som en föregångare till Arkanoid så jag gissar på Breakout.

<Edit> Och efter lite googlade vill jag revidera min gissning till Brickout! 😊 Ett spel som tydligen aldrig släpptes för att det var för likt Breakout.

Snyggt jobbat! Jag letade egentligen efter ett spel jag minns från min barndom som såg ut sådär men hette något annat. Bilden är Brickout som sagt, din boll (eh, ok, lite menat som pun)

Hittade det!

Så bonusfråga (men Mr Steed har fortfarande bollen)

Vad är detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Snyggt jobbat! Jag letade egentligen efter ett spel jag minns från min barndom som såg ut sådär men hette något annat. Bilden är Brickout som sagt, din boll (eh, ok, lite menat som pun)

Hittade det!

Vad är detta?
https://i.ytimg.com/vi/ALdFH36nF-Y/hqdefault.jpg

Tackar!
Jag tycker att jag borde ha stött på detta när jag letade efter Brickout men det tror jag inte jag gjorde, ser väldigt obskyrt ut men det kanske beror på bilden mer än spelet Jag hade väldigt sällan tillgång till arkadspel så har missat många såna.

Får fortsätta att fundera på bonusfrågan medan jag bjuder på ett nyare (går åren fortare?) spel som jag inte tror blir så svårt

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Vad är detta?
https://i.ytimg.com/vi/ALdFH36nF-Y/hqdefault.jpg

Lånade det där av en kompis för länge länge sen
Det lär vara Dam Busters på Philips G7000 (eller Magnavox Odyssey²)
Klart udda Arkanoid klon som kunde spelas av två spelare mot varandra, varav ena spelaren styrde gubbar som reparerade hålen man gjorde i väggarna

*edit* Mr Steeds spel har jag lagt fånigt många timmar på, men låter någon annan ta det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Tackar!
Jag tycker att jag borde ha stött på detta när jag letade efter Brickout men det tror jag inte jag gjorde, ser väldigt obskyrt ut men det kanske beror på bilden mer än spelet Jag hade väldigt sällan tillgång till arkadspel så har missat många såna.

Får fortsätta att fundera på bonusfrågan medan jag bjuder på ett nyare (går åren fortare?) spel som jag inte tror blir så svårt

https://i.imgur.com/qSvOJNi.jpg

Gamla hederliga original Plants vs Zombies

om jag har rätt så postar jag något ikväll

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Gamla hederliga original Plants vs Zombies

om jag har rätt så postar jag något ikväll

Du har givetvis rätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, tog några minuter jobb tid för att google:a mitt första konsol spel

gl hf

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Cove:

Okej, tog några minuter jobb tid för att google:a mitt första konsol spel

gl hf

https://i.imgur.com/eMV95j5.png

https://i.imgur.com/KrJ6BzK.png

Wonder Boy

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Wonder Boy

Korrekt! Många timmar man spenderade på sms spelandes det spelet.

Lämnar över stafettpinnen till dig

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare

SNES versionen.
Spelet bygger på en film med samma namn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

SNES versionen.
Spelet bygger på en film med samma namn.

Vete 17 vad det är, men det ser rätt coolt ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lånade det där av en kompis för länge länge sen
Det lär vara Dam Busters på Philips G7000 (eller Magnavox Odyssey²)
Klart udda Arkanoid klon som kunde spelas av två spelare mot varandra, varav ena spelaren styrde gubbar som reparerade hålen man gjorde i väggarna

*edit* Mr Steeds spel har jag lagt fånigt många timmar på, men låter någon annan ta det

Jupp, Dam Busters! Jag köpte en philips på loppis med det och tyckte det var riktigt skoj! Detta trots att vi hade c64 och kompisarna NES.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grafiskt får jag flashbacks av, eh, Flashback 😁
Kan det vara Total Recall? Fast har för mig att det sög..

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Videoapan:

Grafiskt får jag flashbacks av, eh, Flashback 😁
Kan det vara Total Recall? Fast har för mig att det sög..

Total Recall är fel.
Det är en annan stor actionskådis som är med i denna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Total Recall är fel.
Det är en annan stor actionskådis som är med i denna.

Kan det vara Demolition man till SNES ?

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Cove:

Kan det vara Demolition man till SNES ?

Ja.. Rätt.. Bravo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Ja.. Rätt.. Bravo.

okej, här är ett gammalt point and click spel till pc, tror det släpptes även på amigan och sega cd

Vi får se om den är lätt eller svår

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk
Skrivet av Cove:

okej, här är ett gammalt point and click spel till pc, tror det släpptes även på amigan och sega cd

https://i.imgur.com/VCnOhaN.png

Vi får se om den är lätt eller svår

Willy Beamish
Minns jag rätt låg det på 12 disketter till Amigan. Ett konstant diskswappande som gjorde att man nästan tröttnade på själva spelet...