Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Men du kör BT?

På den bilden, ja. Om förklaring krävs så var det för att jag precis höll på att sätta upp allt och ville se att den gav ljud. Den förra jag fick var nämligen sönder.

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Fick idag hem min Wahoo kickr trainer. Nu finns det ingen ursäkt att inte träna när det är dåligt väder eller vinter
(Kanske kan låta bli gå upp dom där 5-7kg varje vinter...)
Testade cykla 20min i Zwift idag och det funkade riktigt bra. Synd bara att det är tokvarmt nu så man inte kan cykla inne :/

https://i.imgur.com/TemCHWR.jpg
https://i.imgur.com/KHZJcyQ.jpg

Jag är ingen cyklist, men tycker det ser så jäkla kul ut att tävla mot andra i Zwift!
Hur fungerar det ens egentligen. Måste inte alla ha samma motstånd eller mäter den på effekt?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag är ingen cyklist, men tycker det ser så jäkla kul att att tävla mot andra i Zwift!
Hur fungerar det ens egentligen. Måste inte alla ha samma motstånd eller mäter den på effekt?

Jag är inte helt insatt i hur trainern funkar rent tekniskt. Men den mäter hur mycket effekt i watt du lägger på pedalerna.
Mer watt fortare cyklar du. Den ökar motståndet när det går uppför i zwift så du måste trycka på med mer watt om du ska hålla samma fart uppför som när det är plant. Funkar riktigt bra tycker jag.

Edit: Funkar även likadant som i verkligheten att om du ligger i "suget" efter en annan cyklist så minskar motståndet i trainern så det går lite lättare.

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

Jag spelade original-versionen på Wii, så detta är nostalgi för mig. Passade på att köpa en PDP Afterglow Deluxe Wireless kontroller samtidigt

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Keeper of the Bamse

M1 Macbook pro 13", 16GB ram, 512GB disk. Känns konstigt att det inte är x86 men jag vänjer mig nog

(Jobbdator)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet har blivit en Ipad pro 11" M1 2021, Gen 2 Apple Pencil, Random skal.
Skärmen köptes idag av ren impuls för 1700kr... asUS 27" ROG Swift PG278QR Happy fucking camper atm haha.

Permalänk
Medlem

Efter ett tips från @Trebsor så beställde man hem det här för 420kr på netonnet:

Det är ett av de få zeldaspel som jag bara kört igenom en gång, och det var snart 10 år sedan så är lite pepp!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Hdmi genom optisk patch kabel.

Köptes främst för att jag behövde en anslutning som var galvaniskt avskild. Fungerar precis som tänkt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Idag har jag storhandlat!
Dock en aning besviken på brillorna, hade hoppas på det skulle vara tvärtom, massa körvör på utsidan istället för insidan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Istället för en traditionell fyrhjuling, går utav helsicke!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Dagens impulsköp blev ett bättre begagnat Asus GTX 1080 Ti Strix 11GB.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Blev inspirerad av några här ovan.

Jag missade typ alla Zelda från Twilight Princess till Breath of the Wild, så det här blev en välkommen re-release särskilt nu när man sitter i lockdown. Fråga; Är det bättre utan motion control? I mitt fall är kontrollen väldigt seg, vet inte hur vanligt det är.

Crash! Såg denna när jag ändå shoppade. Jag spelade 1-4, men nu är detta 4? What up.. Tydligen massa spel mellan dessa releaser också som jag inte är lika sugen att ta ikapp på som Zelda-serien.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Hämtade ut den här idag! Då har man något att pilla med under semestern

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara köpa en batteriladdare (Stenkol) men frakten var dyrare än själva produkten så jag gick all-in och det sluta så här.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag var också på Ikea nyss/igår. Tyckte inte om foten på min monitor så köpte mig en skärbräda Aptitlig och sågade lite i. Resultatet är väl inte perfekt, men det är kul att testa nya saker.
Tejpade fast min lilla usb-förlängning jag använder till headset och när jag ska ladda musen också vid foten. Ska bara komma på om jag ska placera min platta med Macro deck under monitorn eller något annat. Ser lite tomt ut nu.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag var också på Ikea nyss/igår. Tyckte inte om foten på min monitor så köpte mig en skärbräda Aptitlig och sågade lite i. Resultatet är väl inte perfekt, men det är kul att testa nya saker.
Tejpade fast min lilla usb-förlängning jag använder till headset och när jag ska ladda musen också vid foten. Ska bara komma på om jag ska placera min platta med Macro deck under monitorn eller något annat. Ser lite tomt ut nu.
https://i.imgur.com/GbxEFFr.jpg

Är det en liten mikro eller en dator till vänster?

Och varför inte en gasarm?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Är det en liten mikro eller en dator till vänster?

Och varför inte en gasarm?

Hehe. Det är Sugo SG13 som är till vänster. Modifierad för bättre luftflöde. Hade den upphängd under skrivbordet förut, men velar på ett NR200P istället som då skulle hamna på golvet.

Gasarm är jag osäker på eftersom jag har hög/sänkbart bord med T-ben så kommer nog monitorn skaka ännu mer när jag skriver om jag kör en gasarm. Kanske köper en gasarm en vacker dag och i nödfall får sambon ta den om det skakar för mycket.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Blev en sådan här snygging. Och för alla som har skjutit båge, den är elak när/om strängen tar i underarmen.
60-70Lbs
Draw length 29”

Syns t.om. på bilden hur elak den kan vara.
Någon som har en gissning på vad som försöker växa på marken?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Fick mig en ny fällkniv i fjällen av fjällan🙂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagers:

Tyckte inte om foten på min monitor så köpte mig en skärbräda och sågade lite i.

Assnyggt!

Beundrar verkligen folk som kan tillverka saker, själv har jag enbart tummar i hela handen... Är typ världens mest opraktiska människa.

Skrivet av Wyver:

Någon som har en gissning på vad som försöker växa på marken?

Ser ut som groblad?

Hugaligen förresten sådan pjäs du skaffat dig! Långvarig skytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ser ut som groblad?

Hugaligen förresten sådan pjäs du skaffat dig! Långvarig skytt?

Kummin, men såg att det syns inte speciellt bra heller.
Kan komma i en skåneakvavitet flaska bara den blir ”vuxen” 😅

Köpte begagnad.
Faktiskt inte, det är min första bågen.
Med facit på hand så kanske den är lite onödigt våldsam. Det vore lättare att öva skyttet och tekniken, med en aningen lättare båge.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ostbullen:

Hämtade ut den här idag! Då har man något att pilla med under semestern

https://i.imgur.com/2gmufdt.jpg

Skrivet av Wyver:

https://am3pap002files.storage.live.com/y4mKbpE2p6PjyrHvUoXvDgbY4Z5uBKebq5Xg6PjIKPNUUKMh-xZQfc-wOoygz-Db65mrKt0y7WghG7EWUqFeBxSVgf18HmlSPOYDAnnwKXTj_-DBDxVC_7UbIJ1hONq-EdQ9ns00rGN96lN__ht83D102dd__GmDfyVww3gXI7zG6O4aNa--gif1WRut132HKls?width=768&height=1024&cropmode=none

Blev en sådan här snygging. Och för alla som har skjutit båge, den är elak när/om strängen tar i underarmen.
60-70Lbs
Draw length 29”

Syns t.om. på bilden hur elak den kan vara.
Någon som har en gissning på vad som försöker växa på marken?

Båda, skaffa skydd om ni inte redan gjort det. Kan bli riktigt otrevliga skador om man har otur. Compoundbågar är relativt nytt men förlagan har funnits länge och är trots ett gammalt vapen och ingen leksak. Sjukt roliga att använda dock.

Kolla om det finns någon bågskytteklubb lokalt om ni är intresserade. Själv sugen på att skaffa själv men har inte riktigt utrymmet.

Osynlig parkslide?

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen 7 5800X från Amazon.se.

Det fanns ett litet hårstrå inuti plastbehållaren, märkligt nog.

3600:n fick gå i pension (hos mig) efter två år. Känns häftigt med 8 kärnor och 16 trådar.

Permalänk
Medlem

Djupare ner i kaninhålet ska man tydligen. Blir till att byta switchar i ett Pok3r som första projekt.
Tecsee Diamond linjära, ska i film och lite smörj på fjädrarna. En Pencil och lite extra toppar att jobba med.
Och såklart den nya Swec musmattan!

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahla:

Fick mig en ny fällkniv i fjällen av fjällan🙂https://i.imgur.com/E4ek9sd.jpg

Den där såg inte dum ut du, vad är det för kniv?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Köpte en bänkskiva på Ikea och ett höj- och sänkbart underrede på CDON och skruvade ihop, riktigt nöjd! Ska försöka hitta en lämplig arm för skärmen bara.. Och en ny skärm 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

https://swec.mths.se/crash.jpg

Crash! Såg denna när jag ändå shoppade. Jag spelade 1-4, men nu är detta 4? What up.. Tydligen massa spel mellan dessa releaser också som jag inte är lika sugen att ta ikapp på som Zelda-serien.

Har letat efter fysiska utgåvan en bra tag utan att hitta den. Vad tyckte du om spelet för övrigt?

Permalänk
Medlem

Personal rean på jobbet, Luftrenare, filter, toaster, mixer, Gramin smartwatch och en powerbank.
snittrea på allt är 62%, sinnesjukt bra priser iår.

Köpte också ett par nya fälgar till pendlarbilen, inga monster men riktigt prisvärda, 670kr styck.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ett Anne Pro 2 med ISO layout och Gateron Brown switchar från Maxgaming. Faktiskt haft ett Anne Pro 2 tidigare och gillade det väldigt mycket, men det var ASCII layout då och det störde mig förr eller senare.

Men nu när jag var sugen på nytt tangentbord igen och såg att det fanns ISO hos MaxGaming så blev det ett köp, och jag är hitills väldigt nöjd och tänker slå ett slag att rekommendera detta bord till alla som vill ha 60% för det är så lätt att anpassa layouten.

För mer detaljer:

Tangentbordet konfigureras med programmet ObinsKit: https://www.hexcore.xyz/obinskit (finns till Win/Mac/Linux, dock har jag endast testat Windows versionen)

I programmet kan man ändra typ allt man kan ändra med tangentbordet, belysning osv. Men mest intressant är Layout konfiguration. Man klickar med musen på vilken knapp man vill ändra och så finns det en lista med alternativ. Väldigt enkelt och logiskt. Layoutsen går att spara och t.om. exportera. När man är nöjd med sin konfiguration kan man ta bort programmet om man vill, det sparas i tangentbordet.
Vad jag sett så körs dock inte programmet i bakgrunden så jag har inget emot att behålla det installerat.

Iaf, detta är min layout setup:

Låt oss gå igenom dessa Default/FN1/TAP lager:

Default lager

På default lagret, alltså det lager med knappar man kommer åt utan att hålla ner en FN knapp har jag gjort om nedre-högra hörnets knappar (shift, Höger CTRL, osv) till dedikerade piltangenter. Piltangenter är ett måste för mig när jag navigerar i mapper och filer m.m.

Som standard ligger FN1 och FN2 här (Fn och List knappen), så då har jag gjort om Caps Lock till FN1. Gillar man inte Windows knappen hade man kunnat göra om den, men jag finner faktiskt nytta för Windows knappen ibland (Win+L för att låsa datorn främst). Caps Lock använder jag aldrig, så det blir en bra FN knapp + den sitter väldigt bra positionerat för det.

(När jag hade ASCII versionen gjorde jag om Windows knappen till <>| knappen, men det störde mig då jag som sagt använder Windows knappen också. Inget problem med ISO nu )

Förutom det är Default lagret ganska standard.

FN1 lager

På FN1 lagret (de jag når alltså genom att hålla in FN1 (Caps Lock)) har jag inte så jätte mycket överraskningar heller. ESC blir §, siffrorna blir F1-F12 och Backspace blir en Delete (inte så ofta jag använder det, men på Mac trycker man CMD+Backspace för att Delete'a så det är lite muskelminne för det).

FN+Enter ändrar belysningen på tangentbordet. Kan vara kul att växla ibland, dock kör jag oftast med detta statiska lodräta regnbågs läge.

Jag gör om piltangenterna till Home/Page Up/Down och End. På detta vis håller jag ner FN och trycker "pil upp" för att hoppa upp på en sida, och ner för att hoppa ner. Och vänster för att hoppa till början av en rad och höger för att hoppa till slutet av en rad. Väldigt smidigt och logiskt.

FN+P blir Print Screen. Något jag använder ganska ofta. Funkar även bra att hålla ner CTRL samtidigt man trycker FN+P för att det ska tolkas som en CTRL+PrintScreen som programmet ShareX kan använda för att ta mer "avancerade" screenshots.

Mina media keys är lite utspridda men lite logik finns det i dem:
- M som i Mute
- N som i Next
- R som i pRevious
- U som i paUse
Om man inte har nytta av PgUp/Dn/Home/End kan ett intressant alternativ vara att ha Vänster/höger som Previous/Next och Upp/Ner som Volym Upp/Ner.

FN2 lager
Då jag ej har en FN2 knapp har jag inget FN2 lager. Som standard ligger inställningarna som är printade på F1-F12 keycapsen här, Bluetooth (inget jag använder för övrigt då jag alltid kör med kabel), belysning, m.m.

TAP lager
Kanske bland de mest intressanta funktionerna med detta bord är TAP funktionaliteten. Alltså om man trycker en knapp snabbt, en så kallad Tap, så tolkas det som det. Som standard använder detta tangentbord det till att ha piltangenter nere i hörnet, precis som jag har, men bara om man Tappar dem. Det funkar ganska bra om man t.ex. ska hoppa runt i text, men förr eller senare vill man hålla ner knappen åt ett håll för att gå igenom många tecken, och då funkar detta inte. Därför jag vill ha "permanenta" piltangenter.

Men, det finns en knapp jag aldrig håller in, men använder ganska ofta: Delete.

Därför mappar jag den till ALT GR tangenten. Alt Gr använder jag annars bara för en sak och det är att göra snabel-A: @. Det gör man igenom att hålla ner Alt Gr och trycka 2. Det är sällan man behöver trycka snabbt på Alt Gr, därför passar en Delete perfekt där för mig så då har jag i princip en dedikerad Delete knapp på ett 60% tangentbord

------------------------------

Så där, hoppas nu några har fått lite inspiration om vad man kan göra med detta tangentbord. Jag gillar hur 60% tangentbord ser ut och hur lite plats de tar, men jag saknar alltid piltangenter och Delete, men med detta tangentbord kan jag ha dem knapparna utan större kompromisser (i mitt tycke, använder du Caps Lock får du självklart problem).

Finns så klart säkert andra tangentbord med samma funktion(er) också, men jag vet hur det funkar på Anne Pro 2 så jag kör på det!

Wall of text
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Har letat efter fysiska utgåvan en bra tag utan att hitta den. Vad tyckte du om spelet för övrigt?

Det var illa utbud, men verkar finnas i en del butiker enligt prisjakt? Eller Amazon om man vill vara sådan. Jag har inte provat det än, är lite uppslukad av Zelda fortfarande!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell