Tips om 2 boenden och ett eller flera konton Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tips om 2 boenden och ett eller flera konton Xbox Series S

Hejsan!

Jag/vi har ett litet dilemma.

Jag har en son som bor hos mig varannan vecka och han äger ett Xbox Series S hos mig och ett Xbox One hos sin mamma.

Finns det något sätt att han kan ha samma profil/inlogg, utan att vi ska dela samma Xboxkonto? Hans mammas kille vill ju inte dela sitt Xboxkonto med mig (vilket jag förstår) Och jag vill ju inte det heller egentligen.

Vore kul om han kunde spela hos båda parter och kunde fortsätta på samma profil/synka så han ej spelar med 2 gubbar te x i Fortnite osv.

Ni fattar nog mitt dilemma

//hzn

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd

Kan han inte ha ett konto själv?

Permalänk
Medlem

Om du skaffar ultimate konto så kan han skapa ett eget konto på ditt xbox och få tillgång till xbox live och game pass. Tror det heter family sharing

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Ditt problem blir störst om han spelar på ditt konto och har sparfiler i spel eller skaffar en massa saker till t,ex fortnite.

Den bästa lösningen i längden är att han har ett eget konto.
Sedan kan du 1) dela ditt kontos spel och prenumerarioner med homekonsol eller 2) ge honom vissa spel.

1) Om du har gamepass och en massa spel köpta är lösningen att du en enda gång loggar in på den andra xboxen och gör den till home (ett lösenord till), sedan är allt tillgängligt där och du kan ta bort kontot från listan av användare.
Hemma får du istället ha autoinloggning och grabben får spela på sitt konto (kanske inloggad via spelkontroll) men ha ditt konto i bakgrunden.

2) Har både du och de andra åtminstone live gold eller om grabben bara spelar fortnite kan det ju fungera ändå om ni båda har era egna konsoller som home eller är inloggade i bakgrunden när han spelar.
Nästa steg kanske bär att han får spel köpta till sitt konto (de kan ju du eventuellt utnyttja med hans home på din konsol.) Man kan också förköpa gold/gamepass på kontot, men jag gissar att du efter aktiveringen vill ta bort kreditkortsuppgifter på Microsoft.com .

Edit. Fortnite kräver inte live gold längre så krånglet ovan gäller bara onlinespel som inte är free to play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Kan han inte ha ett konto själv?

Får ju börja om allt

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Om du skaffar ultimate konto så kan han skapa ett eget konto på ditt xbox och få tillgång till xbox live och game pass. Tror det heter family sharing

Har ultimate iaf, så han får börja om igen på alla spel då antar jag om man kör family sharing?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Ditt problem blir störst om han spelar på ditt konto och har sparfiler i spel eller skaffar en massa saker till t,ex fortnite.

Den bästa lösningen i längden är att han har ett eget konto.
Sedan kan du 1) dela ditt kontos spel och prenumerarioner med homekonsol eller 2) ge honom vissa spel.

1) Om du har gamepass och en massa spel köpta är lösningen att du en enda gång loggar in på den andra xboxen och gör den till home (ett lösenord till), sedan är allt tillgängligt där och du kan ta bort kontot från listan av användare.
Hemma får du istället ha autoinloggning och grabben får spela på sitt konto (kanske inloggad via spelkontroll) men ha ditt konto i bakgrunden.

2) Har både du och de andra åtminstone live gold eller om grabben bara spelar fortnite kan det ju fungera ändå om ni båda har era egna konsoller som home eller är inloggade i bakgrunden när han spelar.
Nästa steg kanske bär att han får spel köpta till sitt konto (de kan ju du eventuellt utnyttja med hans home på din konsol.) Man kan också förköpa gold/gamepass på kontot, men jag gissar att du efter aktiveringen vill ta bort kreditkortsuppgifter på Microsoft.com .

Edit. Fortnite kräver inte live gold längre så krånglet ovan gäller bara onlinespel som inte är free to play

Han spelar just nu Fortnite och Rocket League hos båda parter, men blir ju olika profiler helt.
Jag har ultimate pass just nu och det kanske hans mamma har med.

Svårt detta :/

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Lika bra att rycka plåstret så tidigt som möjligt och byta till eget konto. Kommer ju bara bli ett större problem ju längre man väntar.

Vet inte om det fortfarande är så, mina barn spelar inte Fortnite, men Epic har haft en egen åldersgräns för Fortnite som man som förälder inte kan kringgå. Tror det var om barnets ålder var satt till yngre än 12 år på Xbox kontot.

När det gäller barnkonton på Xbox så kan man annars välja vilka spel man tillåter separat oberoende av barnets ålder.