Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Första gången som jag nämner det öppet, antar väl att folk inte riktigt förstår, men det är vad det är och tur att här kan man vara lite mer anonym

Finns alltid någon som inte förstår och tycker man är löjlig, barnslig eller vad det nu kan vara de tycker. Trots det har väldigt många någon fobi. I de flesta fall är det inget större problem, det är inget som påverkar livet särskilt mycket då man sällan eller aldrig utsätts för situationer där fobin kan visa sig. För alla med svårare fobier och särskilt sådana där man faktiskt inte kan undvika situationer där det triggas så kan det vara fruktansvärt jobbigt. Att då bli förlöjligad av någon som inte förmår eller ens vill försöka förstå gör inte saken bättre, det gör snarare situationen värre.

Permalänk
Medlem

När jag var yngre hade jag extrem rädsla för att inte passa in någonstans, inte hitta sammanhang där jag kom till min rätt om man säger så. Det har jag kämpat med en hel del, både vad det gäller vänskap och framgång så en del kanske förstår vad jag menar, en del kanske inte begriper. Förutsättningar och möjligheter kan ju skilja sig en hel del

Visst kan gamla takter sitta i, men den här rädslan styr inte mitt liv längre i alla fall.

Permalänk

Min IBS, ett tag vågade jag knappt gå ut

Permalänk
Medlem

Mörker och att vara instängd med litet utrymme.