Någon som vet hur man använder Gigabyte:s SIV (System Information Viewer)?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man använder Gigabyte:s SIV (System Information Viewer)?

Med SIV kan man avläsa temperaturen på olika ställen på moderkortet och processorn och justera fläktarna i chassiet och för processorn. Man kan tydligen också ställa in olika varningsnivåer, men jag hittar ingen information om hur man gör det. Är det någon som vet var man hittar någon manual? Jag har skickat en fråga till Gigabyte, men de har väl annat att göra i dessa dagar efter att de hackats.

Permalänk

kan tyvärr inte hjälpa med den panelen

men slår ett slag för att köra denna om du vill ha kontroll över fläktar och fläktkurvor om du inte får den att fungera.

https://github.com/Rem0o/FanControl.Releases

kört det i ett par månader nu efter jag råkade stöta på det av en slump och har fungerat riktigt bra.
en fördel att du kan välja vilka sensorer kurvorna ska använda helt fritt och är inte låst på att t.ex. cpu fläkten styrs av cpu package utan går att ställa att den ska gå efter core temp på varmaste sensorn i cpun mha dess inbyggda mix sensor funktion.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte fungerar. Programmet i sig eller själva inställningarna? Nu använder jag mig inte av "varningarna" men jag använder mig av programmet. Varningarna är inte aktiverade som default utan man får trycka på "varningstriangeln" längst till höger.