youtube - varför visas inte mina videos trots rätt taggar?

Permalänk
Medlem

youtube - varför visas inte mina videos trots rätt taggar?

Jag har lagt upp en del videos och funderar på varför dom inte kommer upp bland mina sökresultat?

Jag har satt rätt taggar så jag söker exempelvis på mountainbike skövde emtb.
Har alla 3 orden som taggar i min video... Och söker dessutom på att youtube ska sortera på senast uppladdade videos men ändå dyker inte mina videos upp?

Det kommer upp andra videos ... inte några stora kanaler eller så heller så förstår inte varför inte min video kommer högst när jag söker så specifikt t om ?

Någon som kan förklara

Permalänk
Medlem

Gissar nu men det är inte så att du söker med samma konto aktivt som la upp dem? Isf kanske de sorteras bort? Annars kan det vara åldern på kontot eller någon annan form av tweak i algoritmen som spökar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vem vet hur Youtubes algoritmer funkar. Men laddade du upp dem nyss? Tar nog nån dag eller så innan indexeringen hunnit ikapp. Laddas upp en jäkla massa videos varje minut.

Visa signatur

---

Permalänk

Som ovan säger. Troligen fördröjning på uppdatering.

Typ som att kanaler du premunerar på inte ger nåra notiser förrän typ ett dygn senare ibland när de lägger upp nytt innehåll.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Som ovan säger. Troligen fördröjning på uppdatering.

Typ som att kanaler du premunerar på inte ger nåra notiser förrän typ ett dygn senare ibland när de lägger upp nytt innehåll.

Jag har inte förstått detta med notiser. Jag har ju ett prenumerationsflöde, så allt jag prenumererar på dyker ju upp där, i kronologisk ordning. Varför skulle man vilja ha notiser? Bara att kolla flödet ju.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Hittade inte mina gamla YT-videos heller för något år sedan. Då dessa var kvar på mina HDD här hemma, la jag upp dessa "en gång till". Gamla kontot var inte raderat av YT, snarare att jag glömt både konto och lösenord.. (Skäms! Skapar alltid ett nytt google-konto när jag köper ny android-phone.. haha.)

Sorry om mitt inlägg inte hjälper dig, men kan hålla med dig att detta är retsamt!
YT verkar radera konton som har bara lite trafik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har inte förstått detta med notiser. Jag har ju ett prenumerationsflöde, så allt jag prenumererar på dyker ju upp där, i kronologisk ordning. Varför skulle man vilja ha notiser? Bara att kolla flödet ju.

Prenumererar på ganska många kanaler, så mitt flöde blir ganska rörigt. Därför har jag notiser på ett par av mina favoritkanaler.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Prenumererar på ganska många kanaler, så mitt flöde blir ganska rörigt. Därför har jag notiser på ett par av mina favoritkanaler.

Jag prenumererar på flera hundra kanaler, och upplever ingen röra. Dessutom har jag aldrig fått nån notis i de fåtal fall, för flera år sen, när jag aktiverade den funktionen på ett par kanaler (när den funktionen var ny och kanalerna tjatade om att deras videor inte dök upp i flödena - vilket var trams, för alla dyker alltid upp).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Nej alla mina videos är kvar på min kanal... Jag var också inne på att det kunde ta tid för indexeringen men det är nu flera månader sen jag laddade upp vissa av mina videos.

Jag har provat söka efter dom både inloggad som mig och som oinloggad men är ingen skillnad.

Det är så konstigt att inte mina videos dyker upp... Dom är synliga så jag kan länka dom osv så folk kan se. Men söker man efter sökorden så kommer dom inte upp.

Permalänk
Medlem

Och de är inte "Unlisted"? Alltså att bara personer du faktiskt ger länken till kan se dem?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Och de är inte "Unlisted"? Alltså att bara personer du faktiskt ger länken till kan se dem?

Nope.. Dom är "offentliga" allihopa