Hej,
Det finns ju många tjänster ute på nätet som med hjälp av lite input genererar ”gratis” logotyper, och många av dem är faktiskt ganska bra om ni frågar mig. Den enda nackdelen är att de allra flesta inte är gratis, utan de tar betalt för högupplösta filer. Inget märkligt med det, de måste ju tjäna pengar på något vis.
Däremot finns det en som är helt gratis och som är enastående bra, nämligen myfreelogomaker.com.
Jag är intresserad av att skapa en egen tjänst som är mycket lik i upplägget, men inom en mer nischad bransch.
Som en komplett amatör, och innan jag faktiskt går vidare med detta till en seriös aktör, så undrar jag helt enkelt: vad, mellan tummen och pekfingret, skulle en dylik hemsida kosta att ta fram om man räknar på samtliga kostnader? D.v.s. hjälp med allt från grafisk profil till programmering och sedermera underhåll av tjänsten?
Jag förstår att det kan vara oerhört svårt att svara på, men om någon kan ge en viss fingervisning om vi talar om 100 000:- eller 2 miljoner så är jag mycket tacksam.
PS. Visst är det en schysst sida?
Nästan allt handlar om mängd här! Underhåll kostar kompetens, tid, mängd, hur många kunder räknar du med och hur mycket (hjälp) drift kommer du att behöva?
Tycker du noggrant ska gå igenom vad du tänker dig, formulera det på ett papper och skicka in förfrågan om anbud till olika aktörer! Loggan är enkelt att fixa, lägg ut en idé du har här och gör en tävling med belöning så blir den troligen mer unik än mallar som säljs i dussintals.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.