Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Stort tack!
Verkade ju finnas en hel del spännande färgkombinationer 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

här kommer några bilder men det är svårt att ta en bild som liknar verkligheten med en mobilkamera. ljusstyrkan på mitt tangentbord är 50% i dessa bilder.

Eftersom mina tangenter inte är svarta har jag inga problem att se, särskillt om man har en monitor framför.

https://safir.amigaos.se/bildgalleri/users2/18275_IMG_1970.jpg
https://safir.amigaos.se/bildgalleri/users2/18274_IMG_1972.jpg
https://safir.amigaos.se/bildgalleri/users2/18273_IMG_1971.jpg

Tack så mycket för du tog tid att svara! Ser väldigt bra ut!
Vad är det för tangentbord, keycaps osv? Vart köpte du kitet ifrån?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Tack så mycket för du tog tid att svara! Ser väldigt bra ut!
Vad är det för tangentbord, keycaps osv? Vart köpte du kitet ifrån?

Inga problem!
Här kommer länkarna till sidan jag handlade ifrån:

Ducky One2 SF
Ducky Azure Keycaps
Ducky Cotton Candy Keycaps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

Inga problem!
Här kommer länkarna till sidan jag handlade ifrån:

Ducky One2 SF
Ducky Azure Keycaps
Ducky Cotton Candy Keycaps

Tack så mycket! Jättesnällt. Får kika runt där.
Hur var det med Postnordsavgifter? Antar det blir det när det skickas från USA, gissar jag på iaf? Eller har sidan EU-lager också?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Tack så mycket! Jättesnällt. Får kika runt där.
Hur var det med Postnordsavgifter? Antar det blir det när det skickas från USA, gissar jag på iaf? Eller har sidan EU-lager också?

Jag tror Max Gaming är ganska bra på att ha ett lager med nordisk layout på tangetborden, men utbudet är inte i närheten av Mechanical Keyboards. Jag vill ha den amerikanska layouten då de flesta eftermarknads keycaps görs till denna standard.

Jag beställde en Ducky One2 Mini igår. Här ser du vad priserna hamnar på. Man betalar Moms/tull direkt så inga andra avgifter än dom du ser. De skickar med DHL till service point nära dig.

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats få tag i en Keychron Q1 ännu?

Ska göra min första build och vill använda en Q1 istället för GMMK Pro pga mod-vänligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobim:

Någon som har lyckats få tag i en Keychron Q1 ännu?

Ska göra min första build och vill använda en Q1 istället för GMMK Pro pga mod-vänligheten.

Dom som beställde innan 15sep ska tydligen få skickat innan september slut. Efter 15sep kommer levereras innan oktober är slut.

Permalänk
Medlem

Vet ni som är lite mer insatta hur eftersäljningsmarknaden ser ut i Sverige. Väntar på att några delar ska komma in, men tänker om någon säljer egna byggen? Har försökt kolla blocket/tradera/marknaden här, men inget dyker upp riktigt.

Permalänk
Skrivet av Tobim:

Vet ni som är lite mer insatta hur eftersäljningsmarknaden ser ut i Sverige. Väntar på att några delar ska komma in, men tänker om någon säljer egna byggen? Har försökt kolla blocket/tradera/marknaden här, men inget dyker upp riktigt.

https://discord.gg/3ZkskRk8

Permalänk
Medlem

Tackar!

Permalänk
Medlem

Lust att skicka en till länk?

Permalänk
Skrivet av §2:

Lust att skicka en till länk?

Jag skickade en i PM.

Men hur fungerar invites? Gäller den bara för en person eller under en vis tidsram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag skickade en i PM.

Men hur fungerar invites? Gäller den bara för en person eller under en vis tidsram?

Tack!

Vanligtvis fungerar invitsen bara under en begränsad tid, men man kan även välja att göra en permanent länk där man väljer att generera länken

Permalänk
Medlem

Så grymma tangentbord! Jag blev ju otroligt sugen på att göra en egen krullsladd med aviator kontakt men stötte genast på patrull när man försökte få tag i alla delar här i sverige (kabel, sleeve, usb c kontakt, usb a kontakt, aviator kontakt), nån som har tips på bra ställe att införskaffa allt detta?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Så grymma tangentbord! Jag blev ju otroligt sugen på att göra en egen krullsladd med aviator kontakt men stötte genast på patrull när man försökte få tag i alla delar här i sverige (kabel, sleeve, usb c kontakt, usb a kontakt, aviator kontakt), nån som har tips på bra ställe att införskaffa allt detta?

Det går ju att hitta allt på Amazon eller från Kina.
Själv gjorde jag det lätt för mig och beställde delar från kriscables.com men det blev inte speciellt billigare än att köpa en färdig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag skickade en i PM.

Men hur fungerar invites? Gäller den bara för en person eller under en vis tidsram?

Du kan använda mekaniskatangentbord.se som invite.

Permalänk
Medlem

Första handwire-projektet, Köpte Majbritt rev1 för ett tag sedan och den tidiga ägaren tog tyvärr inte väl hand om tangentbordet. Switchar som låg löst i kartongen och stabilisatorer som var trasiga. Märkte även att många switchar inte reagerade. Pads hade lyfts och kretskortet var skapligt bränt. Jag har sökt efter nytt kretskort men inte fått tag i något så jag tog tag i saken och ja, här är vi. Uppgraderade även till USB-C tack vare Elite-C. Switcharna är smorda och filmade koalor.

Permalänk

Någon här som har testat Royal Kludge tangentbord? Går det att beställa nordic keycaps och byta ut de befintliga?

Permalänk
Medlem

Nyförvärvet Ikki68 Aurora i svart.

Snodde ett par varmilokeycaps så länge men tanken är att det ska sitta andra på sen, när de nu kommer..... (KAM Superuser)

Kompletterat med Boba U4T som är väldigt trevliga att skriva på om man gillar taktila brytare.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att skaffa något trevligt set i den eviga väntan på GMK.
KBDfans kabel samt keycaps, väldigt nöjd!
I helgen blir det till att byta till Durock V2 stabs då "GOAT"-stabsen gått och blivit från dåliga till sämst på kort tid.

Permalänk
Medlem

En familjebild!

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Pulsar PCMK TKL
Kailh Silent Pink switchar
SteelSeries Prism Keycaps

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk
Medlem

Stor familj! Vad är det för split ergos du har i vänstra hörnet där? Layouten ser ut att vara lite enklare än ErgodoxEz.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Stor familj! Vad är det för split ergos du har i vänstra hörnet där? Layouten ser ut att vara lite enklare än ErgodoxEz.

Det är två st Iris (beställde en uppsättning, fick två)! https://keeb.io/collections/iris-split-ergonomic-keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Det är två st Iris (beställde en uppsättning, fick två)! https://keeb.io/collections/iris-split-ergonomic-keyboard

Snyggt, tack för länk! Hur använder du thumbclustret?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Äntligen levererades GMK hattarna så jag kunde bygga ihop första brädan

KBDfans KBD8X Mk2- grå
Gateron Red Inks smorda med 205g0 och sf film
Durock v2 stabs smorda med 205g0 och Superlube
GMK Modern Dolch 2 caps

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Inte trätt in i bubblan av att bygga egna tangentbord än, men jag var förbi Inet och hämtade upp ett Varmilo VA88M med EC Sakura-brytare igår. Otroligt vilket lyft mot mitt gamla Razer Huntsman som klickade mig rakt in i vansinnet.

Permalänk
Medlem

Ny pjäs!
Matrix Falcon 6xv 2.0
Byggd på FR4 plate, MX Browns med 62g two-stage fjädrar
GMK Serika R1 caps

Permalänk
Medlem

Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red

Bytte några keycaps på en gång. Den till mellanslagstangenten är lite för hög. Men märks inte direkt det lilla jag knappat på det.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)