Fick inte köpa ett 3060 Ti LHR

Permalänk

Fick inte köpa ett 3060 Ti LHR

Fick inte köpa grafikkort till sonen pga att jag i November 2020 Köpt ett kort till mig själv.

"Det står du max får köpa 1st av denna produkt" men skriv då istället att man inte får äga ett 3000 kort innan alt. köpt ett sådant innan !

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Fick inte köpa grafikkort till sonen pga att jag i November 2020 Köpt ett kort till mig själv.

"Det står du max får köpa 1st av denna produkt" men skriv då istället att man inte får äga ett 3000 kort innan alt. köpt ett sådant innan !

Bara att köpa i en annan butik?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

Det som står är väl: "På grund av brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett grafikkort från vårt RTX 3000-sortiment."?

Permalänk
Avstängd

Varför gör inte sonen ett eget konto då?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Det som står är väl: "På grund av brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett grafikkort från vårt RTX 3000-sortiment."?

Ja det står såhär;

Du får max köpa 1st av denna produkt!
På grund av brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett grafikkort från vårt RTX 3000-sortiment.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vilken sida gäller detta? Finns som sagt många som har mer än en dator per hushåll, kan även vara att man köpt ett kort men vill upp eller nedgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Varför gör inte sonen ett eget konto då?

Vi har provat det och blev nekad köp eftersom jag hade köpt ett kort tidigare. Jag påtalade då att de kunde uppdatera informationen att det skulle stå ett kort per hushåll. Men har inte fått något svar på min fråga.

Vi kanske bara hade otur, kanske funkar för vissa men för oss fungerade det inte.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillerTofu:

Vilken sida gäller detta? Finns som sagt många som har mer än en dator per hushåll, kan även vara att man köpt ett kort men vill upp eller nedgradera.

Antar att det är Inet.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av anon287298:

Det som står är väl: "På grund av brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett grafikkort från vårt RTX 3000-sortiment."?

det står max 1st av denna produkt alltså borde ett annat grafikkort inte räknas. Visst nu blev komplett lyckliga istället

så skulle jag sälja mitt kort av nån anledning är jag inte välkommen att köpa ett nytt hos Inet.. jag tycker det är sjukt

kan förstå om man lägger en order på typ 5 kort men jävligt sjukt att man inte får ha köpt ett för nästan ett år sedan, inte speciellt miljövänligt heller då jag skulle köpa en psu med ... 2 paket istället för 1 alltså

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Antar att det är Inet.

japp.. ! fick bli order hos komplett

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Varför gör inte sonen ett eget konto då?

För han är 6 år

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av westrandy:

så skulle jag sälja mitt kort av nån anledning är jag inte välkommen att köpa ett nytt hos Inet.. jag tycker det är sjukt

Det är väl typ exakt därför regeln finns?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det för nått som kräver ett så pass avancerat grafikkort som en 6 åring ska spela?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av westrandy:

så skulle jag sälja mitt kort av nån anledning är jag inte välkommen att köpa ett nytt hos Inet.. jag tycker det är sjukt

Skrivet av Lagerlöf:

Det är väl typ exakt därför regeln finns?

Exakt min tanke där Lagerlöf.

Precis som med SweClockers marknadsregler där du endast får sälja exempelvis ett RTX30-kort eller PlayStation 5 var 6.e månad (en bristvara helt enkelt). Endast 1st "X"-produkt per hushåll så länge som brister kvarstår (läs:tillsvidare) känns fullt rimligt i min bok, men däremot något som kanske bör förtydligas på hemsidorna som kör dessa restriktioner.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det för nått som kräver ett så pass avancerat grafikkort som en 6 åring ska spela?

Framtidssäkring, 1440p, 4k? Kanske bygger en maskin som ska kunna köra allt?
Fick ett "bra" pris på en snart ett års gammal GPU? RTX 2000serien är ju riktigt gammal nu.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Det är väl typ exakt därför regeln finns?

Man kan sälja av många anledningar men har jag kvar kortet efter 10 månader så är man ju knappast i skalper

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det för nått som kräver ett så pass avancerat grafikkort som en 6 åring ska spela?

Jag kanske har råd att skämma bort sonen o viljan

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Exakt min tanke där Lagerlöf.

Precis som med SweClockers marknadsregler där du endast får sälja exempelvis ett RTX30-kort eller PlayStation 5 var 6.e månad (en bristvara helt enkelt). Endast 1st "X"-produkt per hushåll så länge som brister kvarstår (läs:tillsvidare) känns fullt rimligt i min bok, men däremot något som kanske bör förtydligas på hemsidorna som kör dessa restriktioner.

var 10 månader sen jag köpte det andra kortet..dessutom står det skriver som att man bara får köpa 1 kort i en order

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Varför mailar du inte bara dina synpunkter till deras kundtjänst? Den här tråden hör mer hemma i tråden för ”gubbgnäll” då det inte riktigt finns något att argumentera om - det är deras regler och de flesta håller med.

Hoppas sonen blir nöjd med datorn!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Varför mailar du inte bara dina synpunkter till deras kundtjänst? Den här tråden hör mer hemma i tråden för ”gubbgnäll” då det inte riktigt finns något att argumentera om - det är deras regler och de flesta håller med.

Hoppas sonen blir nöjd med datorn!

jag har nog tagit upp det med dem redan...

det som stör mig är dessutom att det INTE råder brist på 3060 Ti kort! de finns överallt o vill ha rätten o få handla där jag vill..!

har alltid handlat hos Inet men får nog tänka över det nu

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

o vill ha rätten o få handla där jag vill..!

Du har aldrig någonsin haft en sådan rätt någonstans. Det står ett privat företag fritt att neka valfri kund kund så länge de inte gör detta på en diskrimineringsmässig grund.

bytte ut en anglicism
Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Du har aldrig någonsin haft en sådan rätt någonstans. Det står ett privat företag fritt att neka valfri kund kund så länge de inte gör detta på en diskrimineringsmässig grund.

har aldrig blivit nekad o handla någonstans innan .. men eftersom jag blev det nu kommer jag sluta va inet trogen

står +100 i LAGER så nån jävla brist lär det inte vara!

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

har aldrig blivit nekad o handla någonstans innan .. men eftersom jag blev det nu kommer jag sluta va inet trogen

står +100 i LAGER så nån jävla brist lär det inte vara!

Webhallen har också samma policy vad jag vet, så du får undvika dom med

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Webhallen har också samma policy vad jag vet, så du får undvika dom med

Nä jag har inte köpt kort hos dem.. men sjukt de ska va såhär.. visst en sak om man beställt 10 kort på releasedagen .. men köpa ett 3060TI med massa i lager 10 mån efter köp av 3090 ???? nån jävla sans o reson måste ju finnas

är jag en scalper???

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

är jag en scalper???

Nej, men du kan tacka dom för dessa restriktioner. Förövrigt känns det som ett ypperligt ämne att ta upp i gubbgnäll.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1587887-plats-for-lite...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Inte speciellt miljövänligt heller då jag skulle köpa en psu med ... 2 paket istället för 1 alltså

Cry me a river... Hade du verkligen tänkt köpa en PSU med så hade du väl skrivit det i ditt första inlägg, detta låter mera som en efterhands konstruktion...

Permalänk
Medlem

Gällande diskussionen så tycker jag den här tråden var intressant.

Citat:

Idag 01:33

westrandy

Kan cpu "bottlenecka" vid mining?
har en gammal AMD A8-7600 i en skruttburk me lika skruttet mobo... kan jag mina med detta om jag tex puttar i ett 3060?

psun är ett 650w

Snacka om att skämma bort sonen med en egen mining-rigg!

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Cry me a river... Hade du verkligen tänkt köpa en PSU med så hade du väl skrivit det i ditt första inlägg, detta låter mera som en efterhands konstruktion...

jo jag köpte ett psu med från Inet alltså 2 paket.. ett från Inet och ett från komplett alltså... Gubbgnäll? ska vi acceptera detta?

Som att gå till matbutiken o bli nekad köpa mjölk för du köpte ju faktiskt mjölk för ett år sedan!

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av filbunke:

Gällande diskussionen så tycker jag den här tråden var intressant.

Snacka om att skämma bort sonen med en egen mining-rigg!

3060 TI är LHR ... Mining?

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk

Fan har ni inget annat för er här än vilja jävlas? men fortsätt o handla ett grafikkort vart 10e år på INET då! kan va bra för vissa o veta dock

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd