black friday tips - handla pc komponenter

Permalänk
Medlem

black friday tips - handla pc komponenter

Jag vill bygga min första gaming pc, behöver köpa alla delar dvs, bl a siktar jag på RX 6800 XT som verkar de dyka upp på lager ibland.

Jag har inte följt hela grejen med brist på grafikkort sedan innan, men jag antar att det var exakt samma sits 1 år sedan.

Någon som har erfarenhet av att handla pc delar på black friday? Tips?

Brukar butiker fylla på lagret och släppa saker just den dagen eller kör de på som vanligt och så får man se vad som finns? Dvs är det lönsamt att ställa sig utanför en fysisk butik 5 på morgonen den dagen.

Ursäkta halvluddig post, oavsett om du (läsaren) har tankar gällande specifikt grafikkort eller bara allmänt så uppskattas svar.

Permalänk
Medlem

Butiker rear mest ut sånt de vill bli av med, så skulle nog säga att det ser mörkt ut för de flesta komponenter i år. Vi får nog räkna med att det mest blir erbjudanden på tillbehör (möss, handkontrollers o.s.v.), spel o.s.v. i år.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Det är väl egentligen inte black friday längre utan nu är det black week som verkar populärt och då börjar butikerna redan slänga upp saker på måndagen. Glöm heller inte bort cyber-monday som kommer efter black friday, kan ju komma något kul då med.

Tror dock att årets rea kommer bli något av en besvikelse(precis som året innan) och om jag inte har fel så är det mest TV-apparater som folk är ute efter, inte så mycket datorkomponenter, så tror inte du behöver sticka till en butik och köa kl 5 på morgonen.

Vad jag hade gjort är att skapa en pris-koll lista på prisjakt med delarna du vill ha, så får du mail när något går ner i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Vad jag hade gjort är att skapa en pris-koll lista på prisjakt med delarna du vill ha, så får du mail när något går ner i pris.

Och vara flexibel. Saker jag kan tänka mig dyker upp i år på komponentsidan är PSU, Moderkort, Chassi, Hårddiskar. GPU kan vi nog glömma, de hade inte ett enda erbjudande förra året (var ute efter ett 1660-klass då, slutade med att jag ned nöd och näppe fick tag i ett 1650super till fullpris )

...och håll koll på Amazon.se, pris-sök-sidorna verkar dåliga på att fånga upp deras priser och ibland har de bra erbjudanden.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Kan säkert hända att någon kör erbjudande på ett fåtal gpuer, men troligen ingen superdeal och du kommer få allt bevaka som en hök.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."