Permalänk

EVGA GTX 1080 ACX 3.0 DEFEKT

Har ett 1080 där en kondensator havererat, har inte vågat köra kortet i datorn efter det så säljer det därför som defekt.

Säljs till högstbjudande och köparen står för frakten

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

nyfiken, hur ser du / vet att denna kondensator havererat ? ingen bild på detta?
hade varit roligt att prova fixa

Permalänk
Medlem

Börjar med 300+ frakt

Visa signatur

I7 8700 Gtx 1080 8gb 16gb ddr4

Permalänk
Medlem

Exakt, förklara gärna hur du kommit fram till felet så kanske det kommer fler bud

Permalänk
Medlem

400kr ➕ 🚛

Permalänk
Medlem

500+ frakt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Disney:

nyfiken, hur ser du / vet att denna kondensator havererat ? ingen bild på detta?
hade varit roligt att prova fixa

Har ingen bild på baksidan på kortet men när det hände så frös bilden och jag kände att det luktade lite bränt, och det var på den inringade raden komponenter som skadan var så det borde vara en kondensator.

https://imgur.com/a/QaBLjfo

Permalänk
Medlem

Området du har markerat är de drmosfetar på andra sidan. Högst sannolikt så är det en av dom som bränt. Skulle det bara vara en kondensator så kommer det inte lukta bränt. kondensatorn är endast till för att filtrera spänningen. I bästa fall så går de kanske byta ut drmosfeten och i värsta fall så har drmosfeten kortslutit och bränt kopparledningar på kretskortet.

Drmosfeten är en så kallad qfn = flat no lead krets. För att byta dessa så måste du ha varmlufts utrustning , ett skarpt öga och en stadig hand.

Permalänk

I mina ögon såg det ut som en rad med kondensatorer men jag är långt ifrån någon expert

Permalänk
Avstängd

550+ frakt

Permalänk
Medlem

600+ frakt

Visa signatur

Permalänk

Avslutar budgivningen lördag 19:00

Permalänk

Annonsören har avslutat denna annons.