Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southy:

Du hade rätt, minimal skillnad, ska köra en blind test men herregud vad blåst man känner sig efter att ha lyssnat till folk på forum som ska uttala sig om produkter de faktiskt inte har hört ljudet på utan istället enbart utgår på beräkningar. Då jag redan äger en STX II var FiiO 5K Pro ingen direkt upgrade för mig utan snarare en sidegrade och inte värt 1.6K utläget.

Hänger inte riktigt med, vad hade du för förväntning på utrustningen? Jag är absolut glad amatör och inte på något vis ljudexpert, men när jag kör dac/amp är det inte för att ljudet ska låta annorlunda, utan för att få mer kraft för att driva hörlurarna (mycket mer kraft ) och få dem att spela ut till sin fulla potential. DAC är ju bara för att konvertera den digitala signalen på bästa sätt. För min del handlar den mest om att den ska kunna konvertera high-res på så bra sätt som möjligt. Resten är ju upp till lurarna och ev EQ. Självklart finns det utrustning som kan färga ljudet om man vill det (rör-förstärkare), men då hade jag nog provlyssnat först.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Skrivet av anon8870:

Jag var inte nöjd med hörlurs utgången på min Solo 2nd gen. Det kan ha ändrats till nya generationen iofs. Så en Scarlett Solo 3rd gen kan fixa iallafall XLR micken.

Jag hade min Solo 2nd till mina monitorer. Det skötte den bra, tills jorden i strömuttaget spökade så DAC funktionen fick sig en smäll.

Den kritiken verkar finnas kvar på gen 3 också. Ser ut att kunna driva 32ohms lurar men över det så tappar den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Southy:

Du hade rätt, minimal skillnad, ska köra en blind test men herregud vad blåst man känner sig efter att ha lyssnat till folk på forum som ska uttala sig om produkter de faktiskt inte har hört ljudet på utan istället enbart utgår på beräkningar. Då jag redan äger en STX II var FiiO 5K Pro ingen direkt upgrade för mig utan snarare en sidegrade och inte värt 1.6K utläget.

Jag har genomgått samma med AE-5 vs Topping L30 (och skrivet om det tidigare här på forumet). Ingen direkt vidare skillnad, men jag bestämde mig för att behålla den ifall jag skulle skaffa hörlurar som är lite mer svårdrivna.
Det är som jag har skrivit tidigare i tråden att om man har hörlursförstärkare på ljudkortet och den räcker för att driva lurarna så kanske man inte hör någon skillnad. Det är för att SINAD siffran för hörlurarna är mycket sämre än nästan all elektronik. Detsamma gäller högtalare, de står för de största felen.

Men, 1.6K är inte så mycket, känns det helt bortslösat så kan man ju ändå slänga upp på tradera och kanske få t o m tillbaka hela beloppet.

Som en tidigare nämnde, rätt hörlurar gör störst skillnad. Helt klart.

(ska nämna att jag har nu Topping E30 som DAC till stereon, och den mäter så bra jag inte tänker byta ut den. När Amir skriver på ASR att distorsionen är långt under det hörbara så litar jag på honom där. Det är lätt hänt att man fastnar i uppgraderingskarusellen och tror att det ska magiskt bli mycket bättre. Ofta så ligger bristen i själva inspelningarna också..)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Vad är det du inte gillar med dina lurar?

Jag tycker Sundaran (2020) out of box låter väldigt bra det jag skulle vilja EQ en aning är diskanten och basen utan att tappa mids och vocals. Jag är inte missnöjd gällande hörlurarna utan dac/amp köpet där man fått intrycket att de ska kunna återgå bättre ljud än ett externt ljudkort.

Skrivet av eFoppa:

Känner igen mig litegrann. Va typ samma när jag köpte Topping A90. Mätte väldigt bra osv, men provlyssnade inte innan köp. Den är inte dålig, jag e bra inte så förtjust i den. Antar att jag föredrar färgat ljud. Orkade heller inte skeppa tillbaka utomlands.
Jag tillhör nog lägret som tycker det är bäst att lyssna på grejerna man köper istället för att kolla på grafer. Man kan ju sålla bort grejer som mäter kasst såklart, men för mig funkar det bäst att lyssna snarare än att enbart stirra på mätningar

Skrivet av Snudge_B:

Hänger inte riktigt med, vad hade du för förväntning på utrustningen? Jag är absolut glad amatör och inte på något vis ljudexpert, men när jag kör dac/amp är det inte för att ljudet ska låta annorlunda, utan för att få mer kraft för att driva hörlurarna (mycket mer kraft ) och få dem att spela ut till sin fulla potential. DAC är ju bara för att konvertera den digitala signalen på bästa sätt. För min del handlar den mest om att den ska kunna konvertera high-res på så bra sätt som möjligt. Resten är ju upp till lurarna och ev EQ. Självklart finns det utrustning som kan färga ljudet om man vill det (rör-förstärkare), men då hade jag nog provlyssnat först.

Det var mycket tal om att mitt kort inte skulle kunna köra låg ohm lurar, men jag har ju 4 olika gains att köra med. Sen fick jag intrycket att dac/amp skulle bli en upgrade likt externt ljudkort blev det till moderkortets ljudkälla. Ja jag förhastade mig men även att denna dacamp ej finns tillgänglig för provlyssning.

Skrivet av Kaleid:

Jag har genomgått samma med AE-5 vs Topping L30 (och skrivet om det tidigare här på forumet). Ingen direkt vidare skillnad, men jag bestämde mig för att behålla den ifall jag skulle skaffa hörlurar som är lite mer svårdrivna.
Det är som jag har skrivit tidigare i tråden att om man har hörlursförstärkare på ljudkortet och den räcker för att driva lurarna så kanske man inte hör någon skillnad. Det är för att SINAD siffran för hörlurarna är mycket sämre än nästan all elektronik. Detsamma gäller högtalare, de står för de största felen.

Men, 1.6K är inte så mycket, känns det helt bortslösat så kan man ju ändå slänga upp på tradera och kanske få t o m tillbaka hela beloppet.

Som en tidigare nämnde, rätt hörlurar gör störst skillnad. Helt klart.

(ska nämna att jag har nu Topping E30 som DAC till stereon, och den mäter så bra jag inte tänker byta ut den. När Amir skriver på ASR att distorsionen är långt under det hörbara så litar jag på honom där. Det är lätt hänt att man fastnar i uppgraderingskarusellen och tror att det ska magiskt bli mycket bättre. Ofta så ligger bristen i själva inspelningarna också..)

Inte hela världen med 1.6K men onödigt. Enda fördelen jag ser nu är att hörlur kabeln räcker fram från Dacamp med bra marginal istället för till datorn som jag var tvungen att omplacera 😅. Jag kmr nog endå behålla den och lägga upp ljudkortet för försäljning istället. Eventuellt om K5 kan förbättra ljudet från TVn/Soundbaren? Så behåller jag båda.

Permalänk
Fyndjägare

Hifiman Arya Demo-ex med 24 mån garanti för 13990 kr
hos Ljudmakarn Stockholm https://www.ljudmakarn.se/produkt/hifiman-arya-2

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Southy:

Jag tycker Sundaran (2020) out of box låter väldigt bra det jag skulle vilja EQ en aning är diskanten och basen utan att tappa mids och vocals. Jag är inte missnöjd gällande hörlurarna utan dac/amp köpet där man fått intrycket att de ska kunna återgå bättre ljud än ett externt ljudkort.

Det var mycket tal om att mitt kort inte skulle kunna köra låg ohm lurar, men jag har ju 4 olika gains att köra med. Sen fick jag intrycket att dac/amp skulle bli en upgrade likt externt ljudkort blev det till moderkortets ljudkälla. Ja jag förhastade mig men även att denna dacamp ej finns tillgänglig för provlyssning.

Inte hela världen med 1.6K men onödigt. Enda fördelen jag ser nu är att hörlur kabeln räcker fram från Dacamp med bra marginal istället för till datorn som jag var tvungen att omplacera 😅. Jag kmr nog endå behålla den och lägga upp ljudkortet för försäljning istället. Eventuellt om K5 kan förbättra ljudet från TVn/Soundbaren? Så behåller jag båda.

Trist att du inte upplever någon skillnad mellan STX II och Fiio K5 Pro med Sundara.
Var har du för källa? Spotify, Tidal, WAV, Flac, MP3 etc?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Jag kanske ska förtydliga: X2 sitter utan problem och i princip obemärkt på mitt huvud
(känner en viss vikt men inte mycket annat)
Men de gjorde inte riktigt det från början, delvis pga att de är tajtare nya och delvis pga ren vana.
Glasögon har aldrig varit problem för mig på X2 eller X3, men YMMV.

Mina X2 sitter också bra, i nederkanten trycker de en aning på käkmuskeln liksom, men det är marginellt. Annars är det enda problemet att kuddarnas tyg är rätt bra på att dra till sig damm. Materialet påminner om de där vinylrengörarna man hade förr i tiden (inte borstarna alltså) och de är ungefär lika bra på att plocka upp damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Trist att du inte upplever någon skillnad mellan STX II och Fiio K5 Pro med Sundara.
Var har du för källa? Spotify, Tidal, WAV, Flac, MP3 etc?

Kanske jag som inte har tillräckligt bra tränad hörsel? Jag kör enbart på nerladdat FLAC. Måste fortfarande köra en blidtest för att kunna avgöra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Southy:

Kanske jag som inte har tillräckligt bra tränad hörsel? Jag kör enbart på nerladdat FLAC. Måste fortfarande köra en blidtest för att kunna avgöra.

Kom ihåg att även om du har bästa s.k. formatet så kanske inte inspelningen egentligen är bättre än ca 15bit i kvalitét. Spelar då inte så stor roll om filen är 24bit. Det betalas mycket för placebo vad gäller hifi.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Kom ihåg att även om du har bästa s.k. formatet så kanske inte inspelningen egentligen är bättre än ca 15bit i kvalitét. Spelar då inte så stor roll om filen är 24bit. Det betalas mycket för placebo vad gäller hifi.

Medveten om det, brukar kontrollera filerna med Spek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Annars är det enda problemet att kuddarnas tyg är rätt bra på att dra till sig damm. Materialet påminner om de där vinylrengörarna man hade förr i tiden (inte borstarna alltså) och de är ungefär lika bra på att plocka upp damm.

Haha jepp, de blir tyvärr rätt luddiga rätt fort - gäller X3 också!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Southy:

Medveten om det, brukar kontrollera filerna med Spek.

Du kan prova att lyssna i närmaste hifi butik med dina lurar på något lite dyrare och se vad som händer bara för nöjes skull. Jag gissar på att dina lurar kommer låta bättre. Bara ett tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southy:

Kanske jag som inte har tillräckligt bra tränad hörsel? Jag kör enbart på nerladdat FLAC. Måste fortfarande köra en blidtest för att kunna avgöra.

Under tiden kan du se ifall du hör skillnad på 320kbit MP3 och FLAC. http://abx.digitalfeed.net/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Kom ihåg att även om du har bästa s.k. formatet så kanske inte inspelningen egentligen är bättre än ca 15bit i kvalitét. Spelar då inte så stor roll om filen är 24bit. Det betalas mycket för placebo vad gäller hifi.

Skrivet av Southy:

Medveten om det, brukar kontrollera filerna med Spek.

Vet inte riktigt hur Spek funkar då jag aldrig använt det själv, men tror det som @Kaleid menar är att man kan ju spela in ljud i en 4-kanals kassett-"porta" i sitt garage, ta det ljudet och skapa en 24-bit 192kHz FLAC fil av den. Kommer ju inte låta bättre för det. Spelar du sedan upp det ljudet via den bästa DAC/AMP/Hörlurskombon som pengar kan köpa, så kommer det fortfarande låta skit (men du kommer iaf kunna höra all skit som finns med i din inspelning ).

90% av "ljudkvaliteten" handlar i slutändan om saker som vi som lyssnare inte kan påverka. Hur spelades ljudet in, hur mixades inspelningen, hur mastrades den? Det man kan göra som slutlyssnare är ju bara att jämföra samma inspelning med olika hårdvara och format för att ge inspelningen bästa möjliga förutsättningar att låta bra i våra öron.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snudge_B:

Vet inte riktigt hur Spek funkar då jag aldrig använt det själv, men tror det som @Kaleid menar är att man kan ju spela in ljud i en 4-kanals kassett-"porta" i sitt garage, ta det ljudet och skapa en 24-bit 192kHz FLAC fil av den. Kommer ju inte låta bättre för det. Spelar du sedan upp det ljudet via den bästa DAC/AMP/Hörlurskombon som pengar kan köpa, så kommer det fortfarande låta skit (men du kommer iaf kunna höra all skit som finns med i din inspelning ).

90% av "ljudkvaliteten" handlar i slutändan om saker som vi som lyssnare inte kan påverka. Hur spelades ljudet in, hur mixades inspelningen, hur mastrades den? Det man kan göra som slutlyssnare är ju bara att jämföra samma inspelning med olika hårdvara och format för att ge inspelningen bästa möjliga förutsättningar att låta bra i våra öron.

Typ, fast även i studio miljö så är det svårt att ha otroligt ren och bra inspelningskvalité rakt igenom. Sen kommer mastringsprocessen där mycket av dynamiken går förlorad.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tjena! Någon som tidigare beställt från Linsoul/hifigo etc?
Isåfall vad är era erfarenheter? Tull kostnad? Support och rent allmänt?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=z7vnKHxtVUE

Intressant intervju med Dr. Sean Olive som ligger bakom Harman Target kurvan.

Permalänk
Skrivet av element90:

Tjena! Någon som tidigare beställt från Linsoul/hifigo etc?
Isåfall vad är era erfarenheter? Tull kostnad? Support och rent allmänt?

Hört bra om Hifigo, de bakar ju in tull och skatt numera till EU så man bör slippa några gömda avgifter när det man beställt anländer.
Har dock själv inte beställt något då det jag varit ute efter funnits tillgängligt mer lokalt.

Permalänk
Fyndjägare

Hifiman fortsätter mata på. Nu med Edition Xs.
$430. Vi får se vad Sverige priset blir.

- 18ohm
- 92db
- 405g

Notera att den är högst upp i Hifimanträdet så det måste ju vara den BÄSTA !!!

https://www.hifiman.cn/products/detail/289###

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snudge_B:

Vet inte riktigt hur Spek funkar då jag aldrig använt det själv, men tror det som @Kaleid menar är att man kan ju spela in ljud i en 4-kanals kassett-"porta" i sitt garage, ta det ljudet och skapa en 24-bit 192kHz FLAC fil av den. Kommer ju inte låta bättre för det. Spelar du sedan upp det ljudet via den bästa DAC/AMP/Hörlurskombon som pengar kan köpa, så kommer det fortfarande låta skit (men du kommer iaf kunna höra all skit som finns med i din inspelning ).

90% av "ljudkvaliteten" handlar i slutändan om saker som vi som lyssnare inte kan påverka. Hur spelades ljudet in, hur mixades inspelningen, hur mastrades den? Det man kan göra som slutlyssnare är ju bara att jämföra samma inspelning med olika hårdvara och format för att ge inspelningen bästa möjliga förutsättningar att låta bra i våra öron.

Jo det där är verkligen ett problem. Det är ju lite samma som med de tidiga digitalfilmerna, svårt att få upp de till 4K när de är inspelade i 2K liksom, medan för hundra år gamla "analoga" filmer är ju bara att göra om Telecine-processen.

Jag spelade in i en studio någon på slutet av nittiotalet och blev lite förvånad. Studioteknikern var bra och vi hade bra digital utrustning (för tiden), dubbla A-DAT-bandare för 16 högupplösta kanaler och så vidare. Sen när vi var färdiga kopierade de över allt till en minidisc som blev master liksom. MD var ju bra på många sätt men det kändes väldigt konstigt att använda ett medium som begränsar kvaliteten så.

Permalänk
Medlem

Nån här som har erfarenhet av XDuoos DAC/AMPs?
Sneglar lite på XDuoo XD-05 Plus, den verkar rätt trevlig, men till samma pris som Topping L30/E30 tillsammans. Jag söker en DAC/AMP combo att ha på skrivbordet, portabiliteten är inte viktig, men tyckte den här verkade ha bra anslutningar och ganska kompakt jämfört med Toppings stack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Nån här som har erfarenhet av XDuoos DAC/AMPs?
Sneglar lite på XDuoo XD-05 Plus, den verkar rätt trevlig, men till samma pris som Topping L30/E30 tillsammans. Jag söker en DAC/AMP combo att ha på skrivbordet, portabiliteten är inte viktig, men tyckte den här verkade ha bra anslutningar och ganska kompakt jämfört med Toppings stack.

Ingen erfarenhet av XDuoo och inte heller av L30, men kör Topping E30 i min stora anläggning kopplat mellan en Marantz 8006 och en streamer (Volumio på Rasp Pi 4) och DAC-funktionaliteten klarar den alldeles utmärkt där. Låter mycket bra i mina öron.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Demar Aeon 2 Noire och Ether C flow för tillfället.

Grymma byggen och komforten är super. Fortfarande en del vikt men så bra fördelat de går.

Första intrycket av Aeon 2 Noire var att de var brutalt överdämpade! Diskanten väl tillbakatryggt och blev lite väl mycket kropp emellanåt även om jag tenderar föredra det felar åt det hållet än det andra.
Den hade dock tuningfilter applicerat och utan de blev de klart bättre och faktiskt snarlik magni i frekvensgång. Den spelar lite mer städat men saknar en del dynamik i jämförelse. Men betydligt piggare än LCD-2 och speciellt Ananda som frustrerade rejält gällande dynamiken. Magni är ju dock dessutom portad medan Aeon 2 Noire är i sanning sluten och isolerar bättre än någon highend hörlur jag haft sen Edition 8

Ether C särskiljer sig i diskanten. Förvånande mycket luft och diskanten är bra! Oj vilken luft för sluten hörlur och helt sjukt vad den plockar fram detaljer mina gamla öron nästan missar med harman kardon kurvan. Detta är fantastiskt för en som nästan aldrig tycker sig kunna lyssna på HD 800S pga brist på isolation. Tonen kan kanske ev kännas lite artificiell emellanåt precis som med hd 800 men strövar inte långt från neutralitet som jag uppfattar det. Känns nästan opartisk till ett fel då inget får ta för mycket fokus. Ether C flow finner jag faktiskt ha en intressant ljudbild även om den inte hävdar sig mot öppna lurars givetvis. Men jag har månne låga krav på magneplanar gällande den punkten.

Tyvärr så känns Ether C flow klart mer intressant och på sin egen nivå. Aeon 2 Noire är lite för lik mina Magni. Bättre på en del men tror det är främst dynamiken hos magnis dynamiska drivers som gör att man bara studsar med musiken lite mer. Både noire och Ether C Flow så känner jag mig något mer som en betraktare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Hifiman fortsätter mata på. Nu med Edition Xs.
$430. Vi får se vad Sverige priset blir.

- 18ohm
- 92db
- 405g

Notera att den är högst upp i Hifimanträdet så det måste ju vara den BÄSTA !!!

https://www.hifiman.cn/products/detail/289###

https://i.imgur.com/O5nSFbp.png

Kan vara ett bra tillfälle att pröva planars. Verkar som om många gillar Hifimans planar ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

https://www.youtube.com/watch?v=z7vnKHxtVUE

Intressant intervju med Dr. Sean Olive som ligger bakom Harman Target kurvan.

Mer från samma kille
https://www.youtube.com/watch?v=LdlZCBs01DA

Personligen så är mina öron en klar believer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av moondragon84:

Samma säljer även ADX5000. Två mkt ovanliga lurar på den svenska begagnatmarknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moondragon84:

11.000:- billigare än nypris, det är en ganska bra deal skulle jag säga!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft mina Sundaras i över en vecka och njuter verkligen av de tillsammans med FiiO 5K Pro (som jag inte uppfattar skulle vara bättre än Asus STX II, de som följt tråden vet ), tom börjat lyssna på genrer utöver hiphop, som soul, jazz och RnB. 3K inkl frakt från HiFiMan store open box vart ett bra kap. Jag tycker de slår mina HD650 men med liten marginal. Det känns inte som att jag gjort en riktig upgrade utan snarare en sidegrade. Nu börjar jag undra om jag istället borde spara mer pengar för att satsa på en Arya. V2 icke stealth går på ca 11.2k open box vilket är 3x pengarna men ska även vara mycket bättre i alla aspekter, även -8000 svenskmarknad pris. Jag kommer nog behöva testa lurarna i butik innan jag väljer att köpa de. Black Friday är inte heller så långt ifrån

Har någon erfarenheten av att gå från HD650/Sundara till Arya?

Permalänk

Jag själv äger Sennheiser 6xx men ena kåpan har dött, vill själv upgradera så hur är Sundara i jämnförelse?