Permalänk
Medlem

Laptop till bildredigering

Hej!

Min syster är på jakt efter en laptop för att redigera bilder på.
Då jag har lite sämre koll så tänkte jag fråga er på sweclockers!
Hon börja nyligen ta huskort som arbete och då det verkar bara bli fler jobb så vill hon investera i en laptop hon kan ta med sig.

Det ända krav hon har egentligen är att hon vill ha en SD läsare direkt i datorn så hon slipper adapter.

Det får inte vara en MAC.

Så har ni något tips på en bra laptop för redigering av bilder så är det bara att länka!

Visa signatur

ASUS G75VW-T1031V - i7-3610QM / 8GB / 750GB / 17,3" / GTX670M 3GB / BT

Permalänk
Samsung Sverige

Jag har inga konkreta tips på datorer, däremot har jag några generella tips sett till hennes användningsområde.

För det första så skulle jag uppfatta det som att en dator med hög ljusstyrka på skärmen är det viktigaste, då man ofta är utomhus vid fotografering så är det bra med en ljus skärm för att kunna visa bilder som tagits.
Andra ståndpunkten jag har är mycket lagrinsutrymme, bilder nuförtiden suger åt sig 20-50MB per bild så utrymmet tar snabbt slut.
Slutligen så förespråkar jag minst 16 GB ram-minne och en hyggligt snabb processor. Dom flesta bildprogrammen använder dock enstaka kärnor så en dator med en monsterprocessor kommer vara rätt bortkastat för din syster.

Bara mina erfarenheter //Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har inga konkreta tips på datorer, däremot har jag några generella tips sett till hennes användningsområde.

För det första så skulle jag uppfatta det som att en dator med hög ljusstyrka på skärmen är det viktigaste, då man ofta är utomhus vid fotografering så är det bra med en ljus skärm för att kunna visa bilder som tagits.
Andra ståndpunkten jag har är mycket lagrinsutrymme, bilder nuförtiden suger åt sig 20-50MB per bild så utrymmet tar snabbt slut.
Slutligen så förespråkar jag minst 16 GB ram-minne och en hyggligt snabb processor. Dom flesta bildprogrammen använder dock enstaka kärnor så en dator med en monsterprocessor kommer vara rätt bortkastat för din syster.

Bara mina erfarenheter //Pontus

Ditt tips uppskattas! Då vet vi lite vad vi ska titta på iallafall (y)

Visa signatur

ASUS G75VW-T1031V - i7-3610QM / 8GB / 750GB / 17,3" / GTX670M 3GB / BT