TV tråden för Black Friday och mellandagarna

Permalänk

TV tråden för Black Friday och mellandagarna

Tror det är fler än jag som funderar på att köpa en ny TV under black friday, tänkte vi skulle kunna ha ett forum samlat för just erbjudande gällande tv apparater. Även och dela tankar om det är någon specifik modell man är intresserad av.

För min del är det LG C1 65 eller eventuellt 77 varianten beroende på pris till våran övervåningen som snart är färdig.

Tror ni att de kommer några erbjudande gällande LG’s Oled i år ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Bildexpert 📺

Jag gissar på sämsta reorna i mannaminne. Men att det kommer att vara det fullt förväntade fynden på LG:s OLED till sommaren 2022 när det ska bli plats för C2-modellerna eller vad de nu kommer lanseras som i januari.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Jag gissar på sämsta reorna i mannaminne. Men att det kommer att vara det fullt förväntade fynden på LG:s OLED till sommaren 2022 när det ska bli plats för C2-modellerna eller vad de nu kommer lanseras som i januari.

Tror också det kommer bli en klen rea i år utan bättre priser kommer först nästa år. Kan tänka mig att Samsung kommer vara det märket som har mer rea på sina produkter i år.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

Even I'm looking for C1 77" in 25K-28K range !

But I guess this year only A1 is having sale on it ! I guess I will have to wait for next year to upgrade !

Permalänk

Är riktigt sugen på en Philips TV 70+.

Hur brukar rean vara på Philips TV? Vågar man hoppas att det kommer finnas några deals!

Såg Elgigantens förhandsvisning av TV-apparater och där fanns inte en enda Philips med

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Jag gissar på sämsta reorna i mannaminne. Men att det kommer att vara det fullt förväntade fynden på LG:s OLED till sommaren 2022 när det ska bli plats för C2-modellerna eller vad de nu kommer lanseras som i januari.

Är på storjakt för ny TV och hade ju riktat in mig på A90J men verkar inte som Elgiganten kommer lämna någon rea på den..
Så nu står valet mellan:

LG C1 65 för 17999
LG G1 65 för 24999 (måste dock köpa till stativ)
Sony A80J för 17999

Jag ser väldigt mycket serier och film samt spelar mycket PS5. Är tillräcklig insatt att det inte skiljer jättemycket detaljer emellan alla modeller och tycker även att recensionerna är svårt att peka ut jätteskillnader.

Lämna gärna lite input utifrån dina experterfarenheter.

Jag kommer såklart se om A90J dyker upp hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Even I'm looking for C1 77" in 25K-28K range !

But I guess this year only A1 is having sale on it ! I guess I will have to wait for next year to upgrade !

Yes, below <30k will likely not occur before early spring is my guess for the C1 77"-model.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av RunesRäka:

Är på storjakt för ny TV och hade ju riktat in mig på A90J men verkar inte som Elgiganten kommer lämna någon rea på den..
Så nu står valet mellan:

LG C1 65 för 17999
LG G1 65 för 24999 (måste dock köpa till stativ)
Sony A80J för 17999

Jag ser väldigt mycket serier och film samt spelar mycket PS5. Är tillräcklig insatt att det inte skiljer jättemycket detaljer emellan alla modeller och tycker även att recensionerna är svårt att peka ut jätteskillnader.

Lämna gärna lite input utifrån dina experterfarenheter.

Jag kommer såklart se om A90J dyker upp hehe.

Alla OLED är bra. Sony:s och Panasonic OLED har däremot bättre färgprecision både innan och efter kalibrering än LG:s OLED. C1 har övertaget om du främst är ute efter spelfunktionerna.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Jag gissar på sämsta reorna i mannaminne. Men att det kommer att vara det fullt förväntade fynden på LG:s OLED till sommaren 2022 när det ska bli plats för C2-modellerna eller vad de nu kommer lanseras som i januari.

Har du någon känsla för om man kommer kunna hitta några Philips The one apparater på rea i år? Fastnat för Ambilight
men då detta är första gången jag tänkt köpa TV så vet jag inte vad jag kan förvänta mig. De kanske aldrig brukar rea ut sina TVs och det mer är LG och Samsung osv som har de bra priserna?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Swetech85:

Har du någon känsla för om man kommer kunna hitta några Philips The one apparater på rea i år? Fastnat för Ambilight
men då detta är första gången jag tänkt köpa TV så vet jag inte vad jag kan förvänta mig. De kanske aldrig brukar rea ut sina TVs och det mer är LG och Samsung osv som har de bra priserna?

Vad kostar Telias aktie nästa vecka?

Ifall du vill ha en The One föreslår jag att du tittar på 2020-modellerna (siffran 5 på slutet) som i den mån de finns kvar redan är extremt prispressade.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Vad kostar Telias aktie nästa vecka?

Ifall du vill ha en The One föreslår jag att du tittar på 2020-modellerna (siffran 5 på slutet) som i den mån de finns kvar redan är extremt prispressade.

Tack för svar. Jag läste din TV-guide som var otroligt matnyttig. Trots det är det en djungel av beteckningar och apparater när man väl börjar leta.

Vad är din uppfattning angående skillnaderna i bildkvalitet mellan 2020 års The one och 2021? Kollar jag runt lite så skiljer det sig ca 4-5 tusen kronor årsmodellerna i mellan för samma storlek. Är det lite sak samma på dessa mellansegment apparater?

Hade främst tänkt att koppla in datorn i den för att kolla film och serier.

Permalänk
Skrivet av RunesRäka:

Är på storjakt för ny TV och hade ju riktat in mig på A90J men verkar inte som Elgiganten kommer lämna någon rea på den..
Så nu står valet mellan:

LG C1 65 för 17999
LG G1 65 för 24999 (måste dock köpa till stativ)
Sony A80J för 17999

Jag ser väldigt mycket serier och film samt spelar mycket PS5. Är tillräcklig insatt att det inte skiljer jättemycket detaljer emellan alla modeller och tycker även att recensionerna är svårt att peka ut jätteskillnader.

Lämna gärna lite input utifrån dina experterfarenheter.

Jag kommer såklart se om A90J dyker upp hehe.

Såg också priset på C1 hos Elgiganten med lite konkurrens så kanske priset kan gå ner 1000kr och 17 990kr känns väl helt ok ändå. Vad jag minns köpte jag CX 77 för 25999kr

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Swetech85:

Vad är din uppfattning angående skillnaderna i bildkvalitet mellan 2020 års The one och 2021? Kollar jag runt lite så skiljer det sig ca 4-5 tusen kronor årsmodellerna i mellan för samma storlek. Är det lite sak samma på dessa mellansegment apparater?

Hade främst tänkt att koppla in datorn i den för att kolla film och serier.

Det i grunden samma apparater på repeat. Vill man ha de betydande skillnaderna måste du börja titta på Philips OLED eller åtminstone PUS9206-modellen.

Permalänk
Medlem

LG C1 för 17999 eller G1 för 24999..

Beslutsångest. 7 papp för lite ljusare skärm (ska dock ha tvn i ett ganska mörkt källarrum). Dock vägghängd, där G1 slimmar sig.

Men behöver även ljud så kanske ta dessa 7 000 och komma en bit på ljudet också.

Sen är det ju något generellt fel på en också, för vill gärna ha det bästa, oavsett liten skillnad

Permalänk
Medlem

Min mor kollar på LG 55" C1 4K OLED (2021) för 11990:- på Elgiganten.
Men hon kommer ju inte spela något alls

Vilka motsvarande kan vara bättre för vanligt tittande via netflix, disney, hbo osv via Apple TV.
Ser @Laxpudding säger Panasonic o Sony är bättre, men vilka modeller motsvara LG C1 2021 typ så man kan kolla på rean.

55" runt samma pris typ 10-12k under rean är väl maxpriset.

Permalänk
Bildexpert 📺

Ska Mor inte spela CoD: Vanguard hamnar det på ganska snabbt på OLED A1-modellen som skalar bort utökade spelegenskaper och tusenlappar. Eller någon Sony A8-OLED från 2020 eller 2021.

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

LG C1 för 17999 eller G1 för 24999..

Beslutsångest. 7 papp för lite ljusare skärm (ska dock ha tvn i ett ganska mörkt källarrum). Dock vägghängd, där G1 slimmar sig.

Men behöver även ljud så kanske ta dessa 7 000 och komma en bit på ljudet också.

Sen är det ju något generellt fel på en också, för vill gärna ha det bästa, oavsett liten skillnad

Glöm inte att du aldrig kommer att jämföra dem sida vid sida hemmavid. Så de där millimetrarna som skiljer sig lär du inte tänka på och inte heller ljusstyrkan om du har möjlighet att mörklägga. Nästa år kommer det nya modeller och då kommer du ändå inte ha det senaste eller bästa. 😁

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Det i grunden samma apparater på repeat. Vill man ha de betydande skillnaderna måste du börja titta på Philips OLED eller åtminstone PUS9206-modellen.

Tack för att ni är vår boj i TV-bukten!

Om jag får besvära er en sista gång. Angående PUS9 modellerna, gäller det även för 2020 års modell?

Elgiganten har Philips 70PUS9005 för ca 10k och är på utförsäljning. Det är exakt samma pris som den billigaste i
70PUS8XX5-serien. Är en PUS9005 TV bättre/likvärdig än både en valfri 8XX5 och 8XX6 vid ungefär samma pris 10-12k? Eller är det bara den 4-sidiga ambilighten som är skillnaden? PUS9006 modellen kostar ungefär 17k för 70tum och om 9-serien är Philips lite med premiemodell så blir jag misstänksam varför 9005 är så "billig", är det något jag missat?

Eftersom det är just Ambilight som jag är ute efter så känns en 9005 spontant bättre än valfri PUS8 modell oavsett tillverkningsår, förutsatt att de är snarlika i kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swetech85:

Tack för att ni är vår boj i TV-bukten!

Om jag får besvära er en sista gång. Angående PUS9 modellerna, gäller det även för 2020 års modell?

Elgiganten har Philips 70PUS9005 för ca 10k och är på utförsäljning. Det är exakt samma pris som den billigaste i
70PUS8XX5-serien. Är en PUS9005 TV bättre/likvärdig än både en valfri 8XX5 och 8XX6 vid ungefär samma pris 10-12k? Eller är det bara den 4-sidiga ambilighten som är skillnaden? PUS9006 modellen kostar ungefär 17k för 70tum och om 9-serien är Philips lite med premiemodell så blir jag misstänksam varför 9005 är så "billig", är det något jag missat?

Eftersom det är just Ambilight som jag är ute efter så känns en 9005 spontant bättre än valfri PUS8 modell oavsett tillverkningsår, förutsatt att de är snarlika i kvalitet.

Nu kan min kunskap vara helt utdaterad, men 9-serien är Philips flaggskepp och skälet till att priserna är så extremt låga kan vara att de har fler på lager gällande en utgående modell (?) Just 9005 är ju 2020 års modell. Även Samsung Q90T (65") gick för 8990-11.990:- innan de tycktes vara helt slut.

Det känns spontant som ett för <censur> bra pris på den Philipsen o_0

Edit:
Här jämnförs 8505 vs 9005 t ex:
8505 vs 9005
Det som skiljer är lite "features"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ska Mor inte spela CoD: Vanguard hamnar det på ganska snabbt på OLED A1-modellen som skalar bort utökade spelegenskaper och tusenlappar. Eller någon Sony A8-OLED från 2020 eller 2021.

Tackar.
Ska kika på dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tackar.
Ska kika på dessa.

55" B1 ska kosta 10k på Elgiganten imorgon så det är väl också ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

55" B1 ska kosta 10k på Elgiganten imorgon så det är väl också ett alternativ.

Vad är de för skillnad på A1 och B1 egentligen? B1 kan ju också vara intressant då ju.
Är bildkvaliteten likvärdiga mellan alla dessa modeller och det skiljer mer på spelegenskaper osv?

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter en 85 tum nu i black friday rea tider. Någon som sitter inne på något fint tips på vad man borde hålla utkik efter eller om någon sett någon på rea redan?

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Vad är de för skillnad på A1 och B1 egentligen? B1 kan ju också vara intressant då ju.
Är bildkvaliteten likvärdiga mellan alla dessa modeller och det skiljer mer på spelegenskaper osv?

A1 has 60hz panel and B1 has 120hz. This will definitely come handy in gaming.

Permalänk
Medlem

Någon som har något bra tips på en 65 tummare, som skall sitta slim på väggen, ha tunna ramar, vara i ett relativt ljust vardagsrum och mest användas för sport-tittande, tv-serier och lite film. No gaming. Trodde att Samsung QNA85 då kunde vara ett bra val men den verkar inte finnas med på Elgigantens black Friday lista tyvärr. Andra alternativ som jag funderat på är LG C1, LG G1 eller Sony A80J eller rent av A90J om det kommer en bra deal.

Permalänk
Skrivet av BobbyM:

Någon som har något bra tips på en 65 tummare, som skall sitta slim på väggen, ha tunna ramar, vara i ett relativt ljust vardagsrum och mest användas för sport-tittande, tv-serier och lite film. No gaming. Trodde att Samsung QNA85 då kunde vara ett bra val men den verkar inte finnas med på Elgigantens black Friday lista tyvärr. Andra alternativ som jag funderat på är LG C1, LG G1 eller Sony A80J eller rent av A90J om det kommer en bra deal.

Put Hisense U8G as well on the list.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyM:

Någon som har något bra tips på en 65 tummare, som skall sitta slim på väggen, ha tunna ramar, vara i ett relativt ljust vardagsrum och mest användas för sport-tittande, tv-serier och lite film. No gaming. Trodde att Samsung QNA85 då kunde vara ett bra val men den verkar inte finnas med på Elgigantens black Friday lista tyvärr. Andra alternativ som jag funderat på är LG C1, LG G1 eller Sony A80J eller rent av A90J om det kommer en bra deal.

Samsung nedgraderar sina apparater var år. Du får sikta på Q95NA eller vad toppmodellen heter exakt, annars är det hutlösa priser för mellanklass.

OLED är alla topklass apparater. Spelar du aldrig så kan du även fundera på A1 eller B1 från LG vilket lär vara prisvärda då LG verkar vara enda leverantör som får ut bra med skärmar detta bristens år.

Permalänk
Medlem

Såg i Benify appen att Samsung har startat sin Black Month rea och säljer exempelvis QN90A för 16 990 kr mot Elgiganten som ska ha 19 990 kr för i princip samma TV (QN93A, skillnad på fotens färg endast).

Ni som handlat direkt från Samsung, hur har era upplevelser varit?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Samsung nedgraderar sina apparater var år. Du får sikta på Q95NA eller vad toppmodellen heter exakt, annars är det hutlösa priser för mellanklass.

OLED är alla topklass apparater. Spelar du aldrig så kan du även fundera på A1 eller B1 från LG vilket lär vara prisvärda då LG verkar vara enda leverantör som får ut bra med skärmar detta bristens år.

Jag hade hoppats att Elgiganten hade qn95a på rea i år då dom sålde förra årets premium tv på Black Friday 2020. Otroligt besviken. Hoppas att någon annan bra kedja sänker den under Black Friday.

Permalänk
Medlem

Tjenare
Behöver support och åsikt! Vilken storlek på tv för vardagsrummet ska vi köpa, är inne på 65" eller 77" A80J? Har hörnsoffa så viktigt att alla i familjen får en behagligt upplevelse . Känslan är att 77" blir bra för 2st platser och sämre för övriga 4-platserna. 65" blir en kompromiss åt andra håller till största del bra för samtliga. MEN kan inte släppa tanken på 77an :S.

Till största del parabol i HD samt lite stream då och då.

Avstånd mellan soffa och TV: 1,5-3m