AMD:s uppskalningsteknik FSR integreras i Unreal Engine

Permalänk
Melding Plague

AMD:s uppskalningsteknik FSR integreras i Unreal Engine

Den öppna uppskalningstekniken blir ett plug-in till Unreal Engine 4 och kan samköras tillsammans med temporala lösningar.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Snälla implementera i PUBG gärna igår!

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till UE5 snart! Vill gärna leka runt lite och se vad man kan få ut för siffror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Snälla implementera i PUBG gärna igår!

Ja gärna. Men har du nvidia så prova deras NIS.
Eller programmet Magpie.
Det är engelska med även om det inte ser ut så på Github.

Permalänk
Medlem

Börja även implementera direct storage

Permalänk
Moderator, Testpilot

Så trevligt!

Då är det många spel som bör kunna få detta implementerat ganska snart.

Permalänk
Medlem

he... jag ser ingen skillnad på de bilderna i artikeln... native vs performance... men det är jag det - och en knäpp fråga varför ser man inte native inne i artikeln men bara i nyhetsflödet.... (2 olika bilder)

Permalänk
Medlem

Härligt, då slänger förhoppningsvis fler utvecklare med det som standard.

Nämner det igen.
inb4 utvecklingsstudior blir ännu latare och ser detta som optimering och även spelare ser detta som en standardinställning som ska vara på för en okej prestanda.
Folk kommer definitivt bli dummförklarade när de testar utan FSR eller Nvidias motsvarighet och klagar på att prestandan är för låg även om de har rätt.

Dold text