PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Beställde i butik på MM 421 i Göteborg den 23/11. Fick besked igår om att den var redo att hämtas. PS5 med discläsare.

Stort tack för alla tips i denna tråd - guld!!

Permalänk
Skrivet av Johan Wilbury:

Beställde i butik på MM 421 i Göteborg den 23/11. Fick besked igår om att den var redo att hämtas. PS5 med discläsare.

Stort tack för alla tips i denna tråd - guld!!

Jag förbokade en 11/30 på torpavallsgatan 416 73 mediamarkt, tror du den kan komma ditt snart också?

Permalänk
Skrivet av Tobbe_edw:

Jag förbokade en 11/30 på torpavallsgatan 416 73 mediamarkt, tror du den kan komma ditt snart också?

Jag försökte förstå via personalen om det var så att dropen var butikunika eller ej men fick ingen info. Så sent som i helgen trodde personalen att de skulle komma till 421 i v51 eller v52.

Så omöjligt att veta. Men gå in och prata med dem är mitt tips, då kan du nog också få en uppfattning om var på listan du ligger…

Permalänk
Medlem

Hmm funderade också på att boka ett. Betalar man konsolen när man bokar eller när man hämtar? Funderar på om man skulle bokat på Elgiganten och MM. Kjell kanske går också?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av obliw:

Hmm funderade också på att boka ett. Betalar man konsolen när man bokar eller när man hämtar? Funderar på om man skulle bokat på Elgiganten och MM. Kjell kanske går också?

Funderar också gällande Elgiganten. Hade helst köpt där så man har en fysisk butik att gå till om något strular. Har en beställning hos Webhallen tills vidare. Kommer den inte innan jul kanske jag avbeställer och avvaktar tills någon lokal butik får hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

https://www.instagram.com/p/CXS4AYSICoV/

"Största leveransen någonsin (av Playstation 5 Standard) är på väg till vårt lager! Följ oss på Instagram för mer information. Psst... information kommer på måndag". Skriver Elgiganten Gaming på sin officiella Instagram-kanal.

Tips från herren i annan tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Tips från herren i annan tråd

Vill dock poängtera att det sistnämnda är tillagt av mig, Elgiganten utlovar alltså ingen leverans innan året är slut utan det var bara jag som kände mig hoppfull. Bara så ingen missförstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Vill dock poängtera att det sistnämnda är tillagt av mig, Elgiganten utlovar alltså ingen leverans innan året är slut utan det var bara jag som kände mig hoppfull. Bara så ingen missförstår.

Hahah, Mitt fel, jag var lite lat och kopierade allt rakt av bara. Ska försöka redigera bort den delen <3

Fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hahah, Mitt fel, jag var lite lat och kopierade allt rakt av bara. Ska försöka redigera bort den delen <3

Fixat.

Det var mer en anmärkning på mig själv än dig, förstår att du citerade rakt av och lät allt komma med
Tänkte bara så ingen tar det som officiellt löfte att ha en innan året är slut och sen blir arg på grund av mig.

Permalänk
Medlem

Finns en Playstation 5 Standard i Inets butik i Sisjön, Göteborg om någon är i behov av det.
Edit: Slut

Permalänk

En detalj som undgått mig är att man ska betala halva eller hela priset vid bokning hos Mediamarkt, stämmer det? Och de kan inte garantera leveransdatum vilket gör att man ligger ute med pengar under en okänd tid.

Permalänk
Medlem

Man kan ta det på fyra mån faktura på mm.

Permalänk

Är det någon som fått tag på en digital edition senaste tiden, eller tillverkar Sony endast den med läsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Är det någon som fått tag på en digital edition senaste tiden, eller tillverkar Sony endast den med läsare?

99% bara med skivläsare hos butikerna senaste året… läste någonstans att Sony endast tillverkar 1 av 5 digital så 80% av alla enheter är med läsare

Permalänk

Beställde från mediamarkt i mitten av november och frågade då om det skulle komma före jul. Absolut sa dom då, har inte hört något så var in och kollade status nu i veckan och då kunde dom inte säga något om leverans. Dom pratade om att butiken behövde komma upp i x antal i order så att dom kunde ta hem en pall med konsoler. Vet inte om ni andra hört samma sak?

Permalänk
Skrivet av padinni:

99% bara med skivläsare hos butikerna senaste året… läste någonstans att Sony endast tillverkar 1 av 5 digital så 80% av alla enheter är med läsare

Tack för svar!

Då är det bara fortsätta vänta för min del 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Tack för svar!

Då är det bara fortsätta vänta för min del 😅

Varför vill du ha digital istället?
Spelen är ju dyrare digitalt

Permalänk
Skrivet av padinni:

Varför vill du ha digital istället?
Spelen är ju dyrare digitalt

Har egentligen ingen vettig anledning. Tycker bulan vid skivläsaren är ful och jag köpte aldrig fysiska spel till min PS4. Det är dyrare digitalt, t.o.m mycket dyrare ibland, men jag tycker det är enkelt och skönt att köpa digitalt + att mitt favoritspel The Show som jag köper varje år ändå inte går få tag på till rimligt pris i fysisk kopia i Sverige.
Utöver det spelet blir det bara något enstaka PS-exklusivt spel, resten kör jag på PC

Permalänk
Skrivet av terroncro:

Ordered ps5 disc version on 12th of October, Mediamarkt in Heron city, called multiple times, sent multiple emails... nothing... no answer. Already started paying it of, and still no info on when can I pick it up.... terrible.

Jag beställde/betalade hos MM Heron City 28/11 och fick hämta ut den idag. De hade inte ringt utan jag gick dit för att prova. Som tur var fick jag hämta ut den. Så gå dit och prata med dem.

Stavfel
Permalänk

Min sambo beställde ett (disc) åt mig på MM Länna den 29e nov. Någon som beställt därifrån, hur länge dröjde det för er? Hoppas jag får tag på den innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Är det någon som fått tag på en digital edition senaste tiden, eller tillverkar Sony endast den med läsare?

Ring och fråga Webhallen har sett att dom har haft DE ibland!

Permalänk
Medlem

Gick bara in spontant på mediamarket o skulle höra mig för, och vips så var det en order som tiden hade gått ur för. Så då fick jag köpa den 🤣😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av RebirthMagic:

Min sambo beställde ett (disc) åt mig på MM Länna den 29e nov. Någon som beställt därifrån, hur länge dröjde det för er? Hoppas jag får tag på den innan jul.

Nu hade jag förvisso beställd digital ed. den 25/11, men den finns för uthämtning nu. De har dock inte hunnit kontakta alla som stod på väntelistan, så förhoppningsvis har de även disc också som de inte hunnit skicka iväg bekräftelse på.

Permalänk
Skrivet av Emhila:

Nu hade jag förvisso beställd digital ed. den 25/11, men den finns för uthämtning nu. De har dock inte hunnit kontakta alla som stod på väntelistan, så förhoppningsvis har de även disc också som de inte hunnit skicka iväg bekräftelse på.

Skönt att se, bokade själv en digital ed. den 1/12 på Bäckebol i Göteborg.
Blev orolig när jag började läsa att den digitala inte skulle levereras i samma utsträckning som disc.
Då borde min ligga någon vecka bort, äntligen!

Permalänk
Medlem

Bokade en disc edition på MM i Helsingborg den 28/11 och hämtade ut den idag (12/12). Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias1894:

Skönt att se, bokade själv en digital ed. den 1/12 på Bäckebol i Göteborg.
Blev orolig när jag började läsa att den digitala inte skulle levereras i samma utsträckning som disc.
Då borde min ligga någon vecka bort, äntligen!

Ja, det var därför jag gick in på MM i Länna idag, för att höra om de verkligen får in den digitala. Men personalen sa att de ska få in de antal som är bokade, men sen har de ju satt stopp för fler bokningar på den. Så det ska nog inte vara några problem! 👍

Permalänk
Medlem

Hej
Jag fick en i fredags från mm i borås. Tog 2 veckor

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Medlem

Amazon har Standard Edition och Digital Edition.

Edit: 10:10 Digital slut.

Permalänk
Skrivet av kamil05:

Hej
Jag fick en i fredags från mm i borås. Tog 2 veckor

Får man ett sms eller mejl när den är redo för att plockas ut?