Nvidia håller låda den 4 januari

Permalänk
Melding Plague

Nvidia håller låda den 4 januari

Det gäller att vara på alerten den 4 januari, eftersom AMD, Intel och Nvidia bränner av sina presentationer på kvällskvisten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kan ju vara bra om de ändå bara ska visa ompaketeringar. 🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

Såna här presentationer tycker jag om ifall jag skulle ha råd att köpa produkten i fråga. Nu känns hela spektaklet helt ointressant istället.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Svin billiga toppmodeller?

😂🤌🏻

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Sötast

Valde de att sända på exakt samma tid? Lite fult isåfall... de lär ju locka majoriteten av tittarna....

Permalänk
Medlem

Jag har kanske fått det om bakfoten, men ska inte Zen 3D/5000 refresh heta Ryzen 6000? Eller sparas det till AM5?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Jag har kanske fått det om bakfoten, men ska inte Zen 3D/5000 refresh heta Ryzen 6000? Eller sparas det till AM5?

Zen 4 menar du? AM5 är ju en sockel.

Permalänk
Avstängd

Det är därför man kör 2 datorskärmar eller en Ultra-Wide!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Valde de att sända på exakt samma tid? Lite fult isåfall... de lär ju locka majoriteten av tittarna....

Låter sjukt konstigt om det är så, stackars alla som behöver ha dubbel täckning

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Zen 4 menar du? AM5 är ju en sockel.

Tja, vilken som. Zen 4 blir ju först på AM5.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel. Nvidia brukar inte ha presskonferans på CES?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det är därför man kör 2 datorskärmar eller en Ultra-Wide!

+1 Händer sig att man kör 2 Twitch streamar samtidigt ifall det är två intressanta matcher på nån CSGO turnering på G Lite högre ljud på den intressantare streamen men tillräckligt så man hör från båda

Saknas bara att Intel skulle ha streamat samma tidpunkt.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Livsnjutare 😎
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Kan ju vara bra om de ändå bara ska visa ompaketeringar. 🤣

Joke's on you!
Jensen: Today we are unveiling new boxes for the graphics cards you still can't buy.
Since we make so few of them we can afford to make very elaborate boxes, please look forward to not seeing them IRL.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Orkar inte titta. Det som presenteras går ändå inte att köpa.
Kommer väl att presentera släpp av "gamla" grafikkort till sjuka priser.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Orkar inte titta. Det som presenteras går ändå inte att köpa.

Antingen det eller så är alla kort i lager för minst dubbla priset

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen titta på AMDs presentation, är mest intresserad av "Zen3D" och möjligtvis om vi får höra något mer om APUer med RDNA2 istället för Vega i grafikdelen.
Är inte speciellt intresserad av grafikkort från AMD och Nvidia just nu då det inte lär vara några större nyheter, då är Intel och Arc betydligt mer intressant.

Permalänk
Medlem

How nVidia of them

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Tja, vilken som. Zen 4 blir ju först på AM5.

Nja, det är inte "vilket som". AM5 kommer användas till 7000, 8000 o s.v tills vi har DDR6 och därmed AM6 sockel

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen större roll egentligen tycker jag då eventen kan antas ligga på tuben.

Om jag väljer att titta på något av dessa events live så kommer jag definitivt välja AMD då det känns mycket mer intressant med information om kommande CPU-arkitekturer än en refresh från Nvidia.

Står för övrigt inte i begrepp att köpa vare sig ny Processor eller grafikkort inom det närmaste året varför "framtiden" känns roligare än "dåtiden".

Dock ser jag nog på ett sammandrag av de båda snarare än live.

Intel har ju för övrigt blivit intressanta igen efter flera år av gäspningar och konstiga uttalanden, och där får man förhoppningsvis också sig en dos av "framtid".

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Kommer förmodligen titta på AMDs presentation, är mest intresserad av "Zen3D" och möjligtvis om vi får höra något mer om APUer med RDNA2 istället för Vega i grafikdelen.
Är inte speciellt intresserad av grafikkort från AMD och Nvidia just nu då det inte lär vara några större nyheter, då är Intel och Arc betydligt mer intressant.

Håller helt och fullt med dig.

Permalänk
Medlem

Nvidia är så mycket mer ointressant än AMD.

Deppiga grafikkort som fraktas till miners utan att någon kan köpa dem.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Inaktiv

De kan lika bra börja presentera miningprestanda istället för spelprestanda på nya kort för det är väl dit majoriteten säljs ändå

Permalänk
Medlem

Dumpar gröna laget efter fiaskot med 3000 serien, visst det är grymt bra kort men blir ett 7800 / 7900XT framöver, om man inte slår till på 6900XT.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Man kanske ska sälja av sitt gamla grafikkort innan priserna störtdyker på de gamla korten innan de tappar allt värde... säger ingen år 2021

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

De kan lika bra börja presentera miningprestanda istället för spelprestanda på nya kort för det är väl dit majoriteten säljs ändå

Om inte annat skulle det va intressant och se vilka enorma mörkertal det är som nvidia håller borta från oss, skulle inte förvåna mig om det som säljs i butiker bara är en bråkdel av alla korten och att majoriteten sälja av nvidia, asus, evga osv i bulk istället.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Inser att grafikkortspriserna gjort att jag tappat intresset lite. Tyvärr spiller det över på annan hårdvara också känner jag. Därmed ligger ett antal aaa-spel i byrålådan än så länge. Köper inget nytt alls nu

Kedjeeffekter :/

Permalänk
Medlem

Kan kanske gå med på att Nvidia skulle ta o presentera en ny Shield med lite mera RAM o HDMI 2.1, men grafikkort däremot bör dom ligga låg med o istället bara försöka komma ikapp med leveranserna o jobba på att få ner priserna till deras egna riktpriser, nåt annat är bara ren o skär fail.

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Svin billiga toppmodeller?

😂🤌🏻

Eller svinbilliga ;)?

Permalänk
Medlem

Inga problem! Jag har video så jag kan spela in en sändning medan jag kollar på den andra! -Har även FM-radio om det direktsänds där!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.