Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Kul! Kände inte till dem. Det verkar ganska rimligt. Hur står sig knapparna och styrspakarnas känsla? Det har varit min största stötesten i tredjepartskontroller, iaf tidigare.

Rätt bra. Inte i nivå med XB-kontroll, men det är väl väntat med tanke på priset, men inte dålig och jag föredrar den över Joycons med handtaget. Plasten känns lite billigare men formen är ju mycket trevligare och knapparna större med mer djup och så.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Realtidsstrider

Samla material

Crafta verktyg

är element som jag inte riktigt insett tidigare att de ingår i nya Pokémon-äventyret! Blev mer pepp nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Kul! Kände inte till dem. Det verkar ganska rimligt. Hur står sig knapparna och styrspakarnas känsla? Det har varit min största stötesten i tredjepartskontroller, iaf tidigare.

Nintendos Pro controller ligger på 632kr på Komplett och Amazon. Det är ju mer än 400, men då slipper man kompromisser. Nackdelen är ju att vill man vara 4 spelare så räcker inte 2 joycons + 1 pro controller. Barnens kusiner har "pirat"joycons, de funkar bra, men de spelar mest på originalen tror jag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Var lite sugen på en Switch enbart för att köra Ring Fit Adventure och det naturliga vore väl i så fall en vanlig Switch 2019 eller är det dubbla minnet på Oled-versionen något man behöver?

Är minnet på 32/64 till för lagring av spel man laddar ned eller används det även om har Ring Fit med cartridge?

Kommer förmodligen bara kör just Ring Fit och kanske något liknade spel där man rör på sig så det känns lite surt att behöva betala för skärm m.m när jag normalt sett hade klarat mig med en vanlig konsoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Var lite sugen på en Switch enbart för att köra Ring Fit Adventure och det naturliga vore väl i så fall en vanlig Switch 2019 eller är det dubbla minnet på Oled-versionen något man behöver?

Är minnet på 32/64 till för lagring av spel man laddar ned eller används det även om har Ring Fit med cartridge?

Kommer förmodligen bara kör just Ring Fit och kanske något liknade spel där man rör på sig så det känns lite surt att behöva betala för skärm m.m när jag normalt sett hade klarat mig med en vanlig konsoll.

Om du enbart ska köra Ring Fit Adventure så tror jag absolut inte du behöver mer lagring
Vet inte exakt hur mycket lagring just Ring Fit använder, men gissningsvis rör det sig inte om många/om ens någon GB för att spara lite profiler.

Jag skulle säga att köp en 2019, ska inte vara några problem

EDIT:
Kollade upp på min switch hur mycket lagring som Ring Fit Adventure tog just nu, och det låg på 476 MB

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Det går att utöka utrymmet på switchen med SD kort, så mellanskillnaden kan du lägga på ett ordentligt SD kort ifall du vill ha mycket mer, och såna går ju ner i pris så mer value när du väl behöver det då ring fit dessutom körs vid tvn och inte handheld som är enda anledningen man köper en oled för skärmen för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smasher89:

Det går att utöka utrymmet på switchen med SD kort, så mellanskillnaden kan du lägga på ett ordentligt SD kort ifall du vill ha mycket mer, och såna går ju ner i pris så mer value när du väl behöver det då ring fit dessutom körs vid tvn och inte handheld som är enda anledningen man köper en oled för skärmen för.

Precis. OLED-modellen köper man för att man tänker sig spela mycket med den i händerna, i övrigt ger den knappt några fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Om du enbart ska köra Ring Fit Adventure så tror jag absolut inte du behöver mer lagring
Vet inte exakt hur mycket lagring just Ring Fit använder, men gissningsvis rör det sig inte om många/om ens någon GB för att spara lite profiler.

Jag skulle säga att köp en 2019, ska inte vara några problem

EDIT:
Kollade upp på min switch hur mycket lagring som Ring Fit Adventure tog just nu, och det låg på 476 MB

Jättetack för att du tog dig tid att svara och kolla.

Hur är det med spel för nedladdning vs cartridge?
Måste man växla cartridge för att byta spel eller räcker det att göra en första installation via den och sedan slippa bytet i framtiden?

Såg att Ring Fit fanns både som paket med switch och då ingick nedladdningskod men att det också fanns att löpa löst som cartridge för samma totalsumma. Därav min förvirring. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Jättetack för att du tog dig tid att svara och kolla.

Hur är det med spel för nedladdning vs cartridge?
Måste man växla cartridge för att byta spel eller räcker det att göra en första installation via den och sedan slippa bytet i framtiden?

Såg att Ring Fit fanns både som paket med switch och då ingick nedladdningskod men att det också fanns att löpa löst som cartridge för samma totalsumma. Därav min förvirring. 😁

Spel på cartridge kräver att du har den i för att kunna spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Jättetack för att du tog dig tid att svara och kolla.

Hur är det med spel för nedladdning vs cartridge?
Måste man växla cartridge för att byta spel eller räcker det att göra en första installation via den och sedan slippa bytet i framtiden?

Såg att Ring Fit fanns både som paket med switch och då ingick nedladdningskod men att det också fanns att löpa löst som cartridge för samma totalsumma. Därav min förvirring. 😁

Precis som ovan skrev så kräver cartridge att den sitter i.
Om du menar hur stort spelet är om du laddar ner så verkar internet säga allt mellan 2 GB upp till 33 GB. Men som andra också sagt, rätt billigt att köpa till ett SD kort om det skulle visa sig behövas.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Precis köpt en Switch OLED och tänkte köpa Switch Online för att kunna lira alla gamla spel på den.

Är det bara att köpa direkt via Switchen eller går det att lösa billigare om man går någon annan väg? Kostar 429:- per år direkt via Switchen.

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Precis köpt en Switch OLED och tänkte köpa Switch Online för att kunna lira alla gamla spel på den.

Är det bara att köpa direkt via Switchen eller går det att lösa billigare om man går någon annan väg? Kostar 429:- per år direkt via Switchen.

64 emulatorn ska vara ganska/väldigt dålig iaf för en del av spelen med massa inputdelay. Så kör på den mindre sub tieren där du istället får nes och snesbiblioteket till en början (ska gå "uppgradera" med pågående subs). Kan vara värt att vänta med n64 delen till de fixat de problemen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YaKoStar:

Precis köpt en Switch OLED och tänkte köpa Switch Online för att kunna lira alla gamla spel på den.

Är det bara att köpa direkt via Switchen eller går det att lösa billigare om man går någon annan väg? Kostar 429:- per år direkt via Switchen.

Det finns väl metoder. Benify har ju 5% rabatt på "Nintendo-krediter" exempelvis så det är ju en besparing. Ett årskort på amerikanska amazon kostar $19.99 så det är ju lite billigare än de 299 det kostar här, men å andra sidan behöver man då ha ett konto satt till amerikansk region. Sen vet jag inte om det är värt att köpa från lite mer suspekta butiker, typ: https://www.eneba.com/sv/nintendo-nintendo-switch-online-memb...

Permalänk
Medlem

"THE ARTFUL ESCAPE comes to Nintendo Switch on January 25th, 2022!"

Permalänk
Medlem

Släpps tydligen imorgon (20/1)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det finns väl metoder. Benify har ju 5% rabatt på "Nintendo-krediter" exempelvis så det är ju en besparing.

Tack för tipset! Fick precis min inloggning till Benify och såg att de har 7% rabatt nu

Till något annat Switch-relaterat, så tar NetOnNet just nu 499:- för Pokémon Legends: Arceus:

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

Någon som vet hur NoN är med leveranser på releasedagen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkir:

Tack för tipset! Fick precis min inloggning till Benify och såg att de har 7% rabatt nu

Till något annat Switch-relaterat, så tar NetOnNet just nu 499:- för Pokémon Legends: Arceus:

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

Någon som vet hur NoN är med leveranser på releasedagen?

De är inte snabba med leveranser, men bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

De är inte snabba med leveranser, men bra pris!

Jag har då alltid fått från Netonnet på release dagen när jag förbokat. Däremot kanske inte alltid dagen efter om jag beställt något i lager.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Fyndtips: Mario Kart Live Home Circuit Luigi för 389 på webbhallen. Köpte till sonen i oktober när det var nere på 549 och gav i julklapp. Rätt kul men kanske inte så lockande för honom som jag hade hoppats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Fyndtips: Mario Kart Live Home Circuit Luigi för 389 på webbhallen. Köpte till sonen i oktober när det var nere på 549 och gav i julklapp. Rätt kul men kanske inte så lockande för honom som jag hade hoppats.

Har dom redan hunnit höja den igen?
Svar: Ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Har dom redan hunnit höja den igen?
Svar: Ja

Sheisse, det var snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Sheisse, det var snabbt.

Enligt prisjakt sänkte dom redan i söndags så det vara bara otur med timingen helt enkelt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har dom redan hunnit höja den igen?
Svar: Ja

Ändå bättre än det initiala priset som var typ det dubbla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har dom redan hunnit höja den igen?
Svar: Ja

Antingen är det någon medlemsgrej, eller så har de sänkt igen för jag ser den för 389 nu.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Antingen är det någon medlemsgrej, eller så har de sänkt igen för jag ser den för 389 nu.

De har ny kampanj! När jag kollade vid sista svaret från mig i tråden var den uppe i 700+ så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Fyndtips: Mario Kart Live Home Circuit Luigi för 389 på webbhallen.

Tack för tipset! Har precis köpt på mig presentkort på Webhallen via Benify med 6% rabatt, så det kom precis lagom

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkir:

Tack för tipset! Har precis köpt på mig presentkort på Webhallen via Benify med 6% rabatt, så det kom precis lagom

Tack för tipset med Benify Blev ett till sonen. Han kommer bli skitglad.