Flytta windows till ny dator?

Permalänk
Medlem

Flytta windows till ny dator?

Hej,

Jag har köpt en ny dator men tänker ha kvar min gamla.

Min gamla dator har windows 10 och även något office paket. Är det kopplat till windows?
Även fast jag inte använder office mycket så vore det skönt att ha det på min nya dator.

Jag fick höra talas om ShowKeyPlus och körde det och fick fram

Product Name: Windows 10 Pro
Version: 19041.1415 (64-bit OS)
Product ID: ...
Installed Key: ...
OEM Key: OEM key not present in firmware

Går det bra att flytta över det till min nya dator eller är det bättre att köpa en ny licens till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxion:

Hej,

Jag har köpt en ny dator men tänker ha kvar min gamla.

Min gamla dator har windows 10 och även något office paket. Är det kopplat till windows?
Även fast jag inte använder office mycket så vore det skönt att ha det på min nya dator.

Jag fick höra talas om ShowKeyPlus och körde det och fick fram

Product Name: Windows 10 Pro
Version: 19041.1415 (64-bit OS)
Product ID: ...
Installed Key: ...
OEM Key: OEM key not present in firmware

Går det bra att flytta över det till min nya dator eller är det bättre att köpa en ny licens till den?

Är det Office 365? Det ska väl gå att dela med 3-5 datorer?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Flytta Windows kan du göra ja med t ex Macrium Reflect. Men licensen följer inte med om datorn är köpt med OEM-licens, då är den tror jag hårdkodad i BIOS. Vet ej om det går att flytta på något sätt.

Men annars köp en ny licens. Jag betalade under 300kr för Windows 10 Pro som funkar med Windows 11 Pro också.

Permalänk
Medlem

Jag glömde säga att jag uppdaterade till windows 10 när det var gratis. Office är från när jag gick i skolan och fick det gratis så det är inte 365 iaf för det var ett tag sen

Kanske enklast att bara köpa en ny version av windows ändå.