Få över sms med mera från Nokia (Symbian) till Android?

Permalänk
Medlem

Få över sms med mera från Nokia (Symbian) till Android?

En bekant vill få allt i sin Nokia 300 överfört till Android.
Foton är inga problem, men resten?
Telefonen kan göra en backup, en fil med .nbf
Går det att få sms och sådant?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Ursäkta offtopic, men varför vill man ha med gamla sms. Vänd blad och gå vidare

Permalänk
Rekordmedlem

Går det inte att sätta i ett minneskort och flytta dem till det ?
Och nbf filen kanske går att läsa som text? det verkar vara en zipfil så prova att packa upp den och läs innehållet.
Ibland går det även att överföra sms via simkortet så det kan också vara nått att prova.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

MobileTrans ska kunna kopiera över data från Symbian till Android, det är gratis att testa. Gissar att du måste betala för att faktiskt göra själva överföringen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

MobileTrans ska kunna kopiera över data från Symbian till Android, det är gratis att testa. Gissar att du måste betala för att faktiskt göra själva överföringen.

Tack, det fungerade!

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Tack, det fungerade!

Vad bra att det löste sig 👍

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.