Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare

@TR-8R om du inte har hunnit fått tag på en

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

@TR-8R om du inte har hunnit fått tag på en

Tack, försökte köpte en 13.09 men gick inte att lägga till i kundvagnen. Bugg eller sålde de slut så himla fort?

Permalänk
Medlem

Måste varit saldo bugg eller tagit slut på 10 minuter ..?

Visa signatur

Meh

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av TR-8R:

Tack, försökte köpte en 13.09 men gick inte att lägga till i kundvagnen. Bugg eller sålde de slut så himla fort?

oj missade ditt inlägg, ber om ursäkt!

Hmm verkar ju tyvärr så

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Måste varit saldo bugg eller tagit slut på 10 minuter ..?

Bra fråga, försökte köpa men gick i alla fall inte. Då stod det ändå 100+.

Skrivet av tyvar1:

oj missade ditt inlägg, ber om ursäkt!

Hmm verkar ju tyvärr så

Tack för taggen i alla fall :D, uppskattas. Får leta vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Nej men i ca 70 butiker.

Hejsan
Hur kan man se vart det finns i lager? Har letat men när jag är inne på elgiganten.se så kan man inte vad jag hittat iaf se lagersaldo per butik på just xbox series X?
Hjääääälp 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_s:

Hejsan
Hur kan man se vart det finns i lager? Har letat men när jag är inne på elgiganten.se så kan man inte vad jag hittat iaf se lagersaldo per butik på just xbox series X?
Hjääääälp 😄

De har precis uppdaterat hemsidan. Nu kan man inte se det länge av någon anledning. Misstänker det är en bugg.

Permalänk
Medlem

Kan även vara så att de säljer Series X med All Access på Elgiganten, vilket 'ger dig' 24 månaders Gamepass Ultimate med konsolen. Det kan vara därför det inte syns i saldo på hemsidan, man kan bara köpa det i butik av någon anledning.

Jag har min Series X på det sättet iaf, funkar utmärkt. Då även Gamepass är ett måste till konsolen, enligt mig.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_s:

Hejsan
Hur kan man se vart det finns i lager? Har letat men när jag är inne på elgiganten.se så kan man inte vad jag hittat iaf se lagersaldo per butik på just xbox series X?
Hjääääälp 😄

Som nämnts så har de precis gjort om hela hemsidan, men de var i lager i 70 butiker för ca två dagar sedan. Så har du en elgiganten i närheten så är det helt klart värt att chansa. Ser du ingen i butiken så fråga, inte alltid de är framplockade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Kan även vara så att de säljer Series X med All Access på Elgiganten, vilket 'ger dig' 24 månaders Gamepass Ultimate med konsolen. Det kan vara därför det inte syns i saldo på hemsidan, man kan bara köpa det i butik av någon anledning.

Jag har min Series X på det sättet iaf, funkar utmärkt. Då även Gamepass är ett måste till konsolen, enligt mig.

Anledningen man bara kan köpa i butik, skulle jag tro är för att göra det svårt för scalpers och en jädra massa folk som bokar konsoler och sen avbokar dem och håller på.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Det stämmer att det finns xbox series x i lager hos elgiganten. Det går inte att se på hemsidan som nämdes ovan. Ringde till elgiganten och fick bekräftat att de hade 20+ i lager i Barkarby och 6st i Västerås. Så det borde finnas i flera butiker. Bara att åka dit och fråga eller ringa deras kundtjänst och fråga.
Tips: de har bytt internt system också så om de säger att det inte finns, be dem kolla i det gamla systemet 😄.

Tack för hjälpen med att hitta ett Xbox 😁

Permalänk
Medlem

En fråga ANG: Gamepass och om jag köper DLC till det. Går det?

För om jag inte äger det riktigt och inte har köpt fulla utan bara laddat ner via Game Pass, går det och kunna köpa DLC till det specifika spelet, eller måste jag äga det och ha köpt?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

En fråga ANG: Gamepass och om jag köper DLC till det. Går det?

För om jag inte äger det riktigt och inte har köpt fulla utan bara laddat ner via Game Pass, går det och kunna köpa DLC till det specifika spelet, eller måste jag äga det och ha köpt?

Inga problem med DLC. Men om spelet försvinner från game pass så måste du köpa det för att kunna utnyttja DLC du köpt.

Permalänk
Medlem

Kul att kundtjänst är stängd på helgen... Någon som vet om det finns all access inne i nån butik i Stockholmsområdet?

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Skrivet av RollarN:

Kul att kundtjänst är stängd på helgen... Någon som vet om det finns all access inne i nån butik i Stockholmsområdet?

Verkar ju inte gå att kolla saldot i butik längre så bästa är nog och åka o höra. Ska finnas i ca 70 butiker så stor chans att dom har en och då fixar dom givetvis all access också.

Edit: Testat denna boka och hämta i butik?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Verkar ju inte gå att kolla saldot i butik längre så bästa är nog och åka o höra. Ska finnas i ca 70 butiker så stor chans att dom har en och då fixar dom givetvis all access också.

Edit: Testat denna boka och hämta i butik?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Kollar jag på kartan står det "I lager" på varenda butik förutom en i södertälje.
Försöker jag trycka boka i butik så är leveransen den 2a mars.

Vet inte vad jag ska tolka ur det här haha...

Var läser du 70 butiker? Borde inte det betyda att de finns typ överallt?

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollarN:

Kollar jag på kartan står det "I lager" på varenda butik förutom en i södertälje.
Försöker jag trycka boka i butik så är leveransen den 2a mars.

Vet inte vad jag ska tolka ur det här haha...

Var läser du 70 butiker? Borde inte det betyda att de finns typ överallt?

Innan Elgiganten bytte till sin nya sida kunde man se lagerstatus för butik. Sist jag kollade hade de Series X i strax under 70 butiker. Borde ju rimligtvis inte tagit slut i allihop sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Innan Elgiganten bytte till sin nya sida kunde man se lagerstatus för butik. Sist jag kollade hade de Series X i strax under 70 butiker. Borde ju rimligtvis inte tagit slut i allihop sedan dess.

Yeah det står att den finns i 52 butiker nu, värt o chansa på dem oddsen i guess

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Skrivet av RollarN:

Kollar jag på kartan står det "I lager" på varenda butik förutom en i södertälje.
Försöker jag trycka boka i butik så är leveransen den 2a mars.

Vet inte vad jag ska tolka ur det här haha...

Var läser du 70 butiker? Borde inte det betyda att de finns typ överallt?

Åk och kolla ett par st du har närmast. Jag är övertygad att du kommer köra hem med en idag. GL

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollarN:

Yeah det står att den finns i 52 butiker nu, värt o chansa på dem oddsen i guess

Hur gick det?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Hur gick det?

De gick bra, lyckades haffa ett ex på Elgiganten bromma! de hade 2 eller 3 kvar när jag drog

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollarN:

De gick bra, lyckades haffa ett ex på Elgiganten bromma! de hade 2 eller 3 kvar när jag drog

Kul! Vad ska det spelas för något? 👍

Permalänk
Medlem

Halloj!

Jag skrev ihop denna instruktion för ett tag sedan. Vet någon ifall det fortfarande fungerar och om ja - vart ni skakade fram Xbox Live koderna ni använde?

#18700948

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Halloj!

Jag skrev ihop denna instruktion för ett tag sedan. Vet någon ifall det fortfarande fungerar och om ja - vart ni skakade fram Xbox Live koderna ni använde?

#18700948

Mitt går ut i Mars, då tänkte jag testa detta alla skriver om. Tror dock att dom flesta köper ifrån livekort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Halloj!

Jag skrev ihop denna instruktion för ett tag sedan. Vet någon ifall det fortfarande fungerar och om ja - vart ni skakade fram Xbox Live koderna ni använde?

#18700948

Jepp, funkar fortfarande.

Finns en egen tråd om det:
#19463933

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Halloj!

Jag skrev ihop denna instruktion för ett tag sedan. Vet någon ifall det fortfarande fungerar och om ja - vart ni skakade fram Xbox Live koderna ni använde?

#18700948

Jag använde denna https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months/

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får tag på en ett Microsoft "Xbox laddningsbart batteri + USB-C®-kabel"? Det ser ut att vara slut på lager överallt och har varit det länge. Komplett skulle få in på lager 2 februari, sedan ändrades det till 2 mars, och nu står det juni... Inet har också skjutit på sitt "förväntas i lager"-datum. Ska man ge upp och köra på vanliga laddningsbara AA-batterier istället?

Permalänk
Skrivet av EmilDahl:

Någon som vet hur man får tag på en ett Microsoft "Xbox laddningsbart batteri + USB-C®-kabel"? Det ser ut att vara slut på lager överallt och har varit det länge. Komplett skulle få in på lager 2 februari, sedan ändrades det till 2 mars, och nu står det juni... Inet har också skjutit på sitt "förväntas i lager"-datum. Ska man ge upp och köra på vanliga laddningsbara AA-batterier istället?

Inte sett på ett tag, men det tipset jag kan ger är att köpa ett stand så får du två batterier till. Hyper X och allt va dom heter. Kolla lite reviews innan bara sä det är hyfsade grejer. En kompis till mig har ett sånt, kommer inte ihåg vilket, men dom batterierna håller minst lika länge som mina original och så får man ett praktiskt ställ för 2 kontroller också.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilDahl:

Någon som vet hur man får tag på en ett Microsoft "Xbox laddningsbart batteri + USB-C®-kabel"? Det ser ut att vara slut på lager överallt och har varit det länge. Komplett skulle få in på lager 2 februari, sedan ändrades det till 2 mars, och nu står det juni... Inet har också skjutit på sitt "förväntas i lager"-datum. Ska man ge upp och köra på vanliga laddningsbara AA-batterier istället?

vi kör en sån här: https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/tillb...
399:-
helt ok batteri & laddning... sällan det används mer än 1 handkontroll åt gången, så man bör ju ha i a f 2 st.

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilDahl:

Någon som vet hur man får tag på en ett Microsoft "Xbox laddningsbart batteri + USB-C®-kabel"? Det ser ut att vara slut på lager överallt och har varit det länge. Komplett skulle få in på lager 2 februari, sedan ändrades det till 2 mars, och nu står det juni... Inet har också skjutit på sitt "förväntas i lager"-datum. Ska man ge upp och köra på vanliga laddningsbara AA-batterier istället?

Jag är supernöjd med mina batterier jag köpte ifrån Microsoft till mina handkontroller. Batteritiden är väldigt bra!