Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Helgsnack: Vilka datortidningar brukade du läsa?

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag läste många, typ alla jag kom över. Maxi Data, Mikrodatorn, PC+, PC Format, Datormagazin och förstås alla speltidningar. PC för alla däremot var inte mycket att ha och är fortfarande inte det. Fattar inte att det är typ den datortidning som finns kvar.

Med risk för att trampa på några tår nu…
Det går att jämföra PC För Alla med Sabaton. De finns kvar för att det är kommersiellt gångbart, inte för att det är kvalité. 😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BloodFarmer:

Med risk för att trampa på några tår nu…
Det går att jämföra PC För Alla med Sabaton. De finns kvar för att det är kommersiellt gångbart, inte för att det är kvalité. 😂

Jo så är det säkert, jag förstår det bara inte. Jag minns att min farsa fick med en prenumeration när han skaffade någon hem-PC via kommunen under tiden när man kunde göra det på lönen innan skatt, alltså typ 96-98 någonstans men redan då blev jag förvånad över hur kass tidningen var. Idag händer det att jag kollar igenom ett exemplar via readly, men det har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Riktigt kul/irriterande är det att läsa svaren på de frågor folk skickar med sina datorproblem eller så, ofta är svaren direkt felaktiga eller så missar de vad frågan syftar på, eller så snurrar de iväg åt något helt irrelevant håll. De testar prylar och ger kraftig kritik för något som inte stämmer alls och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Svenska, RT
Engelska, Elector
Tyska, MC från "Franzis verlag"

Ser att jag missade en "BYTE Magazine", förstår inte hur jag kunde missa den

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Ser att jag missade en "BYTE Magazine", förstår inte hur jag kunde missa den

Den kanske genom tiderna bästa generella datortidningen av de alla!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Den kanske genom tiderna bästa generella datortidningen av de alla!

JA!

Ciarcia's projekt med Z80 Z180, som PC in a Lunchbox, eller hans design av x86 kompatibla moderkort.

Jerry Pournelle's, ChaosManor.

Rätt fängslande vilket som

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!