Permalänk

Audigy2?

Ska köpa Creative Inspire 6700 6.1 System. Funderar på om jag skall använda de integrerade ljudkortet på mitt moderkort (Abit NF7-S V2.0) eller om jag skall köpa ett Creative SoundBlaster Audigy2.
Frågan är: Tycker ni det är sån kvalitetsskillnad så det är värt att köpa de, eller skall jag köra på det integrerade?

Permalänk
Avstängd

tjosan du måste ha ett audigy 2 för det paketet du ska köpa och sen så rekommenderar jag starkt ett audigy 2 kort det är otroligt bra lycka till//Micke

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk

SoundStorm och Audigy2 ska inte vara någon större skillnad hör jag hört, ska du skaffa ett annat ljudkort så skaffa något bättre sådant.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Tänk själv efter!!!
Dom säger att soundstorm ska va ca lika bra som audigy2..
Vad kostar ett audigy2???
Vad kostar ett MB med soundstorm?

Tror inte tillvekarna integrerar dyrasaker och säljer dem billigt!

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T1n
Tänk själv efter!!!
Dom säger att soundstorm ska va ca lika bra som audigy2..
Vad kostar ett audigy2???
Vad kostar ett MB med soundstorm?

Tror inte tillvekarna integrerar dyrasaker och säljer dem billigt!

Vad du tror har inte med resultaten att göra..

Audigy2 och Soundstorm är inte lika utan bra på olika saker.

Permalänk
Hedersmedlem

Exakt. Audigy är ett featurespäckat consumerkort med många flashiga funktioner, medans (det jag läst av beskrivingen av) Soundstormchippet är väldigt basic, men tillhandahåller t.ex. realtids ac3-encoding vilket är ovärderligt om man sysslar med surround.

Permalänk

Thx all !

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med audigy2 player och inspire 6700 6.1
Det roxxar så hårt

Permalänk

Soundstorm stödjer väl bara 5.1 ljud? Då har man ju inte så mycket nytta av ett högtalar system med 6.1.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte sådär överdrivet mycket nytta av den sjätte högtalaren ändå. De flesta filmer jag kikar på är i dolby digital eller dts.

Permalänk
Medlem

synd att det inte finns 3.1 skulle sitta skit fint för mig

Permalänk
Medlem

Nej, såklart inte. Men det är så otroligt skönt när ens polare med 5.1 kommer hem till en och ser den sjätte högtalaren :D:D:D
Dock är insipre 6700 både anagolt och bestående av svaga högtalare, men dom duger vid 1-2 meters avstånd

Permalänk
Hedersmedlem

Att de är analoga bör väl inte påverka ljudkvaliteten nämnvärt?

Permalänk

Nä, det tror jag väl inte. Om du inte e en audiofil så;)

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX