Permalänk

Låg fps när jag spelar cs !

Tjena! Haft lite problem med cs det senaste då jag ligger runt 150 fps som är okej spelat med länge men det börjat krascha ner till 70-80 och sen upp igen.. 150 funkar 70-80 fps går inte spela med…
Jag kollade på aktivtesthanterarn för och se vad hur mycket de kräver med gpu användes bara till 3% och min CPU används till runt 30% men mitt minne låg runt 70-80%!! Och jag antar mitt minne är mitt RAM i datorn ? Har bara 8 gb för tillfället och om jag skulle köpa 16gb skulle de fixa mina fps problem tror ni ?
Annars har jag en gtx 970 och en i5 4600ish 3.6ghz

Permalänk
Bildexpert

8GB är tämligen lite idag och då du sitter med en i5-4460 (?) är det väl DDR3, så det skulle inte förvåna mig om det begränsar dig avsevärt. Om spelet kraschar emellanåt så tyder det ännu mer på att minnet inte räcker till.

Om du inte planerar att byta hela moderkortet samt nödvändiga delar i sinom tid hade jag onekligen rekommenderat att satsa på mer RAM oavsett, för 8GB blir rätt ansträngande redan vid surf. 2x8GB DDR3 är ganska lätt att hitta på Tradera exempelvis.

Permalänk
Skrivet av Nissling:

8GB är tämligen lite idag och då du sitter med en i5-4460 (?) är det väl DDR3, så det skulle inte förvåna mig om det begränsar dig avsevärt. Om spelet kraschar emellanåt så tyder det ännu mer på att minnet inte räcker till.

Om du inte planerar att byta hela moderkortet samt nödvändiga delar i sinom tid hade jag onekligen rekommenderat att satsa på mer RAM oavsett, för 8GB blir rätt ansträngande redan vid surf. 2x8GB DDR3 är ganska lätt att hitta på Tradera exempelvis.

Aah självklart så skulle allt behövs uppgraderas haha men spelar bara cs med 1280-960 o lågt på alla inställningar när man har tid efter jobbet osv så tänkte om byta ram räckte för o fixa min cs fps lite för o köpa ny dator är ju inte billigt 😂

Permalänk

https://www.webhallen.com/se/product/222879-ASUS-G20AJ-NR064S...

Detta är datorn jag köpte för flera år sedan haha inte så bra på datorer är ju en ganska liten dator så tänkte om de ens finns plats för 2 8gbs eller om man måste köpa ett 16🙄

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=cP1EMzGD9Xc

Kolla den videon.
ISLC, då rensar den din standby-list och minimerar stutter i spel.

Tror dock inte detta kommer åtgärda alla dina FPS-problem utan din dator är rent av kass.
Finns ju personer på Twitter t.ex som optimerar datorer i både Windows-miljö och BIOS. Köpte en optimering själv för inte jättelängesen och det blir absolut skillnad även fast jag har en ganska så ny dator.

Om du är intresserad av det så kan du PMa. Betalade 40 euro för arbetet.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av solomon:

https://www.youtube.com/watch?v=cP1EMzGD9Xc

Kolla den videon.
ISLC, då rensar den din standby-list och minimerar stutter i spel.

Tror dock inte detta kommer åtgärda alla dina FPS-problem utan din dator är rent av kass.
Finns ju personer på Twitter t.ex som optimerar datorer i både Windows-miljö och BIOS. Köpte en optimering själv för inte jättelängesen och det blir absolut skillnad även fast jag har en ganska så ny dator.

Om du är intresserad av det så kan du PMa. Betalade 40 euro för arbetet.

tack så mycket, installerade programmet, blev faktiskt en stor skilland mot mycket annat som man hittar på google
kanske drog in 20-30fps extra vilket inte är dåligt och hade inte dom 80fps nedgångarna, testade bara en stund men verkade ju bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenssoNNN:

tack så mycket, installerade programmet, blev faktiskt en stor skilland mot mycket annat som man hittar på google
kanske drog in 20-30fps extra vilket inte är dåligt och hade inte dom 80fps nedgångarna, testade bara en stund men verkade ju bra!

Lugnt!

Ha programmet på i bakgrunden bara. Du kan även klicka i att det ska starta med windows så slipper du tänka på det.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Hur ser dina temperaturer ut? Ladda ner CPUID HWmonitor och kolla medans du spelar.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.