Permalänk
Medlem

Tips på trimmer?

Hej, min trimmer jag köpte för något år sedan har börjat ge upp och jag tyckte ändå inte den var kanon.

Än så länge rakar jag mig rätt sällan, jag låter skägget växa ut mycket och sen tar jag allt i ett svep, så jag behöver en rejäl trimmer som inte stoppar för något, hur tjockt skägget än är. Den får gärna vara lite bred med så det går snabbare, det är ingen skönhetstrimmer jag behöver, den ska bara ta bort så mycket hår på en gång som möjligt!

Med det sagt, vad har ni för rekommendationer?

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna beskriva närmare hur långt du vill att skägget ska bli?

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Skulle du kunna beskriva närmare hur långt du vill att skägget ska bli?

Du har nog missuppfattat då, jag brukar bara raka det när det vuxit långt. Jag är för lat för att vårda det så jag tar det efter nån vecka när det blivit tjockt osv. Så det får vara en stark trimmer så den inte fastnar osv. Skulle jag vilja finputsa det har jag en mindre som kan ta det, detta är för det grova jobbet så att säga.

Permalänk
Medlem

Till håret använder jag Philips HG5612 och till skägg/mustache så används en Philips oneblade QP6520 (starkare än man tror) men skulle gissa på att den moderna varianten är PRO.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med denna. Haft den i två år nu.
https://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa-skonhet/ha...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Kan slå ner alla andra rekommendationer med denna hår trimmer:

En fröjd att använda för både hår och skägg, klipper som smör och tar aldrig emot.
Extremt lätt att tvätta och underhålla, har haft den c.a 10 år och har inte haft några problem alls.
Det enda negativa är att om man ska "finklippa" runt öron t.ex så kan den vara aningen klumpig.

Permalänk
Medlem

Hade en kortlivad från Philips och sedan 5 år en Wahl Legend. Kör till hår och skägg (men kräver avslutning med hyvel eller annat), tung och kraftig nog att klippa får med.

Permalänk
Medlem

Moser.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Sötast

Moser 1400.

Gjord för att trimma, inte för att bytas ut varannat år.
Min är nu 3 år gammal. Ser ut som, låter som och klipper som den gjorde första dagen.

Permalänk
Medlem

Moser. Har en gammalish ~15år 1400. Byggd som en tank. Så länge man oljar in lite då och då samt håller den ren funkar utmärkt. Klipper hela huvudet och skägg med den samt min fru. Hon klipper mig alltså, ibland. Bara funkar, som ny.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Läste rubriken och trodde det va en tråd som efterfrågade grästrimmer, vilket jag tycker är otroligt roligt! Blev väldigt besviken då min skäggväxt är nära 0

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Jag kör på den här och den är helt underbar. Starkt batteri och rakblad i helt rostfritt stål. Man får en sjysst laddställ som man kan ladda i också. Jag använder den för hela kroppen och huvudet (snaggar). Den är vattentät och tål att tvättas eller användas i duschen. Aldrig upplevt några hickups eller andra problem med den, den är guld för priset man betalar.

Håll dig borta från billiga philipstrimmers. Kört på dom i många år och alla ger upp på ett eller annat sett efter ett tag. Aldrig varit nöjd med philipstrimmers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xSean145:

Jag kör på den här och den är helt underbar. Starkt batteri och rakblad i helt rostfritt stål. Man får en sjysst laddställ som man kan ladda i också. Jag använder den för hela kroppen och huvudet (snaggar). Den är vattentät och tål att tvättas eller användas i duschen. Aldrig upplevt några hickups eller andra problem med den, den är guld för priset man betalar.

Håll dig borta från billiga philipstrimmers. Kört på dom i många år och alla ger upp på ett eller annat sett efter ett tag. Aldrig varit nöjd med philipstrimmers.

Beställde fast 7221 , rea på komplett nu 399:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Beställde fast 7221 , rea på komplett nu 399:-

Du kommer bli nöjd, vet inte vad skillnaden är. Säkert en årlig verisonupdate. Det viktiga för mig är att rakbladshuvudet är helt i metall och inte plastöverdraget som dom ännu billigare modellerna.

Permalänk
Medlem

Egentligen nöjd med en HC5888, men någon annan med någorlunda stadig design som kan laddas via USB-C och jag testar gärna. Kortare batteritid eller lite långsam laddning blir ett mindre problem om man kan ladda varsomhelst och närsomhelst.