Permalänk
Hedersmedlem

Snart 21 år för mig, är långt ifrån aktiv men läser framför allt nästan varje dag. Tycker att man ser gamla rävar i nästan varje tråd faktiskt

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Min användare får köra moppe iaf, snart körkort!

Permalänk
Medlem


Skriver i princip aldrig här längre men läser lite då och då. Men medlem har jag vart långt innan sweclockers gjordes om runt 2001.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jilted:

Eyyy! Hade ingen aning om att man kunde se exakt datum, thanks! Återkommer om två dagar

Klockan kl. 08:35 om det ska vara exakt

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Medlem i snart 16år, tiden springer verkligen.
Skriver inte så mycket men är inne och läser ofta.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Timpa:


Skriver i princip aldrig här längre men läser lite då och då. Men medlem har jag vart långt innan sweclockers gjordes om runt 2001.

Det tänkte jag inte ens på, om jag inte minns fel var det ju först forumtiden, och sedan kom ju blåa sidan efter det. Då kanske min användare inofficiellt fyller 23 i år, eller så

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lurkat runt sen 2003 tror jag, reggad medlem sedan 2005 med nästan 28K inlägg till idag.

Vet inte om jag ska känna mig gammal eller ung:P

Permalänk
Medlem

Har varit medlem sedan Juli 2001, så veteran vill jag nog kalla mig.

Klart man känner sig gammal, samtidigt kul att se utvecklingen på såväl hårdvara som internet.

Permalänk
Medlem

Ja, här är man, 19 år senare. Det är jag tacksam för. Att så många är kvar, och att det lever. Känns ändå att andan är kvar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande Sweclockers.com som startsida efter 21 år.
Kommer också ihåg när de bytte forum och 3 tecken blev minsta tillåtna för användarnamn

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Passerat 10 jag med sen ett tag, trodde det var längre helt ärligt. Känns lite mysko när mitt konto är lika gammalt som veterantråden

Permalänk
Medlem

Jag reggade mig strax efter den blå tiden. Det var nån gång sent 2000 eller tidigt 2001, och sen igen i Juli 2001 när forumet byttes ut. Jag var 19 när jag reggade mig. Nu är jag 40. Tiden flyger verkligen iväg

Jag inte särskilt aktiv längre, men är inne och läser nyheter och trådar ofta. Kul att se att det finns en hel del gamla medlemmar som fortfarande är aktiva

Permalänk
Medlem

Communityn kommer och går men Sweclockers kommer att bestå! Sinnes att det är hela 19år nästa vecka för en själv.

Tycker alla som är aktiva på webplatsen och ni som jobbar med att hålla skutan rullande ska ha en eloge och så satsar vi på 19år till tycker jag Mitt intresse kommer aldrig försvinna så jag är game!

Permalänk

Ja det var ett tag sen nu...

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Cirka 10-11 månader kvar till mitt 20-årsjubileuum, undrar om man får tårta?!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Cirka 10-11 månader kvar till mitt 20-årsjubileuum, undrar om man får tårta?!

Är man 20 kan man köpa tårta själv, precis när man vill, även på en tråkig tisdag eller varför inte som matlåda till jobbet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Är man 20 kan man köpa tårta själv, precis när man vill, även på en tråkig tisdag eller varför inte som matlåda till jobbet

Köpte faktiskt en tårta till @landmarks idag:

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Köpte faktiskt en tårta till @landmarks idag:

https://i.ibb.co/48W9Txt/cat.jpg

Otroligt passande, smak av maltpasta hoppas jag?

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag fick min första iPhone 3GS att jag la in SweC som första favorit. Ligger än idag som första valet när man öppnar en tom sida

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Ja satan vad gammal min användare blivit.

Kollade tillbaks på mina första inlägg för en tid sedan, och det var nog det mest "cringe" jag gjort

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Hedersmedlem

Attans! Missade min 20-årsdag med hela två månader! 😭😭

20 år ändå, på ett internetforum! För att sätta saker lite i perspektiv, så har jag vart på SweClockers längre än många av de som är på krogen idag har levt! Haha. Fy fan vad gammal jag känner mig nu.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli lite gammal här med, reggade mig 2006 men kollade sweclockers innan dess. Alltid minst en sida uppe med Sweclockers! Får snart köra SweC-moppe ju!
Kan det stämma att den här bilden är taget 2002-01-01 kl 10.10 som ID-taggen säger?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

10 i år 😁

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lagers:

Jag börjar bli lite gammal här med, reggade mig 2006 men kollade sweclockers innan dess. Alltid minst en sida uppe med Sweclockers! Får snart köra SweC-moppe ju!
Kan det stämma att den här bilden är taget 2002-01-01 kl 10.10 som ID-taggen säger?
https://i.imgur.com/Tztv2mP.jpg

Tveksamt eftersom det står om "lediga annonser [...] från och med maj 2003" på bilden.
Det kanske kan gå att tyda datumet bland nyhetstexten med en del arbete också.

Edit: Faktum är att det verkligen ser ut att stå Maj 2003 på första nyheten.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag börjar bli lite gammal här med, reggade mig 2006 men kollade sweclockers innan dess. Alltid minst en sida uppe med Sweclockers! Får snart köra SweC-moppe ju!
Kan det stämma att den här bilden är taget 2002-01-01 kl 10.10 som ID-taggen säger?
https://i.imgur.com/Tztv2mP.jpg

https://web.archive.org/web/20020121173625/http://sweclockers...

Inte omöjligt

Permalänk
Medlem

Jädrans vad tiden går...
Jag som skulle vara förevigt ung (ja som man tror när man är ung och dum) råkade av misstag odla skägg under pandemin, gissa om jag vart besviken när jag såg likheter med Gandalf den Grå! Kändes ju rent av bedrövligt tills man fick händerna på trimkittet igen, sen var det snart glömt... förträngt menar jag.

Permalänk
Medlem

Jag var sent ute med att registrera mig. :*(
Satt på Nordichardware.se innan jag hittade hit om jag inte minns fel.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Tveksamt eftersom det står om "lediga annonser [...] från och med maj 2003" på bilden.
Det kanske kan gå att tyda datumet bland nyhetstexten med en del arbete också.

Edit: Faktum är att det verkligen ser ut att stå Maj 2003 på första nyheten.

Tror jag hittade rätt, den 24 maj 2003. Samma artikel på framsidan som på bilden. Vad roligt med web.archive, att man kan gå tillbaka på många sidor.
https://web.archive.org/web/20030524022307/http://sweclockers...

Sweclockers har blivit en del av ens liv

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tror jag hittade rätt, den 24 maj 2003. Samma artikel på framsidan som på bilden. Vad roligt med web.archive, att man kan gå tillbaka på många sidor.
https://web.archive.org/web/20030524022307/http://sweclockers...

Sweclockers har blivit en del av ens liv

Jag var lite osäker efter att 01/01 ofta betyder atr man inte ställt in datum på kameran när man bytt batteri, men som andra sa är 2003 bättre träff

Snyggt letat, det är en fantastisk tjänst att leta gamla minnen på. Det finns andra saker de gör med för att bevara, som flash-spel arkiv och annat

Permalänk
Musikälskare

Reggade mig i skolans datorrum på en rast när det begav sig 2002, har ett svagt minne men minnet finns kvar! Smeknamnet "flashen" kommer från CS 1.5/1.6? dvs "flashbang" när man spelade fy_pool_day eller cs_mansion 24/7 efter skolan på pojkrummet (då man inte lanade på skolan)

Tror vi hade kulmöss och disketter fortfarande, vi hade nog en Zip drive hemma tillsammans med Dell-datorn som fassan kunde ta på hans jobb, fina och förgångna tider som man så gärna hade velat få tillbaka

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?