Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Telia ADSL, router och hubb

Hej, jag har en D-link DI-714P+ router och en standard hubb.
Routern har en brandvägg som jag ogillar, jag har bl a. problem med att ladda ner saker.
Nu vill jag använde hubben för att kringgå brandväggen.
Jag kopplat ADSL modemet till hubbens "in-port" (vet inte vad den kallas men jag hoppas ni vet vad jag menar, fråga annars)
sedan har jag kopplat en kabel mellan hubben och routern för att den ska få tillgång till modemet. Jag vet att det fungerar att koppla in sig i routern och få internet att fungera, jag har testat det och det fungerade perfekt. Jag har också (i försök att kringgå brandväggen) kopplat in en dator direkt i hubben, alltså strunta i router. Men det gick inte, jag om det går alltså, hur jag isf ska göra. Jag försår om ni har problem med att förstå, men fråga då, jag skickar även med en bild för att göra det enklare att förstå.
Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

Du måste ha routern före hubben.

Permalänk
Medlem

Går det inte att stänga av brandväggen då?

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Enklaste är att ha det som du hade det innan och antingen stänga av brandväggen helt...vilket jag tycker är väldigt dumt...eller kan du ju konfigurera din DI-714P+ har själv en DI-604 och har inga problem...allt som behövs är en konfiguration som du vill ha det! (finns hjälp i manualen och på hemsidan)

Visa signatur

Signatur raderad, se våra regler /Mental