Bästa sättet att hålla kryp/insekter från att komma in genom fönstret?

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att hålla kryp/insekter från att komma in genom fönstret?

Tjena!

har ett ganska litet rum med ett stort fönster som är ungefär 2 meter ovanför marken utomhus.
Har en portabel AC så måste ha fönstret öppet.

Blir ofta problem på sommaren att många myggor tar sig in. Men även andra småkryp typ spindlar.

Har ni några bra tips på att förhindra/minska detta?

Har beställt en AC fönstertätning till fönstret men har svårt att se att den ska vara helt tät.

Jag kan säkert förhindra myggorna från att komma in genom den men inte andra småkryp.
Tänkte ifall det finns någon typ av tejp man kan klistra fast utanför fönstret så krypen fastnar ifall dom försöker ta sig in.
Eller en spray man kan spraya på huspanelen som gör att kryp inte vill gå nära.

Helt enkelt, bästa sätten att försvåra för myggor/kryp att ta sig in i mitt rum genom fönstret?

Permalänk

Något fel på myggnät som använts för just detta ändamål i säkert minst 100 år ?

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Nitro (i5-12450H,RTX 4060, 16Gb DDR5)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Myggnät är nice, men jag upplever att många myggnät inte är finmaskiga nog så se till att du köper ett väldigt tätt dito.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Myggnät är nog det bästa. Eller liknande som @kalasis länkade

Permalänk
Medlem

Spindlar är ju fantastiska!

Min balkongdörr står öppen dygnet runt under en lång period och låter alltid spindlarna och deras nät vara ifred, inte många flygfän och kryp som tar sig in ^^ Inte lika roligt för de spindlarna av herr-sort dock då man hittar deras "utsugna" kroppar lite då och då, konstigt att dessa djur inte är hyllande i "somliga" kretsar

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal