Testpilot: NZXT Lift – lätt spelmus mestadels för högerhänta

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: NZXT Lift – lätt spelmus mestadels för högerhänta

Tespiloten Joakim Pekkari värmer upp både höger och vänster hand för att ta sig an NZXT:s nykomling Lift, som utlovar ambidexter ergonomi i lättviksklassen!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vänsterhänta som använder musen i vänster hand måste vara ytterst få? Är det en framtida sweclockers poll kanske? 🖐️
Grabben min är vänsterhänt men kör musen med höger, samma med en polare och min bror vilka båda också är vänsterhänta.

Permalänk
Medlem

Snygg mus, gillar den minimalistiska känslan den ger, sitter själv på en "Kone Air". Som ovan är man själv vänsterhänt men har kört enbart med högern då det känns onaturligt att köra musen i vänstern.

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

När och var går den att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

Vänsterhänta som använder musen i vänster hand måste vara ytterst få? Är det en framtida sweclockers poll kanske? 🖐️
Grabben min är vänsterhänt men kör musen med höger, samma med en polare och min bror vilka båda också är vänsterhänta.

Nästan ingen vänsterhänt kör musen i vänsterhand. Är helt otroligt opraktiskt. Är själv vänsterhänt.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av AntonKG:

När och var går den att köpa?

Den bör dyka upp i butik inom kort. Tror musen släpptes officiellt den 15 mars.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Den bör dyka upp i butik inom kort. Tror musen släpptes officiellt den 15 mars.

Härligt, tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lyrre:

Vänsterhänta som använder musen i vänster hand måste vara ytterst få? Är det en framtida sweclockers poll kanske? 🖐️
Grabben min är vänsterhänt men kör musen med höger, samma med en polare och min bror vilka båda också är vänsterhänta.

Skrivet av Daark:

Nästan ingen vänsterhänt kör musen i vänsterhand. Är helt otroligt opraktiskt. Är själv vänsterhänt.

Jag är vänsterhänt kör min mus i vänster hand. Det är väldigt praktiskt, kan använda ett fullstort tangentbord och ändå ha nära från skrivposition till musen. De som kör med musen i höger hand måste skaffa ett TKL eller 60%-bord för att uppnå samma resultat.

Det mest irriterande är att jag varje gång ska spela ett nytt spel behöver binda om alla keybinds, det brukar inte finnas någon fördefiniterad profil för vänsterhänta. Det leder till att jag köper färre spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag är vänsterhänt kör min mus i vänster hand. Det är väldigt praktiskt, kan använda ett fullstort tangentbord och ändå ha nära från skrivposition till musen. De som kör med musen i höger hand måste skaffa ett TKL eller 60%-bord för att uppnå samma resultat.

Det mest irriterande är att jag varje gång ska spela ett nytt spel behöver binda om alla keybinds, det brukar inte finnas någon fördefiniterad profil för vänsterhänta. Det leder till att jag köper färre spel.

Jo för som sagt. Mängden människor som kör musen i vänsterhand är näst intill noll.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lyrre:

Vänsterhänta som använder musen i vänster hand måste vara ytterst få? Är det en framtida sweclockers poll kanske? 🖐️
Grabben min är vänsterhänt men kör musen med höger, samma med en polare och min bror vilka båda också är vänsterhänta.

Skrivet av Daark:

Nästan ingen vänsterhänt kör musen i vänsterhand. Är helt otroligt opraktiskt. Är själv vänsterhänt.

Så är det säkert för många men säger man att det ska vara ambidextrient så får man leva upp till det också 😉

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lyrre:

Vänsterhänta som använder musen i vänster hand måste vara ytterst få? Är det en framtida sweclockers poll kanske? 🖐️
Grabben min är vänsterhänt men kör musen med höger, samma med en polare och min bror vilka båda också är vänsterhänta.

Skrivet av Daark:

Jo för som sagt. Mängden människor som kör musen i vänsterhand är näst intill noll.

Vore spännande att få data på, så jag skapade en poll/tråd för den som är intresserad

#19540367

Permalänk
Medlem

Finns det inga snygga vita möss med RGB på 120g+??

För oss som gärna vill ha lite motstånd när man slänger med musen för 360 noscopes

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leinhart:

Finns det inga snygga vita möss med RGB på 120g+??

För oss som gärna vill ha lite motstånd när man slänger med musen för 360 noscopes

Du får hänga av skalet och klistra in lite blytejp, finns hos golfbutiker 😉

Felstavning
Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Den bör dyka upp i butik inom kort. Tror musen släpptes officiellt den 15 mars.

ICH WANTZ IT.. NAUW

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Jag är själv vänsterhänt men alltid kört musen med höger. (som alla andra)
Vet dock en som använder vänsterhanden och han är högerhänt!!! Han fick en skada i högerhanden en gång i tiden och kunde inte använda musen med högern och även nu flera år efter högerhanden blev bra igen kör han fortarande musen med vänstern.

Permalänk
Medlem

Vill inte ha lätt pekare . Vill ha stor och tung pekare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är bara här för att kommentera på den där där staaaaaschen. 9/10!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Vill inte ha lätt pekare . Vill ha stor och tung pekare.

Storleken kan man i alla fall ställa in, men det har du väl koll på

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Musikälskare

Det kliar i köpfingrarna, men kan inte byta mus förens min Razer DeathAdder V2 Pro ger med sig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag!

Äntligen!