Permalänk

Säljer ny speldator

Hej,
Önskar sälja min speldator som är en knapp månad gammal. Fungerar felfritt och kvitton/garantier finns kvar via elektroniskt kvitto.
Enda anledningen till att jag säljer är att jag behöver prioritera om ekonomiskt.

datorn innehåller följande:
Nvidia RTX 3080 Founders Edition
Intel Core i5 12400F 2.5 GHz 18MB
MSI PRO B660M-A WIFI D4
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB
EK-AIO Basic 240
Seasonic Focus GX 850W
Corsair 4000D Airflow Svart

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hur kommer du fram till 20k?
Jag kan nog ha en kompis som kan tänka sig köpa denna av dig, dock behöver du nog komma ner en hel del i pris.
Högt räknat hamnar jag på 19k nypris för samtliga av dina komponenter, jag skulle kunna tänka mig att min polare kan tänka sig ge omkring 10-12k. Vi hade även haft möjlighet att mötas upp i Kalmar för att göra upp affären face-to-face.

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Hur kommer du fram till 20k?
Jag kan nog ha en kompis som kan tänka sig köpa denna av dig, dock behöver du nog komma ner en hel del i pris.
Högt räknat hamnar jag på 19k nypris för samtliga av dina komponenter, jag skulle kunna tänka mig att min polare kan tänka sig ge omkring 10-12k. Vi hade även haft möjlighet att mötas upp i Kalmar för att göra upp affären face-to-face.

Det är inte intressant tyvärr. Jag har inte hittat på priset själv utan det är baserat på vad jag köpte sakerna för, helt enkelt kvittona adderade på varandra och ett par tusen avdraget.

Permalänk
Medlem

Tycker personligen ett bud på 11-12tkr är lågt och att den är värd mellan 13-14tkr, vilket är en realistisk summa att begära här. Kanske med lite tur 15tkr på blocket. Ett 3080 bör man värdera till ca 8000kr i dagens marknad och resten av delarna utgör 8200kr ish. Annorlunda ssd, så kan vara värt att sänka priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swegatron:

Tycker personligen ett bud på 11-12tkr är lågt och att den är värd mellan 13-14tkr, vilket är en realistisk summa att begära här. Kanske med lite tur 15tkr på blocket. Ett 3080 bör man värdera till ca 8000kr i dagens marknad och resten av delarna utgör 8200kr ish. Annorlunda ssd, så kan vara värt att sänka priset.

https://komponentkoll.se/bild/GrPLF.png

7 för 3080 skulle jag säga.

Jag håller med om analysen, 15 på marketplace, här blir det inte mer utan åt andra hållet. Sälja som delar är vad som gäller för att få ut mer.

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Skrivet av johan_and:

Det är inte intressant tyvärr. Jag har inte hittat på priset själv utan det är baserat på vad jag köpte sakerna för, helt enkelt kvittona adderade på varandra och ett par tusen avdraget.

Det kanske är intressant att svara på frågan om du vill att nån ska köpa av dig.

Med det sagt, finns inte så många FE 3080 i europa så det finns säkert någon som köper det. Vill du sälja kortet separat kan jag tänka mig att ge 7-8k för det. Annars önskar jag dig lycka till!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus Z690 Hero | | Intel i7 12700K | NZXT Kraken X53 | 1TB Samsung 980 PRO | 32GB Corsair Vengance DDR5 @ 5200mhz | GTX 780 (ja, på riktigt)

Permalänk
Skrivet av augustplym:

Det kanske är intressant att svara på frågan om du vill att nån ska köpa av dig.

Med det sagt, finns inte så många FE 3080 i europa så det finns säkert någon som köper det. Vill du sälja kortet separat kan jag tänka mig att ge 7-8k för det. Annars önskar jag dig lycka till!

Ber om ursäkt för sent svar allihop! Eran analys är med all säkerhet helt korrekt, för min egen del så beställde jag alla delar ifrån
samma leverantör bortsätt från grafikkortet och fick då betala ett par tusen till för en knapp månad sedan. När jag tillslut hittade
ett splitter nytt 3080 FE kort så slog jag till och betalade betydligt mer än 7-8.000 för det, det är den största anledningen till att
mitt pris skiljer c:a 5000 mot eran analys.

Att sälja för en så här stor minus affär är inte aktuellt för mig så såvida ingen ser ett värde i min burk med väl omhändertagna
prylar och ett 3080 FE samt samtliga orginalkartonger/tillbehör så kommer jag att behålla maskinen.

Tack för alla era inputs!