Se där ja! "No DOOM3 this year"

Permalänk
Medlem

Klart du har rätt! Man ska inte dömma ut det innan det ens kommit. Men som jag känner det så är det inte likt ID att skita i multiplayer! Det är ju det som gjort deras titlar så stora och polulära. Därför känns det för mig att dom lägger ner mer tid på att göra ett snyggt spel än ett roligt spel som kommer spelas online i 3 år frammåt som alla vill köpa!

Lixom ett singelplayer spel spelar man igenom 1 gång sen e det klart. Det tjänar inte ID några pengar på. Om det inte är så som jag säger att man andra speltillverkare imponeras av motorn och ser en möjlighet att spara lite tid genom att slippa utveckla en motor utan koncentrera sig på att göra ett fängslande och bra spel.

Men den som lever få se som sagt. Jag hoppas att det blir ett grymt kul spel å att multiplayer-delen utvecklas till mer än 4 spelare.

Visa signatur

Varför blev min sign. redared? Var det någon annan som hade samma citat som mig? Min var 2 rader, 1 färg, storlek 1?!?!

Permalänk
Medlem

Vad jag hört ska DOOM³ ha 4 players DM inbyggt, sen ska dom möjligtvis göra en multiplayer expansion..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Jo. Men att utveckla ett MP till Doom3 skulle bara skjuta upp det ännu mer. Eftersom det är så grafikkrävande nu så kommer det bli svårare att anpassa det för MP. Skulle inte tro att många datorer skulle klara av den höga detaljnivån med 32 skjutglada killar på en bana. Men för att dess MP är så litet innebär inte att det inte kommer bli bättre. När dom väl har släppt spelet så kanske dom fortsätter på en patch eller något som ska förstora dess MP nån månad senare, det är ingen som vet. Men jag är säker på att större MP kommer finnas i alla andra spel som kommer släppas med den motorn. Möjligtvis inte till Q4 eftersom det också bara ska bli ett SP säger dom.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

tror nog att Quake4 kommer vara som quake2 med både SP och MP. Det skulle vara konstigt om både D3 och Q4 inte hade fullt MP stöd från början, speciellt Q4 som borde följa traditionen med MP.
Ravensoft sa innan att Sof2 skulle bara ha SP, men sedan lade dom till MP innan releasen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jo. Men att utveckla ett MP till Doom3 skulle bara skjuta upp det ännu mer. Eftersom det är så grafikkrävande nu så kommer det bli svårare att anpassa det för MP. Skulle inte tro att många datorer skulle klara av den höga detaljnivån med 32 skjutglada killar på en bana. Men för att dess MP är så litet innebär inte att det inte kommer bli bättre. När dom väl har släppt spelet så kanske dom fortsätter på en patch eller något som ska förstora dess MP nån månad senare, det är ingen som vet. Men jag är säker på att större MP kommer finnas i alla andra spel som kommer släppas med den motorn. Möjligtvis inte till Q4 eftersom det också bara ska bli ett SP säger dom.

Klart Q4a kommer ha ett bra MP, det är ju nästan givet, inte heller har dom sagt att det bara skall vara SP (var i så fall?) vad jag vet så har dom sagt att det skall vara SP, inte bara SP...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag kör hellre ett bra Doom3 2004 än ett hyffsat 2003.

Permalänk

Ja det är klart att Q4 kommer ha MP. Men dom skulle satsa mer på att fixa ett bra SP. Kommer inte ihåg vart jag läste det. Men då tror jag inte att det kommer vara så stort MP i hela spelet. Utan det kommer nog släppas i en stor patch. Fast det är ju vad jag tror då

Ja, jag kan också vänta till 04 för ett bra doom3. Men inte för länge! Man ska ju in i lumpen i ett år i Juni, så jag vill hinna köra igenom spelet innan dess!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas du får stanna där som 91an och 87an....

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Hoppas du får stanna där som 91an och 87an....

Nä nu var du nästan lite taskig Usch va tjejjer kan vara grymma nu för tiden.

Visa signatur

Varför blev min sign. redared? Var det någon annan som hade samma citat som mig? Min var 2 rader, 1 färg, storlek 1?!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Butcha
Nä nu var du nästan lite taskig Usch va tjejjer kan vara grymma nu för tiden.

bwhahaha, nu börjar det igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
bwhahaha, nu börjar det igen

hon är verkligen söt

Doom3 får komma den dagen det kommer, har ändå ingen datorn så jag kan njuta av det.

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Medlem

Va fan fatta! vad har jag gjort för att förtjäna detta

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Va fan fatta! vad har jag gjort för att förtjäna detta

det är något med sättet du uttrycker dig på, kan inte förklara

av någon anledning längtar jag inte alls efter DOOM III, HL2 längtar jag däremot något enormt efter. Inte ofta jag "längtar" efter spel, senaste var Vice city, innan det var det GTA3, innan det var det Halflife något jag köpte av en "slump". Ville ha ett coolt FPS, efter att jag lirat Golden Eye 64 hos en polare.

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk

Det verkar vara en ålderskillnad mellan dem som längtar efter D3 respektive HL2

Jag längtar efter båda... men mest efter en bra dator.

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara ålderskillnad?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Varför skulle det vara ålderskillnad?

dom som väntar på doom3 är veteraner som gillade doom och doom2. Därför är dom äldre och dom som gillar HL är inte lika gamla som doom fanboys.

detta är inte 100% sant, men en del av det är sant iaf.

Permalänk
Medlem

Vad snckar ni om? Jag spelade både Doom och D2 när dom kom, inte ger jag många ören för ett sådant spel idag, faktiskt. En av anledningarna till att flera gillar HL är klart att det är ett mycket större spel och att många inte har spelat doom, men det är ju samma som med Quake, det är säkert flera som vill ha Q4a än D3 med...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Vad snckar ni om? Jag spelade både Doom och D2 när dom kom, inte ger jag många ören för ett sådant spel idag, faktiskt. En av anledningarna till att flera gillar HL är klart att det är ett mycket större spel och att många inte har spelat doom, men det är ju samma som med Quake, det är säkert flera som vill ha Q4a än D3 med...

tragiskt doom borde ingå när man skaffar datorkörkortet

Permalänk
Medlem

Patetiskt, hacka ner på ett spel som inte ens kommit ännu. Och angående multiplayer... tvivlar på att maxgränsen är 4 players, dom har antagligen bara satt en gräns för att det inte ska hacka så förbannat (min teori). Skönt iallafall att HL2 och Doom3 inte kommer direkt inpå varandra, skönt med lite mellanrum. Kommer dock blir skoj å testa Doom3 multiplayern på quakecon i år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
dom som väntar på doom3 är veteraner som gillade doom och doom2. Därför är dom äldre och dom som gillar HL är inte lika gamla som doom fanboys.

detta är inte 100% sant, men en del av det är sant iaf.

Haha, och vilken ålder sätter du på dom som är "veteraner"? jag är 17 år och lirade både doom och doom2 när det var populärt.
Hoppas du inte är en person som anser att det bara är småttingar som lirar hl (då du förmodligen syftar på cs). hl är ett bättre spel än doom-serien, men det är inte direkt lika revolutionerande som doom var.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
hl är ett bättre spel än doom-serien, men det är inte direkt lika revolutionerande som doom var.

Vad menar du? Du kan inte jämnföra ett spel som kom för x antal år sedan med ett nytt. Det är om om jag skulle säga att Quake3 är bättre än pong.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Butcha
Det a:r ju handligen som go:r spelet!! Imo iaf! Antingen ett schysst MP spel eller en fa:ngslande story i SP blandat med finess och action.

Doom 1 & 2 var brutala fo:r sin tid. Men storyn a:r stenaaldern! Jag befarar (efter att ha spelat den la:ckta alhpan) att det blir helt vanlig uppfo:ljare. Men tycker man att det e kul saa...visst!

Personligen faar jag inget ut av det. Att to:mma 2 magasin i ett oversized creepy monster a:r inte min ide av ett kul spel.

Du ska nog inte basera hur storyn kommer att se ut p* alphan.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SideShowMicke
Vad menar du? Du kan inte jämnföra ett spel som kom för x antal år sedan med ett nytt. Det är om om jag skulle säga att Quake3 är bättre än pong.

det har jag inte gjort heller, i många spel som id har utvecklat är det grafikmotorn som har varit intressant, hl var ju knappast intressant grafikmässigt, men däremot spel-upplevelsen.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Hipshot: Fan asså du börjar bli jobbig nu, vad har du emot mig?

Matzon: Doom var ett skitbra spel i första klass när det kom ut. Spelen som kom efter var nästan likadana. Man sprang runt och letade nycklar och skjöt monster. HL var nästa generations bästa spel så du kan itne jämföra dom spelen.

Persa: haha, nej det där stämmer ju knappast. Men det är möjligt att det är så att det inte är så många som ser fram emot D3 eftersom dom inte var med på Doom tiden. Dom kanske tycker "oooo vilket häftigt spel! nu ska jag köra igenom 1an och 2an och se hur det är!". Och hur kul är det att spela D1 och D2 för första gången idag? Så då skiter dom i det bara för att föregågnarna var så tråkiga.

Men men, detta var ju då bara en teori

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

MAtzon: Var inte HL intressant för sin grafik när det kom ut?! Det var ju lugnt det snyggaste spelet på sin tid.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

DOOM kom väl 93-94 ...de flesta under 18(och de flesta är under 18?) här hade nog inte sin egen PC då, så då är det självklart att de inte relaterar till spelet på samma sätt som rävarna gör.
Rävarna som juublade när DOOM kom.

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av browndwarf
DOOM kom väl 93-94 ...de flesta under 18(och de flesta är under 18?) här hade nog inte sin egen PC då, så då är det självklart att de inte relaterar till spelet på samma sätt som rävarna gör.
Rävarna som juublade när DOOM kom.

Jag e 25! jag la min första åksjuke-spya till Wolfenstein 3D! Mådde illa som bara den men det var så coolt så jag kunde inte sluta

Visa signatur

Varför blev min sign. redared? Var det någon annan som hade samma citat som mig? Min var 2 rader, 1 färg, storlek 1?!?!

Permalänk
Medlem

efter debaklet när carmack uttalade sig om multiplayer i d3 och folk började spekulera i huruvida det bara skulle bli 4 spelare så uttalade sig en annan från id och förklarade att mp inte skulle vara begränsat till 4 spelare.

sen undrar jag varför hipshot skriver q4a. a:et i q3a står för arena och det är för att spelet är mp-inriktat. q4 kommer att vara sp-inriktat.

Visa signatur

"I intend to live forever. So far so good."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
MAtzon: Var inte HL intressant för sin grafik när det kom ut?! Det var ju lugnt det snyggaste spelet på sin tid.

nja det kan jag inte påstå, strax efter kom q3 som var bra mycket snyggare, btw jag har fortfarande inte jämfört doom med hl! i många spel som id har utvecklat är det grafikmotorn som har varit intressant, hl var ju knappast intressant grafikmässigt, men däremot spel-upplevelsen.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Alla spel som är SPinriktade ska dömas ut på förhand. Motorn är å andra sidan intressant.

Visa signatur

No Tomorrow