Aktiva högtalare för TV(-spelande), 2 000 - 3 000 kr?

Permalänk
Medlem

Aktiva högtalare för TV(-spelande), 2 000 - 3 000 kr?

Hej,

Söker nu vettigt ljud till min färska TV/sekundära spelmiljö. Har redan ganska bra ljud på skrivbordet, med dedikerad förstärkare och bashögtalare, (blandad komplott, totalt nypris ca 5 000 kr, för att ge någon slags uppfattning) och förväntar mig kanske inte samma nivå, men hade varit roligt om det inte var ett uppenbart steg nedåt när jag sätter mig vid TVn.

Hade snöat in mig lite på Audio Pro T14, som verkar lovordats bl a för basaspekten, men de är lite halvsvåra att få tag på numera, och det verkar tveksamt huruvida de är värda ordinarie priset 4 000 kr. Finns just nu på Returhuset för 3 400 kr, men även det priset verkar lite gränsfall?

Jag öppnar mig därmed för alternativ. TOSLINK in är egentligen det enda hårda kravet jag har... och stativformat. Fjärrkontroll vore trevligt, antar jag. I övrigt gärna så enkelt som möjligt. Kan tänka mig att tänja på budgeten lite om det finns mycket att vinna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Kommer alltid rekommendera Audio Pro T14 för det ändamålet, dock att man håller utkik när de sänks till 1.990:- som sker rätt så ofta. Eller deras efterträdare A26, även om jag faktiskt tycker de är något sämre rent ljudmässigt än T14.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jag får fortsätta hålla utkik efter dessa, men det mesta som finns kvar verkar vara den vita varianten. Hade helst velat ha den svarta varianten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Jag får fortsätta hålla utkik efter dessa, men det mesta som finns kvar verkar vara den vita varianten. Hade helst velat ha den svarta varianten.

https://www.sweclockers.com/marknad/217917-audio-pro-t14-xtrf...

т14 på marknaden

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Ja, där ser man. Att jag kunde missa det. Verkar som de kanske har gått redan. Ska höra efter. Tack för tipset!

Edit: Den var såld.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080