Bidragsjobben ger 20-24k. Spontant känns det som du är rejält underbetald. Du har dessutom fått ett ingångslön på det nya jobbet, som gällde redan år 2016, så att se till att du får ett rejält påslag efter provperiodens slut eller efter nåt år.
Håller inte med, 25 - 26 tusen är vad en servicedesk tekniker utan erfarenhet kan förvänta sig.
Efter något år eller två kan man säkerligen byta jobb och gå upp till kanske 28-29k. Men där brukar det ta stopp för servicedesk tekniker. Beror självklart på bransch och arbetsuppgifter men jag syftar till klassisk helpdesk / 1st line servicedesk tekniker som svarar i telefon, reggar ärenden och löser de enklare och eskalerar till andra linjen.
Klart att om du sitter på NOC first line hos en ISP t.ex så har du lite mer betalt, men klassisk servicedesk / helpdesk - Då är 26 tusen inte dåligt.
Hälsningar,
En servicedesk chef
För mig handlar det mer eller mindre att jag har fått in en fot inom IT och det tycker jag är värd en kista med guld då jag är ganska så slutkörd och trött på lager, truck, tung industri och livsmedel när det kommer till fysisk krävande jobb. Har inte alls mått bra de senaste åren så för mig är detta perfekt så jag får erfarenhet och lite kött på benen så jag vet på ungefär vad som väntar mig.
På företaget som jag ska jobba för så finns det utvecklingsmöjligheter, att kunna klättra vilket inte har funnits i de andra jobb jag har haft och visar jag intresse och framfötter så har jag möjlighet till att byta arbetsuppgifter/jobb där jag kommer säkerligen få högre betalt och bli fast anställd efter prövotiden (till slutet av året).
Att kunna jobba dagtid igen är så otroligt skönt för mina arbetstider nu är 14:45-00:30 vilket förstör min fritid på veckodagarna.
Tiderna på det nya jobbet blir 07:30-16:30.