Permalänk

Testbench för gymnasiearbete

Vi är tre killar som ska göra ett gymnasiearbete på processorkylning. Vi söker därför en testbench med nätaggregat, moderkort, cpu, ram, cpukylare och eventuellt en disk till det. Har ni inte allt så skicka ändå, så kanske vi kan plocka ihop någonting ändå. Helst ska detta hamna under 1000kr som budget, så ser vi vart vi hamnar. Har möjlighet att hämta upp men åker inte genom halva Sverige.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kan eventuellt sponsra med något,måste dock se över vad jag har i mina lådor. Återkommer senare ikväll.

Mvh

Permalänk
Medlem

Pröjsar ni frakt har jag ett moderkort asus 97 nånting, i5 2500k och ram som ni kan få av mig

Permalänk
Skrivet av Hedmar12:

Kan eventuellt sponsra med något,måste dock se över vad jag har i mina lådor. Återkommer senare ikväll.

Mvh

Skrivet av KarlHelmer:

Pröjsar ni frakt har jag ett moderkort asus 97 nånting, i5 2500k och ram som ni kan få av mig

Perfekt, vi tar det lite lugnt med att bestämma någonting än, men allt är intressant just nu.

Permalänk
Medlem

Jag har en am2+ bräda med 940 eller 720 (kommer ej ihåg vilket) med tillhörande minnen samt ett corsair tx 650 som (matx) jag skulle kunna avvara.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Obligatorisk forumtråd med rapporten sen 👌

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Skrivet av LURKOVIC:

Obligatorisk forumtråd med rapporten sen 👌

Självklart 🙂

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal server fult fungerande till övers. Har ni en vinkelslip går den snabbt att bygga om till testbänk 😅

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag säljer HP 5800 datorer för 500kr st om det är av intresse. Har annons om dem här på Sweclockers
De innehåller bland annat:
Core i5 2400, 4GB RAM, 500GB hdd.
Det är alltså en fullt fungerande dator.
Nu vet jag inte var ni håller hus, men jag finns i Mölndal.

Mvh Nisse

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 9800X3D | Liquid Freezer III 280 | Asus Gaming B850m Plus | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6400Mhz CL30 | MSI PCIE5 850W | RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk

Vi har nog fått tag på delar så att det räcker och fungerar nu, men låter annonsen ligga uppe ifall det inte går igenom riktigt. Tack för alla svar vi har fått!🙂

Permalänk

Annonsen är avslutad