Designa och visa upp din dröm-Iphone!

Permalänk
Medlem

Som på bilden, handtag och helikopter. Varför inte liksom.
Min iPhone kan idag göra det som nästa iPhone kan, troligtvis.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Nästa iPhone!

Funktioner:

- Full SLR-funktion med optisk zoom för den fotointresserade!
- Trippelkamera för 3D, VR och AR!
- Utdragbar och vinklingsbar antenn för bästa mottagning av mobil och RDS-radio oavsett om du är i betongdjungeln eller på skattjakt i Amazonas!
- Handtag för att kunna bära telefonen, hålla i den utan att kladda ner skärmen, eller kunna hänga upp den enkelt på väggen!
- Två modulära och borttagbara propellrar när du vill använda telefonen som en drönare som följer och filmar dig vart du än går!
- HDMI 2.0 för att koppla in din portabla mediacenter till din 8K TV-hemma!
- 2x USB-C-kontakter för att kunna koppla in externa enheter som t.ex web-kamera, ratt, musikutrustning eller 32TB SSD från Wish!
- Touchdial på baksidan för att enkelt navigera bland musik och radio utan att titta på skärmen.
- Fullt stöd för dualboot av både Android och iOS, eller varför inte valfri Linux-dist?
- Styrkors och knappar när du vill spela tv-spel som t.ex Super Mario, Galaga eller varför inte Battlefield VII på språng!
- 2TB inbyggd lagring
- 6G-funktionalitet med upp till 6Gbit/s hastighet (mätt endast med en mast och en användare, med flera användare räkna med ca 2-5Mbit/s hastighet)
- Batteritid mellan 4 timmar till 12 dagar, iBattery-expansion tillgänglig för dubbla kapaciteten.
- Högupplöst iRetina++ MicroLED-skärm med dubbla lägen - antingen SuperBright-läge i full upplösning, HDR, eller klassisk CRT-läge med rasterlinjer för den där klassiska känslan!

Extra tillbehör tillgängliga vid release:

- iStrap (för att spänna fast telefonen på armen eller katten)
- iPhoneBook: Etui för telefonen med plats för kontanter, kreditkort, anteckningsblock och familjefoton.
- iBattery: Utökar batteriet med dubbla kapaciteten
- iCover: Linsskydd för kameran

Permalänk
Medlem

Borde väl va iFåne dreamzone

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Typ som denna:
https://www.mobil.se/sites/mobil.se/files/styles/teaser-705/public/imported/641109.jpg?itok=tHao80aC

Fast mer modern i formen och heltäckande skärm på den främre delen. Fy sjutton vad jag saknar fysiskt tangentbord inbyggt i telefonen, att skriva med touch vänjer jag mig nog aldrig riktigt till 100% att göra.

Bästa telefonen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

<Uppladdad bildlänk>

På baksidan noterar vi gott om olika kameror med allehanda olika objektiv så att du sömlöst kan gå från extrem vidvinkel till tele.
Volymen går hela vägen till 11 därav tre volymknappar.

<Uppladdad bildlänk>

Framsidan har den mest avancerade notchen någonsin och du kan säga hejdå till risiga selfies.

Som Tim skulle sagt: "This is our best iphone yet"

Hahaha
Den hade ändå sålt som smör.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Stavning =/= grammatik.

Skrivet av towhatend:

Är du säker på att iPhone är det grammatiskt korrekta? Bara för ett företag vill att man ska skriva på ett särskilt sätt behöver det inte vara det korrekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madz9007:

Stavning =/= grammatik.

Och ändå förstod alla här som läste det vad som menades. Men tack för att du påpekade det som inte behövde påpekas. Nästa gång, använd termen Ortografi som läran heter, inte stavning (ortografi =/= grammatik, vilket är sant). Ska man vara en messerschmidt så ska man vara korrekt.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag vill ha två knappar. En som dubblerar mitt bankkontosaldo och en som föryngrar mig ett år varje gång jag trycker på den.
Dubbel batterikapacitet hade inte varit så dumt det heller.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk

Mellan Apple-enheter är funktionaliteten överlägsen Android. Som att skicka filer. Eller som när två kompisar var på besök. Då kunde jag dela wifi-lösenordet till dem med en knapptryckning.

Att skicka filer till en Android orsakar huvudvärk. Speciellt när jag skulle skicka ett videoklipp på 1.35 GB.

Det är vad jag saknar med min iPhone. Sen kan jag leva med att sekunder inte visas utan att behöva installera en app och bilder/filmer döps bättre på min gamla Samsung (år, månad, dag, timme, minut och sekund i filnamnet).

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Som vän av modulära lösningar är min dröm Iphone, eller vilken telefon som helst för den delen, modulär.

Vill du ha bättre kamera, köp en modul och pilla i. Bättre batteri? Köp ett nytt bakstycke med större batteri.
Hade viljan bland producenterna funnits hade nog utbudet av åtminstone delvis modulära telefoner varit betydligt större idag.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jävla trolltråd. Som att TS hade velat ha en sådan telefon med snurra på toppen.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har redan en dröm iphone, supernöjd med 13pro max

Håller i stort med. Det enda jag önskar är att kamerahuset hade varit integrerat mer i skalet, och inte tittar ut. Men det är verkligen en petitess jämfört med funktion.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Håller i stort med. Det enda jag önskar är att kamerahuset hade varit integrerat mer i skalet, och inte tittar ut. Men det är verkligen en petitess jämfört med funktion.

Känns mer integrerat när man använder ett mobilskal så inget problem tycker jag