Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Den som gjorde Tzatzikin till AW:n igår jag var på måste antingen ha glömt smaka på den eller haft temporärt fel på smaklökarna, det var så mycket vitlök i den att man fick en tår eller två i ögat vid varje tugga.

Det är ju så det ska smaka Samma som med Aioli

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiD:

Det är ju så det ska smaka Samma som med Aioli

Det ska vara mycket vitlök, men även jag hittade min gräns, gjorde bara ont.

Permalänk
Medlem

Djurvänlig bananflugfångare

Jag menar... va?... vem?... FÖR H-E!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Den som gjorde Tzatzikin till AW:n igår jag var på måste antingen ha glömt smaka på den eller haft temporärt fel på smaklökarna, det var så mycket vitlök i den att man fick en tår eller två i ögat vid varje tugga.

Låter lite som när frugan gjorde chilisylt(testa om ni inte har) häromdagen , hon tog ett par extra chilis för hon tyckte dom vägde lite , hon hade inte lyssnat på mej när jag sa dom var STARKA , odlat egna Trinidad Moruga Scorpions +1M Scoville

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd

Har en äldre vän i 50årsåldern, omkring 8 år sedan han tog hit en vacker ryska på 22 år från Ryssland, blev kär i min vän och flyttade till Sverige. Många avundsjuka snackade skit att hon kommer lämna honom, vara otrogen, men hon har varit trogen, dom håller ihop fortfarande och är lyckliga. Gnället var givetvis om dom avundsjuka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Fyfan för migrän... :'(
Bor norr om gbg men hade vänner som gick och protesterade mot västlänken... var det inte något med att det "tappades bort" flera miljarder något år som samlats in via vägtullar...

Och för att inte tala om att det börjades byggas innan det ens var 100% säkert att man fick lov...

Och i förra valet folkomröstade vi här i Götet om väggtullar eller inte.
Nej-sidan vann men det sket politiken i för pengarna måste in för att finansiera västlänken

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Och i förra valet folkomröstade vi här i Götet om väggtullar eller inte.
Nej-sidan vann men det sket politiken i för pengarna måste in för att finansiera västlänken

Asså vad är det för lekstuga dom håller på med... Hela projektet är ju ett fiasko både ekonomiskt och lagmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Asså vad är det för lekstuga dom håller på med... Hela projektet är ju ett fiasko både ekonomiskt och lagmässigt.

Du får fråga högerblocket, det är de som styr med sina röster.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Du får fråga högerblocket, det är de som styr med sina röster.

Ja det var onekligen ett svart hål att försöka ta reda på vad som egentligen händer med det där projektet...
https://stoppavastlanken.nu/ verkar vara någon sorts blogg som samlat allt från början till slut, och herregud... 2024 "ska" kalaset vara över iaf... osäker på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ja det var onekligen ett svart hål att försöka ta reda på vad som egentligen händer med det där projektet...
https://stoppavastlanken.nu/ verkar vara någon sorts blogg som samlat allt från början till slut, och herregud... 2024 "ska" kalaset vara över iaf... osäker på det

2026 menar du nog, men antagligen blir det någon gång på 30-talet

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

2026 menar du nog, men antagligen blir det någon gång på 30-talet

Ah, okej!

Permalänk
Medlem

Folk som i rusningstrafik försöker undvika att stanna genom att sakta ner till 5kmh typ 40m innan rödljus... Det resulterar bara i enorma luckor i trafiken och med det blockerade avfarter

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbullen:

Folk som i rusningstrafik försöker undvika att stanna genom att sakta ner till 5kmh typ 40m innan rödljus... Det resulterar bara i enorma luckor i trafiken och med det blockerade avfarter

Jo. Jag vet inte om det kan ha att göra med start/stopp automatiken.

Jag märker ju att mitt beteende har ändrats lite med min nya bil eftersom den är lite seg att att både stoppa och starta. Inte så att jag kör långsamt en lång sträcka, men kommer jag mot ett rödljus som kommer att slå om inom kort så försöker jag inte stanna helt, alltså släpper bromsen när bilen är nere i krypfart. Annars hade bilen oundvikligt stängt av motorn precis när jag släppte bromsen och alltså ville köra iväg, och det hade tagit några sekunder för den att fatta att jag inte vill stå still, starta motorn, och förstås få i växeln igen (eller släppa den automatiska kopplingen, har dubbelkopplingslåda). Hade jag haft igång auto-hold hade det tagit ännu längre tid för då hade den behövt fatta (en gång till i ett annat system antar jag) att jag faktiskt ville köra iväg när jag tryckte på gasen och då släppa på parkeringsbromsen.

Min förra bil hade också start/stopp men den var snabbare på alla sätt och vis så där var det aldrig något problem. Motorn stängdes av innan jag ens hade stannat och när jag släppte bromsen så var motorn igång innan jag hade hunnit flytta foten till gaspedalen. Med nuvarande bilen får jag ju stå helt still i åtminstone ett par sekunder innan den stänger av sig.

Permalänk
Medlem

Mitt gubbgnäll för dagen: "moderna" mikrovågsugnar med display och femtielva knappar... Hur jävla dum får man bli? Det var en dum idé på 90-talet och fortfarande det. Man behöver bara två vred för att styra en mikro, mycket mer användarvänligt och snabbt.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klirre:

Mitt gubbgnäll för dagen: "moderna" mikrovågsugnar med display och femtielva knappar... Hur jävla dum får man bli? Det var en dum idé på 90-talet och fortfarande det. Man behöver bara två vred för att styra en mikro, mycket mer användarvänligt och snabbt.

Ja, classic button.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Mitt gubbgnäll för dagen: "moderna" mikrovågsugnar med display och femtielva knappar... Hur jävla dum får man bli? Det var en dum idé på 90-talet och fortfarande det. Man behöver bara två vred för att styra en mikro, mycket mer användarvänligt och snabbt.

Extra segt när man är hungrig och står framför en mikrovågsugn som visar sig vara rena IQ-testet, och hela företaget står och kollar på när man ska försöka sig på nåt avancerat som typ mikra maten i 1 minut.

På mitt förrförra jobb införskaffades en mikro som var så onödigt komplicerad att varje person som använde den behövde en liten tutorial på hur den fungerade. Vi jobbade alla som programmerare eller IT-tekniker btw...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Mitt gubbgnäll för dagen: "moderna" mikrovågsugnar med display och femtielva knappar... Hur jävla dum får man bli? Det var en dum idé på 90-talet och fortfarande det. Man behöver bara två vred för att styra en mikro, mycket mer användarvänligt och snabbt.

Ja det är helt sjukt... fick en av en kompis och trodde det skulle vara smidigt.
Man kan typ inte växla mellan olika lägen när man tinar, utan man får skriva in vikt och typ av grej man tinar och så försöker den tänka åt dig och väga skiten... vafan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klirre:

Mitt gubbgnäll för dagen: "moderna" mikrovågsugnar med display och femtielva knappar... Hur jävla dum får man bli? Det var en dum idé på 90-talet och fortfarande det. Man behöver bara två vred för att styra en mikro, mycket mer användarvänligt och snabbt.

Ber om ursäkt får två svar, med video dessutom, på samma inlägg. Men denna film handlar om hur mycket sämre microvågsugnar har blivit:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kgel:

På mitt förrförra jobb införskaffades en mikro som var så onödigt komplicerad att varje person som använde den behövde en liten tutorial på hur den fungerade. Vi jobbade alla som programmerare eller IT-tekniker btw...

Påminner om när jag skulle värma barnmat på Ikea en gång i deras barnhörna, den mikron fick jag ej igång när jag hade barn i famnen. Det var en sanslös mängd knappar på apparaten... Klassikern med ett tryck på start för 30 sekunder på max funkade inte heller.
På riktigt, när ungen är hungrig och man bara ska värma på mat lite snabbt behövs det bara ett vred för effekten och en timer. Vilket iof torde räcka för all mikrougnsanvändning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Mitt gubbgnäll för dagen: "moderna" mikrovågsugnar med display och femtielva knappar... Hur jävla dum får man bli? Det var en dum idé på 90-talet och fortfarande det. Man behöver bara två vred för att styra en mikro, mycket mer användarvänligt och snabbt.

Och inte fan hjälper det med 18.000 knappar när man ska värma en billys pan pizza, den är och kommer alltid vara kall någonstans.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svalle:

Och inte fan hjälper det med 18.000 knappar när man ska värma en billys pan pizza, den är och kommer alltid vara kall någonstans.

Gör det enda rätta och släng den oäten, och sedan köper du Gorbys istället

Permalänk
Medlem

Har alla missat att många nyare mikrovågsugnar har snabbstart med 30 sekunds steg på startknappen?
Vill du värma något på maxeffekt i 1:30? Tryck 3 ggr på startknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Har alla missat att många nyare mikrovågsugnar har snabbstart med 30 sekunds steg på startknappen?
Vill du värma något på maxeffekt i 1:30? Tryck 3 ggr på startknappen.

Vill du värma något på maxeffekt i 1:30? Vrid knappen till 1:30, mycket enklare än så kan det inte bli

Sist använde jag en mikrovågsugn där man skulle dra fingret över en remsa för att bestämma tiden, men den var inte linjär. Om jag drog för snabbt fick jag 30min istället. Det kanske var en sommarjobbare som kom på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Vill du värma något på maxeffekt i 1:30? Vrid knappen till 1:30, mycket enklare än så kan det inte bli

Sist använde jag en mikrovågsugn där man skulle dra fingret över en remsa för att bestämma tiden, men den var inte linjär. Om jag drog för snabbt fick jag 30min istället. Det kanske var en sommarjobbare som kom på det.

Ptja, om du inte har vredet, vilket var det stora problemet här i tråden, är det lättare att trycka tre gånger på start...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av pine-orange:

Vrid knappen till 1:30, mycket enklare än så kan det inte bli

/grumpymode on Hur vrider man på en knapp? 🤔 /grumpymode off

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Har alla missat att många nyare mikrovågsugnar har snabbstart med 30 sekunds steg på startknappen?
Vill du värma något på maxeffekt i 1:30? Tryck 3 ggr på startknappen.

Perfekt, min 18 år gamla Whirlpool är ”nyare”. Då håller den nog i 18 år till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

/grumpymode on Hur vrider man på en knapp? 🤔 /grumpymode off

Mikron kanske har BMW:s iDrive?

Permalänk
Medlem

Skulle specificerat att tipset om startknappen gällde mikrovågsugnar utan vred. Inte för att ni läser så bra när ni hetsat upp varandra till hysteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Skulle specificerat att tipset om startknappen gällde mikrovågsugnar utan vred. Inte för att ni läser så bra när ni hetsat upp varandra till hysteri.

Alltså det handlade om moderna vs "äldre" mikrovågsugnar, du kanske ska lugna ner dig lite innan du påstår att folk har lässvårigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Har alla missat att många nyare mikrovågsugnar har snabbstart med 30 sekunds steg på startknappen?
Vill du värma något på maxeffekt i 1:30? Tryck 3 ggr på startknappen.

Men vem fan vill värma sin mat på maxeffekt? Jag tycker resultatet blir mycket bättre kring 500W i 2,5 min istället för 800W i 1,5min. Enda gången jag kör full patte är när jag mikrar färdiga pajer etc. enligt instruktionerna på lådan.

Så jag ogillar fortfarande knappar. Ge mig vred på mikron och riktig handbroms i bilen. /Gubbe.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850