Permalänk
Medlem

Tror partireklamen beror mycket på vad partiets lokalavdelning har för reklambudget och vad de vill lägga pengar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

<Uppladdad bildlänk>

Tycker att det här är ett rent missbruk. Man hinner nämligen tänka under en sekund, att brevet är från exempelvis en myndighet som vill förmedla ett viktigt budskap.

Så är inte fallet. Och det är fel att riva efter människors uppmärksamhet på detta sätt, människor som snabbt inser att det endast är tårtfyllning.

Jag har samma problem och tänkte nu jäklar ska jag anmäla dem att de delat ut reklam mot min vilja. Men tydligen gäller inte "Ingen reklam tack" för valsedlar och liknande "samhällsinformation" från partier inför valet. Det är tillåtet att dela ut skiten trots sådan skylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag har samma problem och tänkte nu jäklar ska jag anmäla dem att de delat ut reklam mot min vilja. Men tydligen gäller inte "Ingen reklam tack" för valsedlar och liknande "samhällsinformation" från partier inför valet. Det är tillåtet att dela ut skiten trots sådan skylt.

Jag, som är utflyttad till norge sedan 11 år tillbaka, fick endast reklam från M inför detta val.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Tror partireklamen beror mycket på vad partiets lokalavdelning har för reklambudget och vad de vill lägga pengar på.

Så är det nog, tyckte det var lite märkligt bara att inte ett enda rödgrönt parti skickat något.

Min tjej får i princip enbart partireklam från de rödgröna, så undrar om de riktar in sig på kön eller hur de gör...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kgel:

Jag har "ingen reklam" på min brevlåda och kanske 80% av min post är reklam. Oftast är det olika mäklare som försöker pressa mig på att sälja min bostad, men nu på sistone från olika partier.

På tal om det, vad får ni för partireklam i brevlådan? Jag får endast reklam från vissa partier (SD, M, KD, D), både i brevlådan och på ex. facebook.

Hittills har jag bara fått från de partierna som ligger längst ut på skalan, V och SD. Får se om det dyker upp fler...

Har också "ingen reklam tack" på lådan, men det hjälper visst inte mot valfläsk. Röstkortet räcker gott och väl för att kunna rösta, resten är ju reklam.

EDIT: Idag dök S och KD upp, vi närmar oss sakta mitten...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kgel:

Jag har "ingen reklam" på min brevlåda och kanske 80% av min post är reklam. Oftast är det olika mäklare som försöker pressa mig på att sälja min bostad, men nu på sistone från olika partier.

På tal om det, vad får ni för partireklam i brevlådan? Jag får endast reklam från vissa partier (SD, M, KD, D), både i brevlådan och på ex. facebook.

Jag har fått tre reklamer från M och en från SD. Mitt område är ganska "rött", förra valet hade V nästan 40% exempelvis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kgel:

Vad är D för parti? Skulle det kanske stå S eller möjligtvis C?

Själv har jag fått från V (en tidning och ett kort) och SD (brev innehållande en broschyr och valsedlar). Inget annat än så länge.

Finns dock reklamskyltar utomhus från flera partier. Tror jag såg S och KD bland annat. Skrattar lite åt KD:s skylt då de utlovar en "konstgräsplan". Bor i ett utsatt område och tycker det låter ganska värdelöst då vi redan har väldigt fint här faktiskt. Fina grönområden, välskött park och lekplatser. Tror det behövs något annat om det är utsattheten man vill komma åt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon115862:

* Folk som ställer sig på en plats för parkering för folk med småbarn utan att dom själva har barn är mitt gubbgnäll för dagen. Jag har däremot en viss förståelse för äldre som ställer sig där som kanske har svårt att gå.

Skrivet av snajk:

Utanför typ Ica Maxi, köpcentrum och så. Det handlar om att folk med småbarn (och barnstol) ska ha lite bredare platser för att inte slå i bilarna bredvid närde packar i och ur barnen. Och nära entrén (ofta nästan lika nära som handikapp-platserna) för att minimera risken att barnen blir påkörda mellan bilen och affären. Sen heter det inte småbarnsparkering utan familjeparkering, och det finns ju inget lagstöd för det eller så utan vem som helst får ju ställa sig där egentligen. Detta togs upp i tidningen här nyligen för vissa butiker hade problem med att dessa platser alltid togs upp av ensamma män i stora SUV:ar, men de kan inte göra så mycket mer än uppmana folk att inte parkera där om de inte behöver.

Skrivet av mr_sQuinty:

På mitt ICA MAXI så ligger dom platserna precis utanför dörren så alla som inte bryr sej om vad det står på skylten ställer sej där , närmare än handikapp...

Det finns en enkel lösning på detta egentligen. Gör alla parkeringsplatser bredare. Hört talas om detta problemet redan för några år sedan. Vill minnas att en butik löste det genom att göra alla platser bredare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon315148:

Det finns en enkel lösning på detta egentligen. Gör alla parkeringsplatser bredare. Hört talas om detta problemet redan för några år sedan. Vill minnas att en butik löste det genom att göra alla platser bredare.

Kanske, men jag tror ofta att det är placeringen snarare än storleken på platserna som gör att folk tar dessa. Bredden är dock en bra ursäkt: "Jag vill inte ha repor och dörruppslag på min fina bil.." men hade det stämt så tror jag inte de hade valt platser med en större andel barn och barnstolar än normalt.

Ica Maxi, eller snarare köpcentret som Ica ligger i, har redan breda platser, eller de har 20-30 cm mellan platserna i alla fall, men likväl står det väldigt ofta ett antal blanka SUV:ar utan barnstol eller spår av något mer än en medelålders man i på familjeplatserna. Just där kan också skugga spela in, för i princip alla platser utom familjeplatserna är i solen nästan oavsett tid på dygnet medan familjeplatserna är i skugga för det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Själv har jag fått från V (en tidning och ett kort) och SD (brev innehållande en broschyr och valsedlar). Inget annat än så länge.

Finns dock reklamskyltar utomhus från flera partier. Tror jag såg S och KD bland annat. Skrattar lite åt KD:s skylt då de utlovar en "konstgräsplan". Bor i ett utsatt område och tycker det låter ganska värdelöst då vi redan har väldigt fint här faktiskt. Fina grönområden, välskött park och lekplatser. Tror det behövs något annat om det är utsattheten man vill komma åt.

Det är väl oftast inte områden som är problemet utan de som bor där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Fast Familjeplatser (eller snarare Bil-med-barn-i-platser) fyller ju också den funktionen att ligga nära ingången så man ska kunna ta sig från bilen till ingången på ett säkert sätt. När folk inte kan undvika att backa på andra bilar, hur ska de då undvika att backa på mindre barn?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon315148:

D är demokraterna här i Göteborg. Sprunget ur motståndet mot Västlänken, består mestadels vad jag förstår av gamla moderater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

När folk inte kan undvika att backa på andra bilar, hur ska de då undvika att backa på mindre barn?

Är detta ett stort problem med påbackade barn på Ica Maxi?

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Kanske, men jag tror ofta att det är placeringen snarare än storleken på platserna som gör att folk tar dessa. Bredden är dock en bra ursäkt: "Jag vill inte ha repor och dörruppslag på min fina bil.." men hade det stämt så tror jag inte de hade valt platser med en större andel barn och barnstolar än normalt.

Ica Maxi, eller snarare köpcentret som Ica ligger i, har redan breda platser, eller de har 20-30 cm mellan platserna i alla fall, men likväl står det väldigt ofta ett antal blanka SUV:ar utan barnstol eller spår av något mer än en medelålders man i på familjeplatserna. Just där kan också skugga spela in, för i princip alla platser utom familjeplatserna är i solen nästan oavsett tid på dygnet medan familjeplatserna är i skugga för det mesta.

Enligt min erfarenhet står de med dyra och fina bilar oftast längst bort där de får stå ensamma. Kan förstå det om man vill undvika att familjebilar och rishögar smäller upp dörren i ens bil. Har inte körkort själv men hade gärna haft en mindre fin bil som gav mig mindre huvudbry. Bara jag kan ta mig från punkt A till B.

Ser säkert olika ut på olika platser. Ser inte så många medelålders män i SUV:ar här.

Skrivet av Semjonov:

Det är väl oftast inte områden som är problemet utan de som bor där.

Det är en klick som ger området sitt dåliga ryckte. Sen är det givetvis invandrartätt men de flesta är ju vanliga människor.

Tråkigt då området egentligen är fräscht och ligger väldigt bra till. Nära till allt och centralt. Ändå tvekade jag när jag sökte bostad. Nu är jag ändå nöjd med beslutet. Fin lägenhet.

Skrivet av JoL_:

Fast Familjeplatser (eller snarare Bil-med-barn-i-platser) fyller ju också den funktionen att ligga nära ingången så man ska kunna ta sig från bilen till ingången på ett säkert sätt. När folk inte kan undvika att backa på andra bilar, hur ska de då undvika att backa på mindre barn?

Visste inte att det var vanligt förekommande. Hoppas folk håller hårt i sina barn då.

Skrivet av snajk:

D är demokraterna här i Göteborg. Sprunget ur motståndet mot Västlänken, består mestadels vad jag förstår av gamla moderater.

Jaha, det visste jag inte. Tack för info.

Permalänk
Medlem

Västlänken var en bra anledning att flytta från Göteborgsområdet för mig. Detta sekels motsvarighet till Hallandsåstunneln.

Riktigt gnäll: Migrän Suger Hårt. Denna dagen vart körd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Västlänken var en bra anledning att flytta från Göteborgsområdet för mig. Detta sekels motsvarighet till Hallandsåstunneln.

Fyfan för migrän... :'(
Bor norr om gbg men hade vänner som gick och protesterade mot västlänken... var det inte något med att det "tappades bort" flera miljarder något år som samlats in via vägtullar...

Och för att inte tala om att det börjades byggas innan det ens var 100% säkert att man fick lov...

Permalänk
Medlem

Jahapp, då har cykeln blivit stulen. Kan slå vad om att den finns i kommunens huvudhåla.

Har inte använt den på flera år så den har stått och samlat den i källaren med opumpade däck. Har enbart kollat till den ibland när jag tvättat kläder och skrivit mitt namn i dammet på sadeln eller framskärmen. Den är ju ändå så bra att ha som backup.
Märkte tidigt i sommras att låset var lite halvt manglat och kunde inte vrida om nyckeln. Tänkte då att det berodde på festen som några hade i källaren under nyår. Men nu undrar jag inte om någon hade försökt få upp låset redan då.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon315148:

Enligt min erfarenhet står de med dyra och fina bilar oftast längst bort där de får stå ensamma. Kan förstå det om man vill undvika att familjebilar och rishögar smäller upp dörren i ens bil. Har inte körkort själv men hade gärna haft en mindre fin bil som gav mig mindre huvudbry. Bara jag kan ta mig från punkt A till B.

Jo sådana finns också förstås. En tendens i samma grupp som jag sett på sistone är att de inte parkerar utan ställer bilen nära entrén, gärna med två hjul på ytan för gångare (kan vara trottoar men på köpcenter så är det ofta bara en skillnad i beläggningen), med motorn igång medan flickvännen handlar eller gör sina ärenden. Vanligt är annars som du säger att de parkerar långt bort för att minimera risken för repor och sånt, gärna över två platser så att ingen kan ställa sig nära. De som tar familjeparkeringarna är nog färre, men det finns rätt få sådana platser så det krävs inte så många för att det ska bli ett problem.

Jag gick från en leasingbil som var ganska fin till en lite äldre skrotigare nu och på vissa sätt är det ju en befrielse, men samtidigt har den redan börjat gå sönder så åldern märks.

Citat:

Ser säkert olika ut på olika platser. Ser inte så många medelålders män i SUV:ar här.

Låter trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja, det finns en del i vräkiga bilar som parkerar längst bort, ibland mellan två parkeringsplatser för att inte repa. Fine. Men på Coop och Maxi här i krokarna är det väldigt ofta icke-barn-familjer som ställer sig på familjeparkeringarna. Utanför Coop kan man se att de hastar mot Systembolaget, kanske har bråttom innan spriten tar slut, vad vet jag. Har en stark känsla av att dyrare bilar är överrepresenterade. Det är åtminstone sällan man ser risigare bilar där.

Angående lagligheten så är det såvitt jag förstått så att affären får sätta upp vilka regler de vill för parkeringen, för familjer, elbilar, etc, men att polisen skiter i det så länge inte lagen bryts. Borde gå att lappa felparkerade ensamhandlare alltså, om affären anställer parkeringsvakter för detta ändamål.

Som andra varit inne på, delvis handlar det om att det kan krävas lite plats för att baxa ut ett babyskydd genom bakdörren, eller krångla ut tvååringen ur bilbarnstolen, kanske låta 8-åringen öppna dörren själv, men främst ser jag det som en säkerhet. Välplanerade familjeparkeringar (som IKEA ofta har) är placerade vid trottoarer eller gångstråk.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Jag gick från en leasingbil som var ganska fin till en lite äldre skrotigare nu och på vissa sätt är det ju en befrielse, men samtidigt har den redan börjat gå sönder så åldern märks.

Kan tänka mig att det är en befrielse. Vet själv hur aktsam jag är när jag sätter mig i en fin bil till skillnad från min förälders bil som aldrig varit en fin bil. Känner mig mycket mer avslappnad och man oroar sig inte för något mer än sin egen säkerhet.

Om man inte kan mecka med bilar och fixa mycket själv så kan dock en allt för gammal bil vara ett dåligt köp rent ekonomiskt. Fast man behöver ju inte välja mellan ny bil och rishög utan kanske nått mellanting. En bil som är hyfsat billig att underhålla men som kanske inte är helt ny och kanske rent av redan ha kosmetiska defekter som inte påverkar nått mer än värdet/utseendet.

När det gäller nya bilar med betydligt mer el och rena elbilar så förstår jag att "mecka med bilen" och fixa saker själv bli svårare. Idag bör man kanske snarare vara elektriker för att fixa en modern bil. Hade önskat mer frihet men precis som resten av marknaden går även bilarna mot att stänga ute kunden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon315148:

Kan tänka mig att det är en befrielse. Vet själv hur aktsam jag är när jag sätter mig i en fin bil till skillnad från min förälders bil som aldrig varit en fin bil. Känner mig mycket mer avslappnad och man oroar sig inte för något mer än sin egen säkerhet.

Det finns för och nackdelar absolut. Jag var inte särskilt nervös i min leasingbil heller dock, men det är klart att det inte dracks någon blåbärssoppa i den eller så. Däremot slapp jag ju vara nervös för att det skulle gå sönder saker närsomhelst, eller det kunde förstås hända men inte så sannolikt och garantier och så fanns ju liksom. Det har förstås inget att göra med att det var leasing utan mer att det var en ny bil. Nu är jag mer orolig, hör jag ett konstigt ljud så blir jag nervös och börjar leta på nätet om vad det kan vara exempelvis medan jag på leasingbilen inte brydde mig om sånt alls.

Citat:

Om man inte kan mecka med bilar och fixa mycket själv så kan dock en allt för gammal bil vara ett dåligt köp rent ekonomiskt. Fast man behöver ju inte välja mellan ny bil och rishög utan kanske nått mellanting. En bil som är hyfsat billig att underhålla men som kanske inte är helt ny och kanske rent av redan ha kosmetiska defekter som inte påverkar nått mer än värdet/utseendet.

Självklart har du rätt i detta, i teorin. I praktiken vill ju nästan alla som köper en begagnad bil ha en så billig bil som möjligt som inte går sönder, men det kan man ju inte veta i förväg, och bristande mek-kunskaper gör det förstås ännu svårare. I alla fall om vi pratar om lite äldre begagnade bilar, en tre år gammal bil (som inte gått väldigt långt) brukar vara rätt problemfri men en tio år gammal kommer nästan oundvikligen att börja gå sönder inom några år på något sätt.

En sak jag har lärt mig efter ett antal mer eller mindre dåliga begagnatköp är att inte välja den billigaste bilen man kan hitta av "rätt" modell med "rätt" utrustning eller så. För de brukar vara billiga av en anledning även om de känns jättefina vid provkörningen eller så.

Citat:

När det gäller nya bilar med betydligt mer el och rena elbilar så förstår jag att "mecka med bilen" och fixa saker själv bli svårare. Idag bör man kanske snarare vara elektriker för att fixa en modern bil. Hade önskat mer frihet men precis som resten av marknaden går även bilarna mot att stänga ute kunden.

Jo så är det, samtidigt öppnar ju elektroniken möjligheter som man inte hade förr, eller inte enkelt i alla fall. Med en liten och billig BT-adapter och en gratis app kan jag plocka ut felkoder, förstå vad de faktiskt innebär och släcka dem exempelvis och också läsa ut data från olika sensorer, temperatur, hastighet, kvarvarande volym i tanken och liknande. Och vill jag ändra något i elektroniken för att göra bilen mer personlig kanske, som att ändra hur många gånger man blinkar när man duttar på spaken, eller att mätarna gör ett svep vid start av motorn, eller att få in grafiken och funktionerna i stereon från en mycket dyrare modell, så brukar det vara enkelt fixat med lite googling och kanske några tior för en "kod" eller så.

Permalänk
Lego Master

Om jag vore en riktig röv skulle jag skaffa mig ett väldigt litet vattenkraftverk och snylta gratis el från min kommun.
Vi har ingen vattenmätare utan betalar en fast avgift baserat på typ tomtarea eller nånting. Så i praktiken kunde jag koppla på en liten generator som drivs av vattenflöde, och få gratis el från vattentrycket i ledningarna. Om det blir för dyrt i vinter kanske det är en väg framåt. Men att det ens föresvävar mig att snylta på vattenförsörjningen på det viset är ett sånt underkännande av elmarknaden att jag storknar.
Och till det behöver vi mer eller mindre akut fixa ett antal saker i huset innan det blir vinter och allt blir kaos. Jag vet inte ens vems fel det är så jag kan torka mig i röven med deras valsedel i september.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag vet inte ens vems fel det är så jag kan torka mig i röven med deras valsedel i september.

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/riksdagen-rostar-om-k...

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

För mig blev migränen bättre efter jag började med medicin mot högt blodtryck. Kan vara värt att kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

För mig blev migränen bättre efter jag började med medicin mot högt blodtryck. Kan vara värt att kolla.

Har haft anfall sedan jag varit liten, numera kräks jag i alla fall inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Får jag det minsts lilla ont i nacken får jag en massiv migrän, så gissa vem som trycker smärtstillande direkt vid nackont..lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Får jag det minsts lilla ont i nacken får jag en massiv migrän, så gissa vem som trycker smärtstillande direkt vid nackont..lol

Jag hade migrän när jag var yngre. Började alltid med att det typ "kliade" i kindtänderna och det "spände" i nacken på ett speciellt vis. Då var det bara att förbereda sig. Nån timma senare var det godnatt för den dagen. Fick det kanske nån gång i månaden fram till jag var runt 27-28 ungefär. Sen har det slutat (peppar, peppar).

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Ja, knakar det i nacken och det börjar flimra för ögonen är det bara att ta en magnecyl och en kall Cola och vila i ett mörkt rum som gäller för mig. Men även för min del har det blivit bättre, klart bättre, sedan 25-årsåldern, typ. (Har inte så allvarlig migrän, men har släktingar som har värre, så det ligger väl lite i korten att man fått det)

Så...när man kommit upp i åldern är det trots allt en sak som blivit bättre. Hm. #gubbgnäll #gubbglädje

Västlänken är f.ö helt idiotisk från början till slut, men det kanske man ska diskutera annorstädes.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Ja man lär sig känna igen tecknen om man gee sig tid att lyssna på kroppen. Ofta i perioder av mycket stress och lite sömn brukar trigga igång det för mig. Som att kroppen säger ifrån. Det är sällan att det går så långt att jag kräks numera. Å andra sidan när det gått så långt och man kräkt ur sig allt som går brukar kulmen vara nådd och man vet att om några timmar är det över.

En gång fick jag ett anfall på jobbet. Visste att jag kommer må jättedåligt i 4-6 timmar till och kände att jag ville hem. Inte ligga i det äckliga vilorummet på jobbet. Bad en kollega köra hem mig, var inte kapabel att köra själv. Han pratade glatt om all möjlig skit och jag ville bara kräka ner hela hans bil. Men klarade resan med kallsvetten drypandes och när jag kom hem fick jag äntligen kräka ur mig allt och sedan lägga mig i ett mörkt tyst rum några timmar.

Permalänk
Avstängd

Den som gjorde Tzatzikin till AW:n igår jag var på måste antingen ha glömt smaka på den eller haft temporärt fel på smaklökarna, det var så mycket vitlök i den att man fick en tår eller två i ögat vid varje tugga.