Permalänk

Dell Latitude E7250 problem

Jag vann en Auktion på tradera (Dell Latitude E7250) med en i5 vpro.
Det stod i beskrivningen att man behövde trycka på startknappen ca 2-3 gånger innan den startar som den skall.
När man trycker på powerknappen så startar fläkten och signal går fram till skärmen men skärmen visar inget.
Sen så stänger datorn av sig igen.
Efter att man har tryckt igång datorn ytterligare 2 - 3 gånger så startar den.
Touchpaden verkar vara defekt med. Men detta stod i beskrivningen.
Det fanns ingen hårddisk i den och batteriet var dött samt att ingen laddare medföljde.

Jag har en annan Dell latitude E7250 som jag lånade hårddisk och RAM ifrån för att felsöka då jag misstänkte att det kunde vara något relaterat till minne, batteri eller ssd (mSATA).
Men det verkar som att det är något annat.
Minnet fungerar då det sitter i min andra E7250 just nu.

Några ideer på vad det kan vara?

Om datorn är bortom räddning så kanske man kan plocka delar.
Den E7250 som är fullt fungerande har inget bakgrundsbelyst tangentbord.
Men det har den "defekta" E7250. Är det bara att byta ut tangentbordet så att jag kan använda det bakgrundsbelysta tangentbordet?
Det finns även en fingeravtrycksläsare på den defekta datorn. Bör denna funka på den fungerande datorn?
Byta ut moderkortet och touchpad på den defekta datorn mot dom fungerande delarna?

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz