Uttag från Binance till SEB?

Permalänk
Medlem

Uttag från Binance till SEB?

Någon som har bra tips på hur jag smidigast och billigast kan överföra euro från Binance till ett SEB konto? Uttag funkar endast till visa kort vilket SEB inte har...

Läste något om att skicka pengarna till coinbase och sedan vidare till paypal men problemet är att det verkar vara en hel del avgifter emellan. Först måste jag köpa krypto med mina euro på binance för att kunna skicka det till coinbase, sälja det till euro hos coinbase för att sedan kunna skicka det till paypal.. tar inte paypal också en avgift för transaktioner och valutaväxling?

Det verkar också vara olika avgifter beroende på vilken kryptovaluta man vill föra över från binance till coinbase och även där verkar coinbase ha olika avgifter beroende på vilken kryptovaluta man växlar till euro. Juste, så tar ju SEB också en avgift för valutaväxling från euro till kr.

Hur gör ni som har binance och seb? Vill ju egentligen bara ha pengarna på SEB för att kunna betala räkningar men kanske finns andra alternativ för det?

Permalänk
Medlem

Ta ut pengarna från Binance till SEB via SEPA-överföring.

Edit: Det är tydligen inte längre möjligt; se nedan kommentar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av coolwine:

Någon som har bra tips på hur jag smidigast och billigast kan överföra euro från Binance till ett SEB konto? Uttag funkar endast till visa kort vilket SEB inte har...

Läste något om att skicka pengarna till coinbase och sedan vidare till paypal men problemet är att det verkar vara en hel del avgifter emellan. Först måste jag köpa krypto med mina euro på binance för att kunna skicka det till coinbase, sälja det till euro hos coinbase för att sedan kunna skicka det till paypal.. tar inte paypal också en avgift för transaktioner och valutaväxling?

Det verkar också vara olika avgifter beroende på vilken kryptovaluta man vill föra över från binance till coinbase och även där verkar coinbase ha olika avgifter beroende på vilken kryptovaluta man växlar till euro. Juste, så tar ju SEB också en avgift för valutaväxling från euro till kr.

Hur gör ni som har binance och seb? Vill ju egentligen bara ha pengarna på SEB för att kunna betala räkningar men kanske finns andra alternativ för det?

Äsch, det är inga stora avgifter alls. Växla till nån stablecoin om du vill, skicka till annan valfri börs. Ta ut där ifrån till ditt bankkonto. Finns massor av börser du kan välja emellan, Coinbase funkar utmärkt. Om du har ett konto där redan så är det ju smidigt.

Skrivet av nu1mlock:

Ta ut pengarna från Binance till SEB via SEPA-överföring.

Nej, de förlorade sin banklicens i EU för någon månad sen. De håller på att införa KYC krav mm och strama åt för att försöka återfå sin licens. Just nu får man använda andra börser som on/off fiat ramp inom Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ta ut pengarna från Binance till SEB via SEPA-överföring.

Vad jag kan se så finns inte detta alternativ kvar längre.

Permalänk
Medlem

Undersök hur det är att skicka från binance till revolut sen till SEB

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Skrivet av coolwine:

Någon som har bra tips på hur jag smidigast och billigast kan överföra euro från Binance till ett SEB konto? Uttag funkar endast till visa kort vilket SEB inte har...

Läste något om att skicka pengarna till coinbase och sedan vidare till paypal men problemet är att det verkar vara en hel del avgifter emellan. Först måste jag köpa krypto med mina euro på binance för att kunna skicka det till coinbase, sälja det till euro hos coinbase för att sedan kunna skicka det till paypal.. tar inte paypal också en avgift för transaktioner och valutaväxling?

Det verkar också vara olika avgifter beroende på vilken kryptovaluta man vill föra över från binance till coinbase och även där verkar coinbase ha olika avgifter beroende på vilken kryptovaluta man växlar till euro. Juste, så tar ju SEB också en avgift för valutaväxling från euro till kr.

Hur gör ni som har binance och seb? Vill ju egentligen bara ha pengarna på SEB för att kunna betala räkningar men kanske finns andra alternativ för det?

Varför ska du skicka till Paypal innan SEB? Köp ETH elr USDT för Euron, skicka till Coinbase/Kraken och sälj för Euro och sen gör en SEPA överföring därifrån till SEB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeduni:

Varför ska du skicka till Paypal innan SEB? Köp ETH elr USDT för Euron, skicka till Coinbase/Kraken och sälj för Euro och sen gör en SEPA överföring därifrån till SEB.

Binance tar runt 130SEK i avgift för uttag av ETH/USDT till Coinbase, då är det bättre att använda en coin som Litecoin eller liknande som har väldigt låga withdrawal fees hos Binance. Sedan tillkommer en valutakonverteringsavgift när du skickar EURO till SEB, vill man undvika det så använd Revolut.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Det kostar 25 dollar att överföra usdt från Binance till Coinbase.

Att köpa litecoin kanske är en bra idé. Frågan är vad Coinbase tar i avgift för att växla från litecoin till euro? Hittar ingen prislista men antar att det är billigt rent generellt med litecoin?

Jag funderade på paypal eftersom att jag då slipper oroa mig för att något går fel med SEPA överföringen från Coinbase till SEB. Det verkar också som att man måste ha gjort en SEPA insättning hos Coinbase för att ens kunna göra ett SEPA uttag.

Revolut har jag bara läst dåligt om. Transaktioner och tillgångar som försvinner, låsta konton och seg kundtjänst. På vilket sätt undviker jag avgifter för valutaväxling hos Revolut? Vill ha pengarna i svenska kronor och nånstans måste ju det ske en konvertering som antingen Visa/Mastercard, banken eller Revolut tar betalt för.

Jag funderar på att skaffa Binance Visa-kort och ta ut pengarna kontant för att sedan göra insättningar på SEB. Det står att de tar 0.9% i avgift för transaktioner och uttag från bankomater vilket är nästan samma som för SEPA uttag (1%). Undrar om det funkar att ta ut pengar i Sverige med deras kort? Någon som testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Att köpa litecoin kanske är en bra idé. Frågan är vad Coinbase tar i avgift för att växla från litecoin till euro? Hittar ingen prislista men antar att det är billigt rent generellt med litecoin?

Du har en 0,5% avgift maker/taker på Coinbase Pro.

Skrivet av coolwine:

Revolut har jag bara läst dåligt om. Transaktioner och tillgångar som försvinner, låsta konton och seg kundtjänst. På vilket sätt undviker jag avgifter för valutaväxling hos Revolut? Vill ha pengarna i svenska kronor och nånstans måste ju det ske en konvertering som antingen Visa/Mastercard, banken eller Revolut tar betalt för.

Min erfarenhet är tvärt om, snabb kundtjänst och aldrig några problem. Finns nog två sidor på de klagomålen som dyker upp på reddit ang. Revolut. Jag hade iaf varit väldigt förvånad om ett fullt reglerat bolag som Revolut skulle kunna sno tillgångar utan att dom rätt snabbt skulle få stänga butiken. Mer troligt är att de som klagar inte har "rent mjöl i påsen". Revolut har på vardagar inga avgifter för valutaväxling, inget som SEB och andra svenska banker skyltar med precis så lätt att glömma att nästan alla(inkl paypal) tar en del vid varje konvertering. I Revolutappen så får du in EUR som du sedan säljer till SEK inuti appen, sedan gör du en SEPA i SEK till SEB. Har funkat klockrent varje gång jag gjort det, och använder främst SEB nuförtiden.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Nu när man inte får göra SEPA heller, finns det något sätt att ta ut pengar från Binance så att de går att spendera på något sätt? Hemsidan är ju helt omöjlig att navigera så det går inte att chansa sig till något. Att sätta över det till ett kreditkort går självklart inte, oavsett om det är ett fysiskt kort eller ett på Revolut och något sätt att göra en vanlig banköverföring verkar inte heller gå.

Är det bara att anse pengarna som förlorade eller vilka sätt är det jag missar?

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Nu när man inte får göra SEPA heller, finns det något sätt att ta ut pengar från Binance så att de går att spendera på något sätt? Hemsidan är ju helt omöjlig att navigera så det går inte att chansa sig till något. Att sätta över det till ett kreditkort går självklart inte, oavsett om det är ett fysiskt kort eller ett på Revolut och något sätt att göra en vanlig banköverföring verkar inte heller gå.

Är det bara att anse pengarna som förlorade eller vilka sätt är det jag missar?

Förstår inte riktigt hur folk kan ha investerat i krypto men har så lite koll att dom tror att Binance är enda krypto exchangen i världen? Sen förstår jag inte varför du inte har läst igenom dom 9 meddelandena som skrivits i denna tråd då en av dom var exakt det jag skriver här.

För över din krypto till t.ex Coinbase eller Kraken, sälj för Euro och gör sen en SEPA därifrån (kan rekommendera Kraken då jag själv gjort SEPA uttag till SEB därifrån utan problem).

Permalänk
Medlem

Stellar Lumen (XLM) är billigt i avgift och snabbt att skicka från binance till coinbase. Som ett tips för överföringar däremellan. Tar typ 2 minuter att göra överföringen. Kostar 0,02 XLM (ca 5 öre) i avgift.

Permalänk
Medlem

Tack för svar allihopa. Har nu lyckats lösa det på ett smidigt och billigt sätt. Jag skaffade Binance visa card (helt gratis + fri frakt) och kopplade kortet till revolut och förde över euro på det viset helt utan några avgifter. Se till bara att sätta in pengarna som euro på revolut och inte kronor då Binance visa card bara är avgiftsfri när du gör transaktioner med euro. Precis som Teval nämnde så är det ingen avgift eller dyrare växelkurs på omväxling från euro till kronor hos revolut (gäller endast vardagar, 1% avgift under helger).

Permalänk
Medlem

Skattar ni på något sätt på detta när man får in det på ett svenskt bankkonto? Är binance fortfarande säkert att ha pengar på eller bör man byta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kampis:

Skattar ni på något sätt på detta när man får in det på ett svenskt bankkonto? Är binance fortfarande säkert att ha pengar på eller bör man byta?

Du får rapportera in det själv vid deklarationen, har dock inget med huruvida du för över pengar till ett svenskt konto att göra. Du ska deklarera och skatta vid försäljning/växling. Binance är världens största kryptobörs så personligen är jag inte speciellt orolig att använda dom.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Kampis:

Skattar ni på något sätt på detta när man får in det på ett svenskt bankkonto? Är binance fortfarande säkert att ha pengar på eller bör man byta?

Som tidigare person sagt, det är du själv som ska rapportera in och skatta för dina transaktioner. En del chansar och skippar att raportera in och hoppas på att Skatteverket inte kommer komma på dom (vilket kanske går vägen om man handlat på små exchanges utan KYC men dom lär hitta en till slut om man handlat från dom större som Coinbase, Binance, Kraken osv som kräver KYC)

Binance ligger i toppen av dom säkraste exchanges som man kan använda sig av om du ska hålla dom på en exhchange. Dom har ju blivit hackade en gång tidigare och betalade tillbaka alla användare från egen ficka till alla som blev påverkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeduni:

Förstår inte riktigt hur folk kan ha investerat i krypto men har så lite koll att dom tror att Binance är enda krypto exchangen i världen? Sen förstår jag inte varför du inte har läst igenom dom 9 meddelandena som skrivits i denna tråd då en av dom var exakt det jag skriver här.

För över din krypto till t.ex Coinbase eller Kraken, sälj för Euro och gör sen en SEPA därifrån (kan rekommendera Kraken då jag själv gjort SEPA uttag till SEB därifrån utan problem).

Fast nu har jag Swedbank och inte SEB så det är inte ett alternativ vad jag vet eftersom Swedbank vägrar allt som har med krypto att göra. Och tydligen även Revolut. Men jag antar att jag får beställa ett VISA från Binance då och helt enkelt köpa något för dem. Skönt att man inte har mycket pengar i krypto för snart är det väl olagligt helt och hållet att handla med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Fast nu har jag Swedbank och inte SEB så det är inte ett alternativ vad jag vet eftersom Swedbank vägrar allt som har med krypto att göra. Och tydligen även Revolut. Men jag antar att jag får beställa ett VISA från Binance då och helt enkelt köpa något för dem. Skönt att man inte har mycket pengar i krypto för snart är det väl olagligt helt och hållet att handla med dem.

Är du säker på att Swedbank blockerat Revolut? Gjorde en överföring från Revolut till mitt Swedbankkonto relativt nyligen.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Är du säker på att Swedbank blockerat Revolut? Gjorde en överföring från Revolut till mitt Swedbankkonto relativt nyligen.

Inte Revolut, men all form av kryptovaluta (d.v.s. Kraken). Även Revolut har blockerat Kraken. Det finns alltså vitt jag ser inget enkelt sätt att faktiskt föra över pengar i kryptovaluta till någonting som går att använda, förutom Binance Visa då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Inte Revolut, men all form av kryptovaluta (d.v.s. Kraken). Även Revolut har blockerat Kraken. Det finns alltså vitt jag ser inget enkelt sätt att faktiskt föra över pengar i kryptovaluta till någonting som går att använda, förutom Binance Visa då.

Om du måste använda kraken(binance, Gemini och Coinbase funkar fint) så hade jag tittat på N26 istället för Revolut, eller någon mindre kryptofientlig bank än Swedbank. Binance Visa är också ett alternativ såklart, bland 10+ andra som också erbjuder Visa-kort.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Fast nu har jag Swedbank och inte SEB så det är inte ett alternativ vad jag vet eftersom Swedbank vägrar allt som har med krypto att göra. Och tydligen även Revolut. Men jag antar att jag får beställa ett VISA från Binance då och helt enkelt köpa något för dem. Skönt att man inte har mycket pengar i krypto för snart är det väl olagligt helt och hållet att handla med dem.

Skrivet av Icetec:

Inte Revolut, men all form av kryptovaluta (d.v.s. Kraken). Även Revolut har blockerat Kraken. Det finns alltså vitt jag ser inget enkelt sätt att faktiskt föra över pengar i kryptovaluta till någonting som går att använda, förutom Binance Visa då.

Jag är inte riktigt med på vad du menar, men Swedbank tar emot utbetalningar från Safello. Det förutsätter att man kan stå ut med deras 3% växlingsavgift plus att de nästan alltid ger sämsta möjliga kurs för dagen.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag kör binance -> coinbase -> paypal -> bankkonto, eller så betalar jag i affären och tar ut i bankomaten med mitt binance visakort.
Funderar på om jag ska göra det lite enklare för mig men jag gillar tradingen på binance så kommer nog fortsätta köra som jag gör.

Permalänk
Avstängd

Sälj på Localbitcoins, om du vill ha pengarna snabbt och enkelt.

Ett tips är att sälja för SEPA istället för Swish, betydligt bättre kurs generellt sätt.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Darun79:

Jag kör binance -> coinbase -> paypal -> bankkonto, eller så betalar jag i affären och tar ut i bankomaten med mitt binance visakort.
Funderar på om jag ska göra det lite enklare för mig men jag gillar tradingen på binance så kommer nog fortsätta köra som jag gör.

Har hört att det kan finnas en risk att använda paypal, vissa har blivit avstängda om jag inte missminner mig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har hört att det kan finnas en risk att använda paypal, vissa har blivit avstängda om jag inte missminner mig

Blivit avstängda från banken eller vad menar du? Jag använder ju paypal när jag betalar på flera ställen på nätet.

Permalänk
Medlem

Har någon av er använt Nordea direkt från Binance med större summor? (över 900k) Hur har det gått? Nån som sitter på information om vad som krävs? Vill betala min skatt och göra rätt för mig men verkar så onödigt krånglit....

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Medlem

Kan ge en uppdatering i mitt fall, allt har löst sig och Nordea var väldigt tillmötesgående måste jag säga. Gick till mitt närmsta kontor med ca, 400st A4 papper som sammanställde transaktioner m.m. under dom senaste åren och svarade på en massa frågor dom hade. En vecka efter det mötet så förde jag över mina pengar från Binance till mitt konto på Nordea utan problem.

Har även pratat med Skatteverket och fysiskt lämnat in min självrättelse till dom på deras kontor här i stan samt rättat min nuvarande deklaration enligt instruktioner från dom via telefon, så nu är alla papper inne på den punkten också samt skatten är inbetald på mitt skattekonto så bara att vänta och se.

Måste säga att det gick mycket lättare överlag än jag trott, men kanske har att göra med att jag förberett mig massor och hade all möjlig information redo för alla typer av frågor, samt att jag hade en bank som inte är helt negativ inställd till kryptovalutor.

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout