Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Pratade mycket med sonen, men det var promt ps5 som gällde.

Får se om det blir en retur.

Min svåger och en kollega upplever deras ps5:or som tysta och tycker inte deras låter som den jag fick hem.

Ja det är ju ett lotteri.
Det finns exemplar som är värre än andra.
Men helt tyst kommer den aldrig bli tills de byter konstruktion.

Permalänk
Medlem

Om det är fläkten som är problemet kan det hjälpa att dra åt/släppa lite på skruvarna som håller den på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Pratade mycket med sonen, men det var promt ps5 som gällde.

Får se om det blir en retur.

Min svåger och en kollega upplever deras ps5:or som tysta och tycker inte deras låter som den jag fick hem.

Bör väl inte va för svårt byta ut fläkten?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Bör väl inte va för svårt byta ut fläkten?

Nej, men varför ska han betala 500kr ur egen ficka för att göra det. Dessutom utan att veta om den nya fläkten är bättre.

Och om han skickar det som garantiärende lär de knappast bry sig och få tillbaka den i samma skick flera veckor senare.

Permalänk
Medlem

Den här videon beskriver de olika problemen rätt bra (förutom vibrerande chassiljudet)

Vill man utesluta om det är fläkten eller coil whine kan man ju göra så här. (skruva upp ljudet)

Vibrerande chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej, men varför ska han betala 500kr ur egen ficka för att göra det. Dessutom utan att veta om den nya fläkten är bättre.

Och om han skickar det som garantiärende lär de knappast bry sig och få tillbaka den i samma skick flera veckor senare.

Du svarade just på frågan bra själv

500 lät dyrt men oddsen är ju grymt bra på att det blir bättre om det inte är coilwhine som är problemet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Permalänk
Fyndjägare

Alla har säkert spelat Metal Gear Solid V: The Definitive Experience redan men det kostar iaf 40kr just nu inkl DLC.
Startade upp och såg fint ut, 60fps och bra intro. Hideo Kojima, Kiefer Sutherland och en Svensk som gjort musiken.

https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0101-CUSA05597_...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått handled smärta av dualsense? Precis köpt den så vet inte om det kanske bara handlar om att anpassa sig till den då det är en betydlig storlekskillnad jämnfört med dualshock 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanex123:

Någon annan som fått handled smärta av dualsense? Precis köpt den så vet inte om det kanske bara handlar om att anpassa sig till den då det är en betydlig storlekskillnad jämnfört med dualshock 4.

Nja smärta o smärta men minns när Returnal var nytt och jag spelade det mycket att mina armar/händer kändes nästan som att de domnat bort efter jag slutade spela pga alla vibrationer. Stängde av vibrationerna i det spelet så var det inget problem sen.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanex123:

Jag får också ont, blir tyvärr inte bättre för mig och då har jag kört i snart 2 år 😅.

Om man googlar så finns det även andra som får ont.

Permalänk
Medlem

PlayStation Stars hits Europe, Australia, and New Zealand today!
https://www.playstation.com/sv-se/playstation-stars/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanex123:

Nä, jag har inte haft några problem med det personligen. Har haft den i snart 2 år. Tycker dualsense är den bästa och skönaste kontrollen Sony har gjort. Handstorlek och hur man håller den kanske spelar in? Du kör möjligen inte "claw" när du spelar? Försökte det nån gång, bara för att testa, men det var sjukt obekvämt och jag fick ont i handen.

Permalänk
Medlem

Ja designen på handkontrollen är överlägset bästa sony någonsin gjort. Får inte ont heller men det är ibland lite störande behöva kämpa mot adaptive triggers. Speciellt i dying light 2 när man har slut på stamina. Fasen vad trögt det blir

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanex123:

Nä inte handleden, Men vänster tumme däremot.
För mig så är DS4 den skönaste.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag spelar bara med DS4 så ofta det går. Men har börjat märka att jag trots allt får lite ont mitt på handlovarna ändå.
Men Dual Sense är för stor, även om det förstås är lite av en vanesak. Dock ogillar jag den ändå så pass mycket att det inte är värt det för min del, utan jag väntar på att det ska komma en förbättrad Sense. Har ändå inte råd med PS5-spel och har massor av PS4-spel att köra eller kör oftast bara PS4-versionerna av spelen för att kunna använda mig av DS4 så mycket som möjligt.

- Tjockleken på Sense gör att analoga spakarna hamnar för högt (rakt upp, utåt kontrollen) vilket gör att man får ont i tummarna av att hålla tummarna spända uppåt som om man höll i en tjock burk typ.
- Ogillar starkt den svampiga D-paden på Sense som gnisslar och har sig (kan dock vara ett måndagsex).
- PS-, Options- och Share-knapparna är för små och svåra att nå och osköna att trycka på.
- Haptic Feedback känns bara som en gimmick då det är spelets ljudeffekter som omvandlats till vibrationer men dessa är irriterande.
- L2 och R2 är tyngre att trycka ned (även med avstängt motstånd/trigger intencity) så man får träningsvärk i pekfingrarna.
- Vanliga vibrationen är för högt pitchad och kittlar mina händer och skär sig med spelen. Jämför tex när man rider på hästen i TLoU Part 2 med DS4/Sense. Föredrar dovare vibrationerna i DS4 och tidigare Dual Shocks.
- Batteritiden är otroligt nog sämre än på DS4 (jag har dock ett laddställ)
- Lite för tung vikt

Hade hellre sett en Dual Sense Slim Legacy Edition:
+ Mera slimmad Sense
+ Ingen Haptic Feedback eller motstånd i L2 och R2.
+ Liknande dova vibration som i DS4
+ Samma precisa D-pad som i DS4
+ Större och bättre PS-, Options- och Shareknappar som är lättare att trycka på
+ Lägre vikt
+ Bättre batteri

Permalänk
Medlem

DualSense är den klart bästa handkontrollen jag ägt. Sjukt bekväm och känns betydligt mer premium än DS4. Jag har väl kanske större händer eller nåt då jag gillar både storleken och vikten.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Fyndjägare

Sitter rätt ofta med en 10000mAh powerbank kopplad till kontrollen. Inga avbrott då 😀

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

DualSense är den klart bästa handkontrollen jag ägt. Sjukt bekväm och känns betydligt mer premium än DS4. Jag har väl kanske större händer eller nåt då jag gillar både storleken och vikten.

Aldrig fel med mindre vikt men ja smaken är som baken. Jag saknar inte tvålkoppen

Batteriets livslängd spelar ingen roll för mig då jag har tillgång till usb kabel.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Sitter rätt ofta med en 10000mAh powerbank kopplad till kontrollen. Inga avbrott då 😀

är det så dålig batteritid på kontrollen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det tycker inte jag. Däremot så börjat kontrollen varna för lågt batteri väldigt tidigt. Känns som halva batteritiden är kvar bär varningen kommer.
Jag har flera kontroller och Sonys laddststion så jag switchar bara kontroll om det skulle ta slut i en session.
Men som sagt så tycker jag man har lång tid kvar från första varningen…

Permalänk
Medlem

Får inte Stars att fungera på min PS5. Felkod som lyder: CE.118313-7.
Har provat tre lösningar på problemet utan att det löser det.
Polaren har exakt samma problem.

Fungerar dock i appen (Android). Funkar det för er?

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av HazZarD:

Klart sämre än på PS4 iaf. Antar att jag sitter länge hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Får inte Stars att fungera på min PS5. Felkod som lyder: CE.118313-7.
Har provat tre lösningar på problemet utan att det löser det.
Polaren har exakt samma problem.

Fungerar dock i appen (Android). Funkar det för er?

Det fungerar bara med appen för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det fungerar bara med appen för tillfället.

Ah, tack för snabbt svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om det är fläkten som är problemet kan det hjälpa att dra åt/släppa lite på skruvarna som håller den på plats.

Japp, jag satte dit gummiringar som det tipsas om och blev av med mina missljud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PlayStation Stars hits Europe, Australia, and New Zealand today!
https://www.playstation.com/sv-se/playstation-stars/

Trevligt!
Loggade in och gick med. Nu är jag på en väntelista där det ska "max ta 2 månader" att bli antagen. Vad är detta för klubb?

Permalänk
Medlem

Testade precis PS5 för första gången, vet ni vad det bästa är? Att den inte låter som ett jet plan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Testade precis PS5 för första gången, vet ni vad det bästa är? Att den inte låter som ett jet plan

Anton om två timmar: Vad är det istället som surrar och vibrerar
Men jämfört med PS4 är det ingen hårtork nej.

Permalänk
Medlem

Det kommer en God of War Ragnarök PS5 bundle för den som inte vill ha FIFA.