Soundbar till ps5+pc eller andra lösningar

Permalänk

Soundbar till ps5+pc eller andra lösningar

Hej, har PS5+LG CX tv i samma rum som min nya dator kommer stå i. Funderar på att köpa soundbar system till tvn+ps5 och även ansluta systemet till pc ibland. Tycker ni soundbar system är värt det? Hört att det är extremt mycket sämre än hemmabio system. Har varken plats eller budget för något större hemmabio system så soundbar system känns endå som ett bra alternativ. Bor i lägenhet och rummet är inte speciellt stort, alternativt köpa en billig soundbar endast till pc och nöja mig med vanligt tv ljud. Förslag på bra soundbar system med 2 små högtalare till? Budget typ 3000-10000 kr

Permalänk
Medlem

Samsung brukar få bra betyg, typ Q810A. Kolla så de har eARC

Permalänk
Skrivet av Marquzz:

Samsung brukar få bra betyg, typ Q810A. Kolla så de har eARC

Tycker du soundbar är värt pengarna? Tycker tvn har ganska bra ljud, aldrig lyssnat på soundbar så vet inte om man får surround känsla eller om ljudet är mycket bättre än tv ljudet

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på Soundbar, men just nu har jag en äldre Denon stereo som jag har kopplat till TVn via optical. Jag tycker det är värt att ha något utöver TV-ljudet när man kollar på vissa saker. Om jag slänger på Lord of the Rings så blir det sjukt mycket bättre med rejält ljud

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alebaler87:

Tycker du soundbar är värt pengarna? Tycker tvn har ganska bra ljud, aldrig lyssnat på soundbar så vet inte om man får surround känsla eller om ljudet är mycket bättre än tv ljudet

Det är inget fel på en soundbar, men det beror också på vilken soundbar du köper. En gammal hederlig setup bestående av 2.0 system + reciever kommer låta bättre än en billig soundbar, just för stereo-separationen.

Men finns det ingen plats, låg budget eller man vill ha en "clean" setup är soundbar ett ypperligt alternativ. Om jag var du skulle jag kika på en Sonos Beam eller Sonos Ray. Efter ett tag kan du, om du vill, köpa till två Sonos SL för surroundljud och en subwoofer, men det är inget måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Hej, har PS5+LG CX tv i samma rum som min nya dator kommer stå i. Funderar på att köpa soundbar system till tvn+ps5 och även ansluta systemet till pc ibland. Tycker ni soundbar system är värt det? Hört att det är extremt mycket sämre än hemmabio system. Har varken plats eller budget för något större hemmabio system så soundbar system känns endå som ett bra alternativ. Bor i lägenhet och rummet är inte speciellt stort, alternativt köpa en billig soundbar endast till pc och nöja mig med vanligt tv ljud. Förslag på bra soundbar system med 2 små högtalare till? Budget typ 3000-10000 kr

https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.HW-Q910AXE/
5 520 kr
Ord. Pris11 990 kr PrisSpara 6 470 kr
BENIFY

https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.HW-Q960AXE/
(denna har jag)
7 490 kr
Ord. Pris14 990 kr PrisSpara 7 500 kr
BENIFY

1.5% cashback på refunder också.

Edit: Billiga soundbars är skit jämfört med stereosystem. Dyra (eller inte med benify) system är väldigt prisvärda och ger grymt bra surroundljud för pengen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Vad är benify? Och varför halva priset? När jag själv går in på samsungs hemsida kostar den produkten 50% mer. Känns lite lurigt ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Vad är benify? Och varför halva priset? När jag själv går in på samsungs hemsida kostar den produkten 50% mer. Känns lite lurigt ...

Benify är en portal som många inklusive jag själv har på jobbet för rabatter och hantering av tex friskvårdsbidrag.
Du känner garanterat någon som har det.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Skrivet av Ronnie60:

Benify är en portal som många inklusive jag själv har på jobbet för rabatter och hantering av tex friskvårdsbidrag.
Du känner garanterat någon som har det.

Finns även för privatpersoner på https://www.benifydealsprivat.se/#dinbestllning
Kostar 29kr, tar några dagar och sen har du ett konto. Ifall du nu inte får av din arbetsgivare. Samsung har erbjudande nästan året runt. Oftast runt 30-50% på soundbars, vissa TV, telefoner osv. Plus alla andra butiker som har rabatter.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Såg razer Leviathan v2 och Creative Sound Blaster Katana, blir nog någon av dom och köra det på endast pc. Får köpa något annat till tvn i framtiden. Någon som testat soundbar till pc gaming/ spela musik från datorn med soundbar?