Permalänk
Skrivet av CrispVanDahl:

<Uppladdad bildlänk>

Flyttade min LG CX till skrivbordet så nu ser det ut såhär.
Då TV:n är 55” är det självklart väldigt stort men inte på tok för stort då jag mestadels lirar rollspel och tredjepersons spel med handkontroll så fungerar det bättre än förväntat.
Och ja det är en ny stol på g då jag känner att jag behöver komma upp lite i sitthöjd.

Dimensioner på ditt skrivbord? längd, bredd.

Visa signatur

Fractal Design Torrent | GeForce RTX 3080 TI |AMD Ryzen 9 5900X | 1TB 980 PRO, 1TB 860 EVO, 2TB 970 EVO PLUS, 2TB Firecuda 510 | 32GB RAM | Alienware AW3423DW QD-OLED + Asus 27" Rog Swift PG278Q | dbx286s + GoXLR | Shure SM7B + Yellowtec M!ka onair | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm | Logitech G903 Wireless + Logitech G Powerplay | Logitech g915 wireless keyboard | Sony A7III + Tamron AF 28-75/2,8

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av MortalDisease:

Dimensioner på ditt skrivbord? längd, bredd.

Tjena!
155cm bred
75cm djup

Permalänk
Medlem

Jobb- och spelhörnan

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Fixat lite i kontoret sen sist, tänkte det var dags att dela med sig lite... Skaffade ett 1800x2000 hörnskrivbord, så det är rätt mycket till höger som inte syns, inkl kontorslampa, en plåthurts och mikrofonarm.

Stormtrivs jämfört med hur jag hade det förut! Sitter även en vägghylla strax ovanför bild med böcker, nu fattas bara ett par till tavlor och lite mer mysbelysning.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jobb samt spelhörnan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Skrivbordsentusiaster,

2 korta frågor inför kommande skrivbordsbygge.

Många här verkar köra på bänkskivor från byggvaruhus/Ikea. Letar ca 180cm bred, 60cm djup och tar gärna rekommendationer på bänkskivor folk tycker om.

Jag funderar även på att göra det höj/sänkbart. Tror ni det är några problem att montera en bänkskiva från typ bauhaus/ikea på ett https://www.dpj.se/hoej-och-saenkbart-stativ/5671-188235-hoej... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Planeto:

Hej Skrivbordsentusiaster,

2 korta frågor inför kommande skrivbordsbygge.

Många här verkar köra på bänkskivor från byggvaruhus/Ikea. Letar ca 180cm bred, 60cm djup och tar gärna rekommendationer på bänkskivor folk tycker om.

Jag funderar även på att göra det höj/sänkbart. Tror ni det är några problem att montera en bänkskiva från typ bauhaus/ikea på ett https://www.dpj.se/hoej-och-saenkbart-stativ/5671-188235-hoej... ?

Jag använder i princip samma höj- och sänkbara underrede som det där. Jag köpte en bänkskiva i ek på K-Rauta Här. Tyvärr så är nog priset mer än det dubbla nu jämfört med för typ 6 år när jag köpte skivan. Trivs mycket bra med skivan!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Varje gång jag blivit pingad av denna tråd de senaste 5-6 veckorna så har det varit som en hemsk påminnelse om att jag måste riva ur allt för att storstäda.

Lade halva söndagen på detta. Är irriterande, nåja, att man delar rum med andra som envisas med att arbeta när man städar. Sedan städer de inte heller. Får väl lägga ut en kontaktannons. "it intresserad (eller tolerant) person sökes, med sinne för delat ansvar och ordningskänsla, dock inte "pedant". Har förresten en urkass dammsugare. Sån där med stort handtag och knappar för av/på samt sugreglering. Värsta klumpigt åbäke. Sedan var luftsprayen slut också så det gick sådär att städa ur chassit. Lyckades skrapa upp tummen vid nagelbandet när jag skulle skruva ur min CPU-fläkt, så spridde blod överallt. "Varför tyckte jag den tefatsfläkten med svåråtkomna skruvar var så häftig en gång i tiden?" Köpte en ledad nyckel som skulle hjälpa till med monteringen, men givetvis köpte jag en 10mm, men det var nog 9mm på cpu fläkt skruvar. Skit oxå. Återigen fick jag anledning att svära över det förbannade begränsande snedtaket jag har i standard-villan. Sedan hittade jag inte usb knappen till min Logitech G703, tänkte jag skulle bli av med en sladd, men den ligger väl längst ner i någon låda. Varför skaffar man lådor, jo för att ha grejor i, sedan hittar man inte dem för man har för många och för stora lådor, som dessutom används av andra som dokumentförvaring eftersom de späckat sina egna pärmar till sprickningsgränsen (I KID YOU NOT) och är för snåla för att köpa nya eller för paranoida för att städa undan. När jag väl monterat ihop chassit igen och startat datorn så gick ju allt som förväntat, ännu en felfri komponentuppgradering, denna gång CPU, till Ryzen 7 5800X, men så är det det förbannade joxet med minnesfrekvenserna som jag inte får rätt på, just nu går burken stabilt på max 3066, när den innan gick på 3200. Känns stenålder. Får pilla med det igen nån gång. Varför är BIOS inte smartare? Får väl fråga Tellus och RAM-hackar-gänget om det sedan. Skönt med ren stol, som inte gått sönder. Avtorkad och fin, undrar vad den fått stå ut med över tid, nej förresten, det vill man nog inte analysera närmare. Dammsugad egen halva av äkta matta och förnyad kabeldragning i vissa lägen. Flyttade ett dussin gamla diskar från en hylla till en annan, från blickfång till dold plats. Varför har jag inte slängt dem efter sedvanlig slägga...? God måndag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min lekhörna behöver inte mycket mer än ett tangentbord med blå brytare, sambons konst, Lisa Larson, champagnekork, Rolf och en 60Hz-skärm.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Jag använder i princip samma höj- och sänkbara underrede som det där. Jag köpte en bänkskiva i ek på K-Rauta Här. Tyvärr så är nog priset mer än det dubbla nu jämfört med för typ 6 år när jag köpte skivan. Trivs mycket bra med skivan!

Intressant!

Inga problem att fästa skivan i ramen?

Fungerar det bra med en sån bred skiva på en så smal ram?

//mvh Daniel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Planeto:

Intressant!

Inga problem att fästa skivan i ramen?

Fungerar det bra med en sån bred skiva på en så smal ram?

//mvh Daniel.

Jag har lite andra mått på min skiva, den är 150x90. Men det funkar utmärkt för mig iaf!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Planeto:

Intressant!

Inga problem att fästa skivan i ramen?

Fungerar det bra med en sån bred skiva på en så smal ram?

//mvh Daniel.

Har samma underrede som du länkade. Min bänkskiva från Bygghemma är över 2 meter bred och det fungerar utan problem att fästa
Inte ens vingligt om du har t.ex. datorn längst ut på skivan och höjer. Det enda som sker då är att skivan kan böjas lite pga vikten längst ut. Men annars är det stadigt

(Gammal bild men underredet är i max bredd)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Nytt höj- och sänkbart skrivbord, blev riktigt bra

Väldigt cleant under.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Nytt höj- och sänkbart skrivbord, blev riktigt bra

https://i.imgur.com/kyk6TYp.jpg

https://i.imgur.com/jUW4y7i.jpg

https://i.imgur.com/FaZMydD.jpg

Väldigt cleant under.

Riktigt snyggt!
Vad är det för lampor du har bakom utrustningen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Riktigt snyggt!
Vad är det för lampor du har bakom utrustningen?

Tack Det är tre st Philips Hue play light bars. En sitter på skärmen och de andra två ligger löst i varsitt hörn.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jobbar mycket hemifrån så har kombinerat spel med jobb.
Funderat längre på att slopa 2x27" och köra på kanske en 34".

Min setup är långt ifrån snygg jämfört med många här men den funkar!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så många av er som faktiskt står upp och använder datorn eller är det mer så att när man ändå ska göra ett datorbord så vill man ha något som verkar populärt och passar på? Jag kan inte komma på ett enda tillfälle då jag skulle vilja trycka på en knapp och vänta på att bordet är i "stå"-läge och sedan använda datorn, och så jobbigt är det ju inte att städa under att det kan vara orsaken.

Kanske är det en hel del som jobbar hemifrån och tycker det är skönare att stå och vara produktiv men det känns som att de flesta vill ha ett höjbart bord. Själv sitter jag hellre vid datorn och stolen är ju höj- och sänkbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Är det verkligen så många av er som faktiskt står upp och använder datorn eller är det mer så att när man ändå ska göra ett datorbord så vill man ha något som verkar populärt och passar på? Jag kan inte komma på ett enda tillfälle då jag skulle vilja trycka på en knapp och vänta på att bordet är i "stå"-läge och sedan använda datorn, och så jobbigt är det ju inte att städa under att det kan vara orsaken.

Kanske är det en hel del som jobbar hemifrån och tycker det är skönare att stå och vara produktiv men det känns som att de flesta vill ha ett höjbart bord. Själv sitter jag hellre vid datorn och stolen är ju höj- och sänkbar

Jag saknar det. Det är skönt att kunna variera ställning och stå upp ibland, och det är ergonomiskt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Är det verkligen så många av er som faktiskt står upp och använder datorn Själv sitter jag hellre vid datorn och stolen är ju höj- och sänkbar

Jag hade strul med ryggen, men jag har också möblemanget i ett rum där jag har snedtak (ovanvåning i en villa med
sadeltak

så det ger vissa utmaningar.

Är rummen långsmala, vilket är vanligt, så finns det inget bra sätt att arbeta stående utan att slå skallen i taket/väggen. Om man inte är typ 160 cm kort då vill säga. Vilket jag inte är. 183 cm.

Tillbaks till ryggen, jag köpte en gamingstol med förhoppningen att den skulle vara tillräckligt ergonomisk för att hjälpa till med detta (alla gamingstolar är definitivt inte tillräckligt ergonomiska), och jag hade lite tur och lyckades med det. Men jag vill nog ändå hävda att det är långt ifrån alla som bryr sig om att kunna stå upp vid arbetsplatsen eller lägger pengar på att kunna göra det i hemmet. På jobbet är det annorlunda, för det första kan jag knappt föreställa mig en arbetsplats med kontorsutrymmen under liknande snedtak som jag har, för det andra lär mängden arbetsplatser utan höj- och sänkbara bord vara i en tydlig minoritet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Nytt höj- och sänkbart skrivbord, blev riktigt bra

https://i.imgur.com/kyk6TYp.jpg

https://i.imgur.com/jUW4y7i.jpg

https://i.imgur.com/FaZMydD.jpg

Väldigt cleant under.

Är det Pro eller Pro XL varianten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Snyggt, skrivbord?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tintinj:

Är det verkligen så många av er som faktiskt står upp och använder datorn eller är det mer så att när man ändå ska göra ett datorbord så vill man ha något som verkar populärt och passar på? Jag kan inte komma på ett enda tillfälle då jag skulle vilja trycka på en knapp och vänta på att bordet är i "stå"-läge och sedan använda datorn, och så jobbigt är det ju inte att städa under att det kan vara orsaken.

Kanske är det en hel del som jobbar hemifrån och tycker det är skönare att stå och vara produktiv men det känns som att de flesta vill ha ett höjbart bord. Själv sitter jag hellre vid datorn och stolen är ju höj- och sänkbar

Man underskattar nog hur mycket man sitter även vid ett sitt/stå skrivbord.

Bland det bästa för mig är annars att jag kan anpassa sitthöjden. Visst kan man göra det med en stol också men jag vill inte bara ha rätt höjd mellan bordsskiva/armar utan även att mina fötter når golvet. Dessutom brukar jag höja det när jag väljer att sitta med benen i kors.

När jag utför arbetsuppgifter som innebär att jag går fram och tillbaka från skrivbordet så är det även skönt att arbeta stående. Opraktiskt att sätta sig ner och ställa sig upp stup i ett eller behöva stå böjd över skärmen för att slippa sätta sig ner igen.

Behöver bli bättre på att stå upp mer. Dock är det värt att tänka på att stå hela tiden inte är bra heller (man bör växla) och det ställer högre krav på underlaget t.ex. skor eller någon mjuk matta. Så de som slänger bort eller nedprioriterar en bra kontorsstol gör också fel. Hela syftet med sitt/stå skrivbord är att variera och inte ersätta stillasittande med stillastående då båda belastar kroppen över tid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fetakniven:

<Uppladdad bildlänk>

Min lekhörna behöver inte mycket mer än ett tangentbord med blå brytare, sambons konst, Lisa Larson, champagnekork, Rolf och en 60Hz-skärm.

Kissekatten helt klart det bästa på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Schyssta keycaps. Vart är de ifrån?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Snyggt, skrivbord?

Stativ från DPJ och bordsskiva från ikea köksavdelning!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av cosmo_k:

Är det Pro eller Pro XL varianten?

Pro

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Vad tycker du om sizen för 38" skärm? Jag är lite inne på att införskaffa en 38" men jag blir osäker om mitt 80cm djupa skrivbord är tillräckligt djupt eller om man sitter med skärmen precis i nyllet och behöver ett ännu djupare, eller det kanske tom funkar med 70cm? Är ju såklart en personlig referens men alltid intressant vad andra tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

Schyssta keycaps. Vart är de ifrån?

Det är PBTfans Deep Sea Predator. Finns hos Max Gaming
https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/pbtfans-deep-sea-predator...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Det är PBTfans Deep Sea Predator. Finns hos Max Gaming
https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/pbtfans-deep-sea-predator...

Tack för svar! Antar att det är baskit + international för att få ÅÄÖ? Får hoppas på rea i framtiden, för snygga var de.