Helgsnack: Vad har du för mobilabonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirfalk:

Kör telia eftersom deras nät är det enda nät som funkar här uppe i norr. Har dessutom 2 extra användare plus en extra mobilanslutning för surf i stugan.

Det här är tyvärr inte sant längre. Jag har två SIM-kort i min Samsung S20, Fello (Telias nät) och Telenor och tyvärr är ofta Telias nät inte alls lika bra som Telenor (Tele 2, Comviq och Telenor är på samma nät). Jag är från, och bor i Norrbotten, och tyvärr är det rätt länge sedan som Telia är så bra som @sirfalk skriver. Faktum är att jag fått andra att byta från Telia för att de helt enkelt börjar bli rätt dåliga.

Jag har Fello privat med typ 4 GB data och betalar 95 kr/mån (inkl. moms) och det fungerar bra. På företaget har jag Telenor och förhandlade ner priset till 299 exkl. moms (ca 375 kr inkl. moms) per månad där fri surf ingår. Där ingår även ett extra data-SIM med fri surf. Utöver det har jag även ett extra data-SIM (med fri data) på Telenor för 49 kr/mån (exkl. moms).

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Tyckte det stod att du betalade 199 kronor per månad, men då var det en annan femma! Klart du inte ska byta "ner" dig i sådant fall.

Ja alltså abonnemanget kostar 199kr för ägaren men jag betalar inget. Ja nej här blir inget byte än iaf.

Permalänk
Medlem

Kör Telenor Familj Obegränsat.

Jag, syrran och föräldrarna och ett data SIM.

955 kr / mån med rabatter.

5G ingår så det är najs då jag har en telefon som stöder det.

Föräldrarna skulle skaffa fiber för 20k men köpte en 5G router åt dem istället för 3k. Fungerar sjukt bra och är stabilt. Sparade och sparar jätte mycket pengar där.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Stämmer det verkligen fortfarande? Hade bara problem med Telia sist kring Arjeplog. Telenor och Tele2 fungerade långt mycket bättre.

Vi har nyligen övergett Telia här då det inte längre fungerar på fjället för oss. Eller ens i byn för den delen.

Blir att köra walkie-talkies (PMR) snart efter att 2G och 3G näten är borta.

Numera kör vi Vimla (Telenor) i familjen. Billigt, men saknar tyvärr VoWifi samt eSIM i dagsläget.

Ja, vid vår stuga är det bara telia som fungerar. Utanför de större samhällerna är det bara Telia som har täckning.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Stämmer det verkligen fortfarande? Hade bara problem med Telia sist kring Arjeplog. Telenor och Tele2 fungerade långt mycket bättre.

Vi har nyligen övergett Telia här då det inte längre fungerar på fjället för oss. Eller ens i byn för den delen.

Blir att köra walkie-talkies (PMR) snart efter att 2G och 3G näten är borta.

Numera kör vi Vimla (Telenor) i familjen. Billigt, men saknar tyvärr VoWifi samt eSIM i dagsläget.

Hallon har VoWiFi och eSIM. Vet inte om det är lika billigt, men rätt billigt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in2it:

Det här är tyvärr inte sant längre. Jag har två SIM-kort i min Samsung S20, Fello (Telias nät) och Telenor och tyvärr är ofta Telias nät inte alls lika bra som Telenor (Tele 2, Comviq och Telenor är på samma nät). Jag är från, och bor i Norrbotten, och tyvärr är det rätt länge sedan som Telia är så bra som @sirfalk skriver. Faktum är att jag fått andra att byta från Telia för att de helt enkelt börjar bli rätt dåliga.

Jag har Fello privat med typ 4 GB data och betalar 95 kr/mån (inkl. moms) och det fungerar bra. På företaget har jag Telenor och förhandlade ner priset till 299 exkl. moms (ca 375 kr inkl. moms) per månad där fri surf ingår. Där ingår även ett extra data-SIM med fri surf. Utöver det har jag även ett extra data-SIM (med fri data) på Telenor för 49 kr/mån (exkl. moms).

I de områden jag vistas i är det bara Telia som fungerar fortfarande (Västerbottens inland) åker man lite utanför de större samhällena med telenor har man ingen täckning alls. Så jo, det gäller fortfarande.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Tele2 via jobbet.

Körde kontantkort innan dess, 2-4 100kronors om året. Ringer inte så mycket

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Vi har Comviq familj hemma 30 gig plus 30gig extra för att vi har tele2 som bredband. Fungerar bra.brukar inte byta så ofta. Körde Halebop i många år förut,fungerade bra det med 👍

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Skrivet av Sourcream:

Ja alltså abonnemanget kostar 199kr för ägaren men jag betalar inget. Ja nej här blir inget byte än iaf.

Hur har ni fått till det? Nu för tiden verkar det som att det kostar 199 kr för varje extra användare som läggs till till ett huvudabonnemang, verkar finnas nån kampanj där det går för 99 kr de första 12 månaderna. Så, hur har ni lyckats få till det viset? Nån gammal deal från när extra användare inget kostade? Eller är det bara ägaren som är otroligt snäll och betalar de 199 kr åt dig?

Permalänk
Medlem

Comviq har en del bra deals nu under black week at ta del av föra alla med alldeles för dyra abonnemang.

https://www.comviq.se/

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Tele2, 25GB för 119kr/mån med 1 mån uppsägningstid, giltigt i 12 mån från förhandlingsdatum.

Haft Tele2 sedan de hade en bra deal på P20 pro under BF för några år sedan. Ringer en gång per år och och säger att jag vill avsluta abonnemanget när det går till fullpris och brukar då alltid få det matchat + rabatt mot det billigaste alternativet jag hittar hos konkurrenter, även sådana små obskyra leverantörer. Gjorde samma i somras till både sambo och svärmor som sitter på samma deal nu.

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Hur har ni fått till det? Nu för tiden verkar det som att det kostar 199 kr för varje extra användare som läggs till till ett huvudabonnemang, verkar finnas nån kampanj där det går för 99 kr de första 12 månaderna. Så, hur har ni lyckats få till det viset? Nån gammal deal från när extra användare inget kostade? Eller är det bara ägaren som är otroligt snäll och betalar de 199 kr åt dig?

Ägaren är snäll och betalar 199kr åt mig.

Permalänk
Skrivet av Sourcream:

Ägaren är snäll och betalar 199kr åt mig.

Huvudabonnemanget kostar väl runt 200 spänn det med då? Så det blir ju en rätt saftigt peng i slutändan. Jag kan ju då tipsa om att Hallon har 99 kronors-abonnemang där extra användare kostar 69 kronor. Ägaren kanske blir glad att få ett par hundralappar extra över per månad.

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Bara att sätta igång och byta då!

Det fick bli så, väntar på nytt SIM nu!

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Huvudabonnemanget kostar väl runt 200 spänn det med då? Så det blir ju en rätt saftigt peng i slutändan. Jag kan ju då tipsa om att Hallon har 99 kronors-abonnemang där extra användare kostar 69 kronor. Ägaren kanske blir glad att få ett par hundralappar extra över per månad.

Tack för tipset men ägaren vill ha det som det är och så länge det fungerar så klagar jag inte.

Permalänk

Telia Fri surf/sms/samtal
Har 8 extra nummer så betalar en slant per månad

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red