Hur "pausar man" särskilda chattar i Messenger

Permalänk

Hur "pausar man" särskilda chattar i Messenger

Hej,

Någon kanske kan hjälpa mig med detta?

Det är så att jag skulle vilja stänga av en särskild chatt i Messenger. Eller jag vill inte att några nya meddelanden försvinner, men bara att det inte laddas upp några fler meddelanden där innan jag kollar in nästa dag. Jag behöver som sagt fortfarande använda messenger för kontakt med specifika vänner och andra, men jag vill inte behöva se fler meddelanden i den eller i andra chattar.

Jag vill alltså inte blockera, eller ta bort någon från Facebook/messenger, utan jag vill inte få några fler meddelanden förrän jag aktiverar denna funktion (som jag i alla fall tror måste finnas).

Vet någon hur man gör?

Tack på förhand!

Mvh,
MrBlue

Permalänk
Medlem

Tror inte man kan göra så. Det går att stänga av notifieringar för enskilda diskussioner, men meddelandena kommer ju in ändå, bara det att du slipper bli påmind om det.

Om du förklarar varför du vill kunna göra det, kanske vi kan hitta en alternativ lösning som ger samma eller liknande slutresultat?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Du kan inaktivera aviseringar på både datorn och mobilappen (räcker med ena), men som sagt så kommer chatten fortfarande hoppa överst i konversationslistan varje gång personen skriver.

Permalänk
Medlem

Funktionen finns tyvärr inte. Skulle vilja ha en sådan jag med, för att kunna stänga av jobbchatten under kvällar, helger och semestrar.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av HappySatan:

Funktionen finns tyvärr inte. Skulle vilja ha en sådan jag med, för att kunna stänga av jobbchatten under kvällar, helger och semestrar.

Hej! Exakt! Det är just därför jag vill kunna stänga av det.

Samtidigt vill jag inte stänga mig ute från Messenger helt, då jag vill kunna kommunicera med andra där. Eller att man helt enkelt skulle kunna blockera chattar eller folk på FB utan att de tas bort..

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Tror inte man kan göra så. Det går att stänga av notifieringar för enskilda diskussioner, men meddelandena kommer ju in ändå, bara det att du slipper bli påmind om det.

Om du förklarar varför du vill kunna göra det, kanske vi kan hitta en alternativ lösning som ger samma eller liknande slutresultat?

Som jag skrev i det nedersta mejlen, vill jag inte behöva se tex. jobb-konversationer mm, men när jag tex. endå behöver kommunicera med andra.

Permalänk
Medlem

Varför har man ens en jobbchatt via Messenger? Det torde finnas en drös med dedikerade appar för det specfika ändamålet (Teams, Slack, etc.)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBlue125:

Som jag skrev i det nedersta mejlen, vill jag inte behöva se tex. jobb-konversationer mm, men när jag tex. endå behöver kommunicera med andra.

Jo, men bara för att de finns där behöver du ju inte gå in på den diskussionen och läsa.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HappySatan:

Funktionen finns tyvärr inte. Skulle vilja ha en sådan jag med, för att kunna stänga av jobbchatten under kvällar, helger och semestrar.

Skrivet av MrBlue125:

Hej! Exakt! Det är just därför jag vill kunna stänga av det.

Samtidigt vill jag inte stänga mig ute från Messenger helt, då jag vill kunna kommunicera med andra där. Eller att man helt enkelt skulle kunna blockera chattar eller folk på FB utan att de tas bort..

Skrivet av Blomman90:

Varför har man ens en jobbchatt via Messenger? Det torde finnas en drös med dedikerade appar för det specfika ändamålet (Teams, Slack, etc.)...

Jag har lite svårt att förstå, varför skulle man vilja ha Messenger kopplat till privat konto för jobbändamål?
Känns som gjort för att paja jobb-fritidsfriden.

Min lösning hade varit att ni separerar privata konton från jobbkonton. Jag gjorde så under plugget, inget plugg via messenger utan det tar man via andra kanaler. Nästan alltid fungerade det undantaget något grupparbete med folk från andra program.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har lite svårt att förstå, varför skulle man vilja ha Messenger kopplat till privat konto för jobbändamål?
Känns som gjort för att paja jobb-fritidsfriden.

Min lösning hade varit att ni separerar privata konton från jobbkonton. Jag gjorde så under plugget, inget plugg via messenger utan det tar man via andra kanaler. Nästan alltid fungerade det undantaget något grupparbete med folk från andra program.

Ja, enda lösningen är väll att inte ha jobb eller skol-relaterat sånt via Facebook. Oavsett, jävligt dåligt att det inte finns någon sådan funktion.

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Jo, men bara för att de finns där behöver du ju inte gå in på den diskussionen och läsa.

"Varför" jag ville ha hjälp med det som jag förklara i min frågeställning är inte relevant för tråden.

Men verkar inte finnas någon lösning.

Permalänk

Mute Notifications är vad du kan göra.
Det har jag gjort på många chatter. Fungerar hur bra som helst.

Pausa en chatt går inte.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har lite svårt att förstå, varför skulle man vilja ha Messenger kopplat till privat konto för jobbändamål?
Känns som gjort för att paja jobb-fritidsfriden.

Min lösning hade varit att ni separerar privata konton från jobbkonton. Jag gjorde så under plugget, inget plugg via messenger utan det tar man via andra kanaler. Nästan alltid fungerade det undantaget något grupparbete med folk från andra program.

Problemet är att Facebook inte vill att man har flera konton. Kommer de på en med att ha flera stänger de snabbt och effektivt ned det ena. Det har jag redan varit med om. Tycker det är direkt vansinne att de inte har stöd för något slags privata/professionella profiler.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.