Asus: "Geforce RTX 4000 med tunna blower-kylare på ingång"

Permalänk
Medlem

Att två kortplatser är "tunt" har jag lite svårt att köpa, men relativt så...

Är väl principiellt intresserad tunnare kort, men då får de ha en okej lösning sett till ljudnivå.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Så du tror att om ingen gjorde kort i mindre format, med som i detta fall blower-kylare, så skulle priserna på grafikkort sjunka över hela brädet?

Rent ekonomist är det billigare att ha en tillverknings/produktionslinje "1" än 2, 3 eller 4. Men är det så att det finns en efterfråga på någon särskild (mått anpassad) model, då man inte kan köpa produkten från "1" så måste man annordna produktionslinje "2" och kanske "3" för att möta efterfrågan om det blir ekonomisk försvarbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Rent ekonomist är det billigare att ha en tillverknings/produktionslinje "1" än 2, 3 eller 4. Men är det så att det finns en efterfråga på någon särskild (mått anpassad) model, då man inte kan köpa produkten från "1" så måste man annordna produktionslinje "2" och kanske "3" för att möta efterfrågan om det blir ekonomisk försvarbart.

Så då låter ditt svar som "Nej" då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Att två kortplatser är "tunt" har jag lite svårt att köpa, men relativt så...

Är väl principiellt intresserad tunnare kort, men då får de ha en okej lösning sett till ljudnivå.

Om du vill ha tunnare kort än 2-slot får du nog sikta in dig på riktigt lägsta lowend eller köra custom loop :/
Kan inte minnas när det fanns topkort som bara tog 1-slot.
Iallafall på mitt moderkort är dom 2 platserna under översta PCI-E tomma så går inte ens sätta något där (Crosshair VIII Dark Hero)

Permalänk
Medlem

Behövs fler blowerkort på marknaden! Perfekt till 2U server tex Dell Poweredge.

Permalänk
Medlem

Har man chassi så som Ghost s1 så är sånna här kort intressanta som tar upp max 2-2,5 slots. Visserligen ryms RX 6800 med stockylaren som är blower-kylare. Sedan är det mer en regel än undantag att man undervoltar när man har en sådant kompakt chassi, så så mycket behöver det inte leva om, jag hade då bara bra upplevelser med mitt undervoltade RX 5700 i ett Ghost s1 som blev ersatt med RX 6800.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Fan vad bra.

Ni som inte vill ha dem behöver inte köpa dem. Ni har GOTT om alternativ. Välj vilket 4-slots grafikkort som passar er.

Men vi som vill ha in dessa i HP workstations där de ska samsas med andra kort som 10Gbit NICs, blackmagickort etc vill åtminstone ha EN modell riktad mot oss.

Håller med. Har flera HP workstations bl a som jag managerar.

Problemet med 40-seriens storlek gäller inte bara HP workstations däremot. Även ATX-lådor, rack eller ej, har många gånger svårt med just längden hos många av de biffigare korten.

Hoppas detta kommer ut snart som ögat. Jag ska även kolla upp Noctua-varianten då jag i flera egenbyggda workstations har plats i slots räknat men inte i längd som sagt. Noctuas såg ut att bara ha två fläktar istf tre som jag inte får in i min låda.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Själv har jag redan börjat rikta in mig på att det nog får bli dubbla A4000 istället, spelar ju ändå inte mycket 🙂

Permalänk

Jag hade faktiskt ett ASUS gtx 970 Turbo, med blowerkylare. Var oftast tyst. Men när den drog igång på full fart ibland, då hördes den, minst sagt.

Edit: Jag har fan det kortet kvar, i en dator med trasig C: disk.

Visa signatur

9900k på vatten