Fri frakt från Elgiganten?

Permalänk
Medlem

Fri frakt från Elgiganten?

Kanske inte rätt forumdel för denna fråga men hittade ingen bättre. Är på gång att beställa ny TV och funderar på om Elgiganten.se inte har fri frakt när man handlar över 500 kr längre? Har lagt några olika varor i kundkorgen men det blir frakt alla gånger. Har även testat att logga in i kundklubben men det hjälper inte. Står ju även i artiklarna som sponsras av Elgiganten här på Sweclockers att det är fri frakt över 500 kr. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Ser ut så ja.
Går väl dåligt för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ser ut så ja.
Går väl dåligt för dem.

Så dåligt ser det inte ut att gå, köper man en dyr TV bör de lösa frakten. Om inte annat skulle jag förhandla mig till det i butik.

https://www.allabolag.se/5564714474/elgiganten-aktiebolag

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

media markt ska ju bli power nu, alla fysiska kedjor har det väl tufft

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Köpte stora grejer förra året och det var inte fri frakt då heller.

Elgiganten är väl också en av dem som det har gått bra för det sista medans andra tappat.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av pax1:

Kanske inte rätt forumdel för denna fråga men hittade ingen bättre. Är på gång att beställa ny TV och funderar på om Elgiganten.se inte har fri frakt när man handlar över 500 kr längre? Har lagt några olika varor i kundkorgen men det blir frakt alla gånger. Har även testat att logga in i kundklubben men det hjälper inte. Står ju även i artiklarna som sponsras av Elgiganten här på Sweclockers att det är fri frakt över 500 kr. Någon som vet?

Er du sikker på at det er Elgiganten og ikke en butikk der selger gjennom deres marked når det gjelder den er TV? Dersom det er en annen butikk der egentlig er selger, så kan du jo kontakte dem og spørre hvorfor de ikke også vil gi fri frakt når du kjøper over et visst beløp bare for de bruker Elgiganten som salgskanal.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av pax1:

Kanske inte rätt forumdel för denna fråga men hittade ingen bättre. Är på gång att beställa ny TV och funderar på om Elgiganten.se inte har fri frakt när man handlar över 500 kr längre? Har lagt några olika varor i kundkorgen men det blir frakt alla gånger. Har även testat att logga in i kundklubben men det hjälper inte. Står ju även i artiklarna som sponsras av Elgiganten här på Sweclockers att det är fri frakt över 500 kr. Någon som vet?

Elgiganten har väl aldrig haft fri frakt på stora objekt?
https://www.elgiganten.se/kundtjanst/leverans/frakt-och-lever...

Stora grejer som inte går till ombud debiteras ju frakt för "hemleverans". Däremot har jag nog fått gratis grejer på småsaker till ombud tidigare men nu verkar det vara 39kr som är minimum. Även Netonnet slutade ju med fri frakt för inte så länge sen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Elgiganten har väl aldrig haft fri frakt på stora objekt?

Jo, fick min tv hem till dörren förra året utan att betala extra.

Permalänk
Medlem

Enligt sponsorrutan på TV guiden 22/23 här på Sweclockers ska det vara fri frakt, kolla här: https://www.sweclockers.com/artikel/35135-tv-guiden-2022-23-d...

Jag har dock varit i kontakt med Elgiganten och det gäller inte längre:
"Hejsan X X!
Jag har kikat på er länk och kan inte hitta någon annons som nämner något om fri frakt på produkter över 500kr, vilket stämmer eftersom vi inte längre erbjuder denna deal då vi har sedan några månader tillbaka ändrat om våra leveransalternativ till lägst 199kr pga rådade ekonomiska situation samt pga att miljöarbetet måste bli bättre, vilket gör att en kostnad måste tas för leveranser nuförtiden för det ska bli möjligt att nå våra mål."
Vet inte varför dom inte hittar rutan om fri frakt, syns tydligt för mig i alla fall. Kan ju vara bra om det uppdateras med denna info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Er du sikker på at det er Elgiganten og ikke en butikk der selger gjennom deres marked når det gjelder den er TV? Dersom det er en annen butikk der egentlig er selger, så kan du jo kontakte dem og spørre hvorfor de ikke også vil gi fri frakt når du kjøper over et visst beløp bare for de bruker Elgiganten som salgskanal.

Ja, det är direkt via Elgiganten. Testade att lägga flera olika varor i kundkorgen och det blev aldrig fri frakt. Vilket då stämmer enligt svaret jag fick från Elgiganten i inlägget ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Elgiganten har väl aldrig haft fri frakt på stora objekt?
https://www.elgiganten.se/kundtjanst/leverans/frakt-och-lever...

Stora grejer som inte går till ombud debiteras ju frakt för "hemleverans". Däremot har jag nog fått gratis grejer på småsaker till ombud tidigare men nu verkar det vara 39kr som är minimum. Även Netonnet slutade ju med fri frakt för inte så länge sen.

Tror fortfarande det är fri frakt på Netonnet över 500 kr för en långsammare frakt. Testade igår och jag får upp fri frakt på tv där om man väljer 5-7 dagars frakttid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pax1:

Tror fortfarande det är fri frakt på Netonnet över 500 kr för en långsammare frakt. Testade igår och jag får upp fri frakt på tv där om man väljer 5-7 dagars frakttid.

Fri frakt över 399 kr.
https://www.netonnet.se//content/customerservice/fraktkostnad...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Elgiganten har väl aldrig haft fri frakt på stora objekt?
https://www.elgiganten.se/kundtjanst/leverans/frakt-och-lever...

Stora grejer som inte går till ombud debiteras ju frakt för "hemleverans". Däremot har jag nog fått gratis grejer på småsaker till ombud tidigare men nu verkar det vara 39kr som är minimum. Även Netonnet slutade ju med fri frakt för inte så länge sen.

Jag köpte frysbox både 2021 och 2022 med gratis leverans till dörren. Inga direkta småsaker.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro