Youtube testar högre bildkvalitet för Premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Gäller det även premium?

Den där siffran på 55% gäller specifika reklamintäkter på vanliga youtube.

Jag har tyvärr ingen källa men det jag hela tiden hört från alla är att premium ger mer inkomst än reklam för innehållsskaparna. Per titt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag har tyvärr ingen källa men det jag hela tiden hört från alla är att premium ger mer inkomst än reklam för innehållsskaparna. Per titt då.

Premiumtittare ger absolut mer inkomster per tittare än reklamtittare för innehållsskaparna.

Men jag tror att andelen av inkomster är lägre för innehållsskaparna. Överlag så behåller Google själva mycket större del av kakan.

Det är ju dock inte lika lätt att se direkt eftersom inkomsterna från reklam beror på hur mycket folk tittar medan inkomsterna från premium är fast.

Jag har inte riktigt sett eller läst några klara besked om hur premiumavgiften fördelas mellan Google själva och innehållsskaparna, men det jag har sett tyder på att Google själva behåller mycket mer än 45% av premiumavgifterna själva.

Permalänk
Medlem

Om de nu ska erbjuda högre bitrate för betalkunder kunde de också erbjuda extra hög ljudkvalité också, nog för att YouTube har rätt ok sådan men skulle gärna se att de även t.ex. tillät att ta bort normaliseringen på ljudet som ett alternativ, jobbigt då YouTube videos spelas upp i lägre volym än allt annat man konsumerar på datorn (iofs lätt fixat med 3e partners plugins men ändå)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Youtube premium är nog det jag tycker är mest värt av alla tjänster jag betalar för. Så otroligt mycket värde för pengarna.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Det rimliga vore väl att låsa högre bitrate bakom reklam då?
Antingen betalar man pengar för premium eller så betalar man genom att tvingas se reklam.
Reklam + begränsat tjänsteutbud låter hyfsat kass.

Skrivet av sebbeharry:

Youtube premium är nog det jag tycker är mest värt av alla tjänster jag betalar för. Så otroligt mycket värde för pengarna.

Betalar inte för det så jag undrar vilken funktionalitet är det som är bra med premium?
Jag inbillar mig att det är funktioner som tidigare var fria men som youtube låste bakom premium då folk är beredda att betala för det?
Detta är ju fullt rimligt eftersom youtubes primära syfte är att dra in pengar och inte vara någon form av gratis community-service.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Youtube Premium Lite är guld värt. 69kr/mån reklamfritt. Så många timmar jag tittar på diverse youtube-kanaler är 69kr en piss i havet. Jag undrar om de flesta vet om att Premium Lite finns? Svårt att hitta om man inte söker på det. Perfekt om man vill ha reklamfritt men slippa betala för Youtube Music.

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Just att Youtube Music och Youtube Premium är ihop i ett paket ser jag själv som ett jätteminus.
Då jag inte gillar Youtube Music och knappt använder tjänsten så känns det ju dumt att betala för den.

Då kan man ju jämföra Youtube Premium med Spotify och då får man mer med Youtube Premium, om man uppskattar hur youtube music funkar.

Jag vet inte hur man tar reda på det, men antagligen väldigt mycket mindre.

Men produktionsvärdet är så annorlunda så jag tycker det helt missar min poäng att bara jämföra tittade/lyssnade timmar.

Att likställa 1 timme när något sitter i själv sitt rum och pratar med 1 timme av Andor eller The Last of Us funkar liksom inte.

Det finns mycket välproducerat på youtube också och jag betalar som sagt för Premium, men att jämföra tittade timmar rakt av var ju inte det jag jämförde till att börja med.

Gäller det även premium?

Den där siffran på 55% gäller specifika reklamintäkter på vanliga youtube.

För shorts är siffran 45%.

Du singlar ut atomer, från en känd molekyl för att vinna i din ståndpunkt. Faktum är att du ser på helheten utan och att vigla ut helheten. YT är ingen tjänst för att se Star Wars vattnas ur via femtioelva nya åkommor som TV-serier.

Youtube är ett mycket bredare nöje som tjänst, än vad de andra betaltjänsterna kan singla ut. Mena, gör en jämförelse mellan Discovery eller History Channel med exempelvis TimeGhost produktioner eller TIKhistory.

På YT finns ett koncentrat av det innehåll du troligtvis önskar uppleva - i ögonblicket. Allt från utbildning, filmer, idékläckningar, musik, till korta kattmejmejs och med mera. Cirka 120kr per månad är inte mycket för ett sådant här brett och sannerligt djupt innehåll, som kan sluka upp en hel dag, en hel vecka, en hel månad - om du finner en ny kanal där exempelvis gamla huggkubbar passerar träsvarven och får en alldeles ny lack.

Ett skönt vitt brus i vardagen för tillfället är exempelvis Lex Fridman långa intervjuer, vilka går i ett (om de är på 3h), om du har YT Premium. Fördelen med YT Premium här är att Fridmans brus kan gå via telefonen och YT-appen, med skärmen nedsläckt på telefonen. Vilket är fint medan man gymmar eller drar årets första löp/stöprunda.

YT-lite: https://www.youtube.com/premiumlite

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Du singlar ut atomer, från en känd molekyl för att vinna i din ståndpunkt. Faktum är att du ser på helheten utan och att vigla ut helheten. YT är ingen tjänst för att se Star Wars vattnas ur via femtioelva nya åkommor som TV-serier.

Youtube är ett mycket bredare nöje som tjänst, än vad de andra betaltjänsterna kan singla ut. Mena, gör en jämförelse mellan Discovery eller History Channel med exempelvis TimeGhost produktioner eller TIKhistory.

På YT finns ett koncentrat av det innehåll du troligtvis önskar uppleva - i ögonblicket. Allt från utbildning, filmer, idékläckningar, musik, till korta kattmejmejs och med mera. Cirka 120kr per månad är inte mycket för ett sådant här brett och sannerligt djupt innehåll, som kan sluka upp en hel dag, en hel vecka, en hel månad - om du finner en ny kanal där exempelvis gamla huggkubbar passerar träsvarven och får en alldeles ny lack.

Ett skönt vitt brus i vardagen för tillfället är exempelvis Lex Fridman långa intervjuer, vilka går i ett (om de är på 3h), om du har YT Premium. Fördelen med YT Premium här är att Fridmans brus kan gå via telefonen och YT-appen, med skärmen nedsläckt på telefonen. Vilket är fint medan man gymmar eller drar årets första löp/stöprunda.

YT-lite: https://www.youtube.com/premiumlite

Jag är inte intresserad av något av detta, därför är Youtube premium onödigt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnkl:

Youtube Premium Lite är guld värt. 69kr/mån reklamfritt. Så många timmar jag tittar på diverse youtube-kanaler är 69kr en piss i havet. Jag undrar om de flesta vet om att Premium Lite finns? Svårt att hitta om man inte söker på det. Prefekt om man vill ha reklamfritt men slippa betala för Youtube Music.

Man mister tydligen vissa funktionen i och med Lite. T ex bakgrundslyssning.

Skrivet av alexison:

Jag är inte intresserad av något av detta, därför är Youtube premium onödigt för mig.

Jaha, okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Eller Argentina.. Själv så betalar jag hela 20 kr i månaden för Premium.

Antar att du kör med Mastercard?

Fick detta från Youtube för någon vecka sedan.

"Due to a recent change in Visa's processing policies in Argentina, payments may be declined if your card was not issued by an Argentine Bank. If you use an international Visa credit card or debit card, payments may fail and your subscription may be suspended. "

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Man mister tydligen vissa funktionen i och med Lite. T ex bakgrundslyssning.

Så är det. Vill man ha alla funktioner får man betala för full premium. Men Premium Lite är perfekt för mig som endast vill slippa reklamen när jag kollar via Apple TVn eller i telefonen. Alldeles lagom alternativ mellan reklam och premium-abonnemanget.

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnkl:

Youtube Premium Lite är guld värt. 69kr/mån reklamfritt. Så många timmar jag tittar på diverse youtube-kanaler är 69kr en piss i havet. Jag undrar om de flesta vet om att Premium Lite finns? Svårt att hitta om man inte söker på det. Prefekt om man vill ha reklamfritt men slippa betala för Youtube Music.

Fan, hade ingen aning om detta. Jag å frugan kör Premium Family så det blir typ 90kr i månaden per person men eftersom vi inte använder Music och ytterst sporadiskt Offline, däremot Background då och då, så kanske det hade varit värt att byta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av svolter:

Antar att du kör med Mastercard?

Fick detta från Youtube för någon vecka sedan.

"Due to a recent change in Visa's processing policies in Argentina, payments may be declined if your card was not issued by an Argentine Bank. If you use an international Visa credit card or debit card, payments may fail and your subscription may be suspended. "

Jo, jag har Mastercard

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mocka:

Fan, hade ingen aning om detta. Jag å frugan kör Premium Family så det blir typ 90kr i månaden per person men eftersom vi inte använder Music och ytterst sporadiskt Offline, däremot Background då och då, så kanske det hade varit värt att byta.

Swec skrev en nyhet om premium lite när det begav sig som ett alternativ och då var direkt byta från vanliga premium till Lite -modellen.

Inte ångrat det en sekund, värt varje krona 👍🏼

Sett till hur JAG använder det.

https://www.sweclockers.com/nyhet/32475-youtube-lanserar-prem...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

1080p är bara ett namn. Vad det faktiskt är för bitrate bakom kan skilja vilt mellan tjänster (och hur videon exporterades i för bitrate från början med). Detta är ett sätt att visa att det finns bättre kvalitet.
Ett vanligt hack är att exportera en 1080p video satt som 4k så man får 4k alternativet på youtube men det är den högre bitraten man är ute efter.

Ja de har en lite bättre balanserad bitrate i 4K, medan 1080p är väldigt hårt komprimerad. Misstänker att många tror att det är tvärtom. Man ser det direkt på videos där mycket detaljer rör sig samtidigt som gameplay från snabba spel i 1080p blir ofta en pixelsmet.

Även om 1080p som upplösning räcker långt när de flesta ändå inte kollar på 4K-skärmar/videofönster, så är ju en sönderkomprimerad pixelsmet en sönderkomprimerad pixelsmet liksom, oavsett upplösning.

Jättebra ifall Youtube höjer sin bitrate på 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Hur gör du det om videon bara är uppladdad i 1080p source??

Ja den blir iofs svårare, men att folk ens fortfarande tankar upp i 1080p känns ju jävligt förlegat. Speciellt märkligt när stora Hollywoodstudios fortfarande kör 1080p på deras filmtrailers medans små independent Youtubers har för länge sen förstått vad bra upplösning är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Du singlar ut atomer, från en känd molekyl för att vinna i din ståndpunkt. Faktum är att du ser på helheten utan och att vigla ut helheten.

Jag tror det är du som väljer att se på vad jag säger som så snävt.

När du argumenterar för priset på Youtube premium så pratar du om hur många tusentals timmar du använt tjänsten och hur många timmar du använder tjänsten.

Men för många andra som inte använder tjänsten fullt lika mycket så blir jämförelsen mer relevant.

Skrivet av GooGeL:

YT är ingen tjänst för att se Star Wars vattnas ur via femtioelva nya åkommor som TV-serier.

Vem är det som singlar ut atomer och inte viglar ut helheten?

Jag argumenterar inte för att youtube premium är oskäligt dyrt, det jag vände mig emot lite var det här påståendet:

Citat:

Med tanke på hur förbannat mycket man får för Premium så är det patetiskt att klaga om man är gratisanvändare.

Om man inte använder youtube så mycket som du gör så är det inte patetiskt att klaga på att premium kostar lika mycket som tjänster med påkostade produktioner.

Skrivet av GooGeL:

Youtube är ett mycket bredare nöje som tjänst, än vad de andra betaltjänsterna kan singla ut.

Ja, det går inte att jämföra Youtube med streamingtjänster av traditionell media på alls samma sätt.
Men det är inte heller patetiskt att tycker att tjänsten inte är lika prisvärd som andra saker i samma prisklass beroende på hur man använder den.

YT Lite är ett bra alternativ men väl krystat begränsat på ett sätt som gör det lite osmidigt att använda ibland.

Och nu tycker jag den här diskussionen nått vägs ände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fan, hade ingen aning om detta. Jag å frugan kör Premium Family så det blir typ 90kr i månaden per person men eftersom vi inte använder Music och ytterst sporadiskt Offline, däremot Background då och då, så kanske det hade varit värt att byta.

Förstår dig. Läs om det och se vad du går miste om. Personligen duger det perfekt eftersom jag inte vill ha Youtube Music och därmed klarar att vara utan bakgrundslyssning, men vill slippa all reklam. För- och nackdelar med båda.

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Tycker inte det är något konstigt eller fel att börja ta betalt för något som tidigare erbjudits utan extra kostnad.

Bara för att man inte har behövt betala för något under en lång tid så betyder det väl inte att det för evigt ska vara så?

Det är konstigare.

Det skulle ju kunna förklaras med att man behöver mer pengar för att kunna hålla samma kvalitet på tjänsten, har ekonomiska problem och behöver säga upp folk och så vidare. Men som sagt.. 17 miljarder dollar i vinst förra kvartalet. Så enda anledningen torde vara att mycket vill ha mer, vilket inte är något man som konsument borde applådera.

Sen kan man såklart ha en världsåskådning där juridiska personer är mer värda än fysiska men det har inte jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Betalar inte för det så jag undrar vilken funktionalitet är det som är bra med premium?
Jag inbillar mig att det är funktioner som tidigare var fria men som youtube låste bakom premium då folk är beredda att betala för det?
Detta är ju fullt rimligt eftersom youtubes primära syfte är att dra in pengar och inte vara någon form av gratis community-service.

För mig är det värt pengarna för reklamfritt innehåll då jag väldigt ofta slår på youtube på TVn och inte bara vid datorn. Att jag kan slänga igång något på telefonen och ändå minimera appen eller stänga av skärmen och kunna fortsätta lyssna är en annan grej. Jag kollar nog säkert 2-3h youtube per dag aktivt och ännu mer om man räknar in tid där jag gör annat men ändå lyssnar på någon podd eller liknande.

Det är inte många kronor jag betalar i förhållande till vad jag använder tjänsten.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Har inga problem alls att betala för Youtube Premium faktiskt. Tittar mer på Youtube än vad jag gör på mina 4-5 streamingtjänster tillsammans. Att Youtube faktiskt är gratis att titta på är fan lyx om ni frågar mig.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Får se om den dagen kommer när folk behöver använda sig av piratlösningar för att komma åt Youtube-klipp.
Skulle inte förvåna mig om hela vanliga Youtube låstes ner bakom en betallösning á Netflix i framtiden.

Detta är ju ingen dum idé. Alltså, att dela ut sina privata videor via torrent istället. Istället för att söka via youtube med kass kvalitet, så kan man helt lagligt söka och ladda hem andra folks videor via torrent istället till full kvalitet. Bara lite småförbättringar så kanske vi har nåt bra på G för att fortsatt ha full kvalitet på våra videos helt gratis i framtiden också.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Keeper of the Bamse

69 spänn i månaden för youtube är dom enklaste pengarna jag nånsin spenderat.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Många glada tillrop över hur bra Premium är, även om man inte kan dela mellan hushåll. Med Netflixlogiken borde det ju leda till omedelbara avslutade prenumerationer.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Någon som hittat klipp med den nya bitraten? klickat runt men inte hittta något ...

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tror det är du som väljer att se på vad jag säger som så snävt.

När du argumenterar för priset på Youtube premium så pratar du om hur många tusentals timmar du använt tjänsten och hur många timmar du använder tjänsten.

Men får många andra som inte använder tjänsten fullt lika mycket så blir jämförelsen mer relevant.

Vem är det som singlar ut atomer och inte viglar ut helheten?

Jag argumenterar inte för att youtube premium är oskäligt dyrt, det jag vände mig emot lite var det här påståendet:

Om man inte använder youtube så mycket som du gör så är det inte patetiskt att klaga på att premium kostar lika mycket som tjänster med påkostade produktioner.

Ja, det går inte att jämföra Youtube med streamingtjänster av traditionell media på alls samma sätt.
Men det är inte heller patetiskt att tycker att tjänsten inte är lika prisvärd som andra saker i samma prisklass beroende på hur man använder den.

YT Lite är ett bra alternativ men väl krystat begränsat på ett sätt som gör det lite osmidigt att använda ibland.

Och nu tycker jag den här diskussionen nått vägs ände.

Intressant urval.

Om mitt YT-användande är mycket eller stort, är ett påstående som saknar grund. Ja, jag nyttjar sidan aktivt för en större helhet och får därmed ut mycket av min peng. Å andra sidan är jag ingen intressent av Mello eller Bingolotto, så mina siffror är i viss mån eskalerade i och med detta.

Jag önskade att peka ut vad som gömmer bakom allt krom inom YT-sfären, och därmed varför premium är värt eller nyttosam. YT Premium erbjuder en stor offert för en skäligt liten peng - en tjänst som då fungerar ostört och delar ut någon krona av min peng, åt de olika aktörerna som jag följer.

Citat:

Om man inte använder youtube så mycket som du gör så är det inte patetiskt att klaga på att premium kostar lika mycket som tjänster med påkostade produktioner.

Påkostade produktioner? Det finns ett gammalt uttryck som lyder(?): det går inte att sminka en gris.

Vad jag menar med detta, är att exempelvis Netflix-dokumentären är ofta (min upplevelse) avsedd för den stora mängden människor - därmed sjunker kvaliteten på innehållet i dokumentären som måste verka lättsam. Ja, bildspelet från källarproduktionerna från YT-användaren må vara lite grå, men innehållets djup och ärlighet är tyngre - än all show off.

Men å andra sidan, ibland vill man lämna hjärnan under axlarna och helt utan möda - se en kultfilm eller en bättre serie. Då är HBO med flera alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det skulle ju kunna förklaras med att man behöver mer pengar för att kunna hålla samma kvalitet på tjänsten, har ekonomiska problem och behöver säga upp folk och så vidare. Men som sagt.. 17 miljarder dollar i vinst förra kvartalet. Så enda anledningen torde vara att mycket vill ha mer, vilket inte är något man som konsument borde applådera.

Sen kan man såklart ha en världsåskådning där juridiska personer är mer värda än fysiska men det har inte jag.

Företag som vill minimera vinsterna är väl lätträknade? Om det ens finns några.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Jag är nog dum, vad får man för heeeeeeeelt galet fantastiska saker för "pengen" på youtube menar du? Hobbyskapares 10-minutersklipp (för de har lärt sig att det är så långt som en unge kan sitta koncentrerad nu för tiden och då blir det flest visningar aka mest pengar) som bara går ut på att "låna" andras idéer till sitt eget material? Ja det är ju heeeeeeeelt galet mycket. Jag får allt detta gratis nu utan premium så vad du får mer med ditt premium förstår jag inte.

Reklam är inget jag ser, mer än et som kreatörerna gör reklam för i videon.

Framförallt slipper du reklamen på din tv, dina handhålla enheter osv. Man kan även släcka mobilen och låta klippet gå vidare. Skulle aldrig klara mig utan detta nu när man väl vant sig vid det.

Att inte se reklam på datorn är väl en baggis där finns adblockers.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Swec skrev en nyhet om premium lite när det begav sig som ett alternativ och då var direkt byta från vanliga premium till Lite -modellen.

Inte ångrat det en sekund, värt varje krona 👍🏼

Sett till hur JAG använder det.

https://www.sweclockers.com/nyhet/32475-youtube-lanserar-prem...

Måste ha dåsat till när den nyheten släpptes Vi får ta en fundering hemma men det lutar helt klart åt det.

Skrivet av hnkl:

Förstår dig. Läs om det och se vad du går miste om. Personligen duger det perfekt eftersom jag inte vill ha Youtube Music och därmed klarar att vara utan bakgrundslyssning, men vill slippa all reklam. För- och nackdelar med båda.

Det ska jag göra. Lyssnar iofs ibland på mixar via Youtube och då är det gött att slippa ha på skärmen men det händer relativt sällan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Företag som vill minimera vinsterna är väl lätträknade? Om det ens finns några.

Man kan både låta bli att minimera vinsten och låta bli att uppröra de som gör att man alls har intäkter, dvs konsumenterna.

Att försöka stilla folks upprördhet genom att förklara att det görs för att ett stenrikt företag vill ha ännu mer pengar är av förklarliga skäl dömt att misslyckas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.