Skickade tillbaka "fel" grafikkort till Inet, är nu avstängd från att handla hos butiken.

Permalänk
Medlem

När jag läser alla svar här så förstår jag varför vårt land ser ut som det gör...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Tycker du att deras process i dagsläget fungerar som den ska?
Jag är helt med på att TS efter att ha fått reklamationen godkänd av inet och pengarna återbetalda inte tänker betala en faktura för att Inet inte verifierat att det är rätt GPU de fått tillbaka.
Inet borde inte ha godkänt och genomfört reklamationen utan att verifiera att GPUn var såld av dem, det ligger ju i deras intresse att få fram denna information eftersom det påverkar deras möjlighet till ersättning i längden.

För att använda din beskrivning: Inet återköper en vara som TS uppger ska vara en specifik vara. När detta sedan kontrolleras så visar det sig att TS (såvitt de kan se) inte varit sanningsenlig utan skickat in en annan vara. När detta sker har de redan skickat ut pengarna eftersom kunden är intresserad av att återfå sina pengar snarast möjligt. Hade de istället hållt kortet i 3 månader för att sedan konstatera att det inte är sålt av dem och fakturerat honom en undersökningsavgift så hade det ju också varit "rätt" men jag tror ingen av oss vill att det ska fungera så istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Om processen hade fungerat hur bra som helst så hade TS inte hamnat i den situation de är i nu.
Det Godspeed talar om är hur vissa butiker/Åf jobbar, inte hur alla jobbar och inte heller kring vad som juridiskt gäller;
Kan en ÅF häva en godkänd reklamation i efterhand och skicka en faktura?
På vem ligger det tyngsta ansvaret att kolla att det är rätt produkt?
Om det mot förmodan skulle vara kunden, kan inet BEVISA det om de inte bokför serienummer (se #19961564 )?

Inet behöver inte ändra något i sitt system, men då får de kanske också vara beredda på att ta den ekonomiska smäll det innebär att godkänna reklamationer utan att kontrollera produkterna.

Det är ju också det de har gjort, genom att lägga tid och pengar på att ställa saker till rätta samt sköta TS reklamation åt honom. Om de sedan väljer att inte sälja mer till TS eftersom han inte är lönsam som kund så är det ju inte fel av dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

För att använda din beskrivning: Inet återköper en vara som TS uppger ska vara en specifik vara. När detta sedan kontrolleras så visar det sig att TS (såvitt de kan se) inte varit sanningsenlig utan skickat in en annan vara. När detta sker har de redan skickat ut pengarna eftersom kunden är intresserad av att återfå sina pengar snarast möjligt. Hade de istället hållt kortet i 3 månader för att sedan konstatera att det inte är sålt av dem och fakturerat honom en undersökningsavgift så hade det ju också varit "rätt" men jag tror ingen av oss vill att det ska fungera så istället.

Hade kanske hållit med dig, om det inte är så att inet först tar emot varan och kontrollerar den (får man hoppas) innan de väljer att köpa tillbaka den.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Det är ju också det de har gjort, genom att lägga tid och pengar på att ställa saker till rätta samt sköta TS reklamation åt honom. Om de sedan väljer att inte sälja mer till TS eftersom han inte är lönsam som kund så är det ju inte fel av dem?

Nja, inets första respons, enilgt TS var att skicka en ospecad faktura

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Helt rätt av Inet. Så går det när man fular.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Hade jag hanterat detta ärende så hade jag nog också kontaktat kunden precis som Inet gjort eftersom det faktiskt finns ett fel från kundens sida. Jag hade nog inte blockat den efteråt dock men troligen krävt att kunden skickar in korrekt kort.

Så vadå, du hade krävt att TS skickar in det fungerande kortet som en reklamation? Låter ju om något ännu skevare än den här karusellen.

Permalänk
Medlem

En rimlig sak hade ju varit att:
1. Kräva tillbaka återbetalningen som gjorts
2. Skicka tillbaka det trasiga kortet
3. Kräva betalt för felsökning av kortet
4. Låta TS reklamera själv till annan aktör
5. Tydliggöra detta innan man skickade en faktura

Bäst hade såklart varit om inte detta hade tagit tre månader. Fick TS betala felsökning eller mellanskillnaden mellan priserna?

Hur många arbetstimmar tog inte detta för Inets kundtjänst redan, ska ÅF bara svälja det?

Inet slarvade och kontrollerade inte serienummer, det är absolut deras fel, men tycker det löste sig oväntat bra när de gjorde reklamation till tredje part

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inet slarvade och kontrollerade inte serienummer, det är absolut deras fel, men tycker det löste sig oväntat bra när de gjorde reklamation till tredje part

Verkligen. Inet gjorde väldigt mycket mer än dom behövde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

En rimlig sak hade ju varit att:
1. Kräva tillbaka återbetalningen som gjorts
2. Skicka tillbaka det trasiga kortet
3. Kräva betalt för felsökning av kortet
4. Låta TS reklamera själv till annan aktör
5. Tydliggöra detta innan man skickade en faktura

Bäst hade såklart varit om inte detta hade tagit tre månader. Fick TS betala felsökning eller mellanskillnaden mellan priserna?

Hur många arbetstimmar tog inte detta för Inets kundtjänst redan, ska ÅF bara svälja det?

Inet slarvade och kontrollerade inte serienummer, det är absolut deras fel, men tycker det löste sig oväntat bra när de gjorde reklamation till tredje part

Man kan väl som sedan länge summerats att TS inte gjort det hela så värst bra från början, att skicka ett kort på 50/50 att det kommer rätt...

Å andra sidan, eftersom @Inet inte kommenterar denna tråd efter hur mycket skrivande det vart så håller de nog själva med att de har skuld i det hela.

Kollade för skojs skull kvitton och där står ju inget nummer från Inet i alla fall, så de har de något de själva kan göra bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Man kan väl som sedan länge summerats att TS inte gjort det hela så värst bra från början, att skicka ett kort på 50/50 att det kommer rätt...

Å andra sidan, eftersom @Inet inte kommenterar denna tråd efter hur mycket skrivande det vart så håller de nog själva med att de har skuld i det hela.

Kollade för skojs skull kvitton och där står ju inget nummer från Inet i alla fall, så de har de något de själva kan göra bättre.

Inet är inte skuldfria, men när de löste reklamationen tycker jag de kompenserat mer än väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Man kan väl som sedan länge summerats att TS inte gjort det hela så värst bra från början, att skicka ett kort på 50/50 att det kommer rätt...

Å andra sidan, eftersom @Inet inte kommenterar denna tråd efter hur mycket skrivande det vart så håller de nog själva med att de har skuld i det hela.

Kollade för skojs skull kvitton och där står ju inget nummer från Inet i alla fall, så de har de något de själva kan göra bättre.

Det har redan nämnts här att anledningen till att de inte kommenterar antagligen är att de har inget att vinna och allt på att förlora på att gå i polemik med en användare på ett publikt forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inet är inte skuldfria, men när de löste reklamationen tycker jag de kompenserat mer än väl

Logiken i att ingå en överenskommelse enligt det som angivits och sedan därefter stänga av kunden, och åtminstone såvitt framgått inte heller det med förvarning (precis fakturan som gick ut), ter sig dock något bristfällig. Hade de inte gjort så hade det rimligen aldrig blivit någon tråd, men nu är vi istället hittills på sidan 8 även om åsikterna går isär. Agerandet känns precis som utskicket av fakturan utan förvarning, åtminstone såsom det återgetts, rätt osammanhängande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Det har redan nämnts här att anledningen till att de inte kommenterar antagligen är att de har inget att vinna och allt på att förlora på att gå i polemik med en användare på ett publikt forum.

Även om de vill (och i den mån de kan) kommentera offentligt, alternativt kontakta trådstartaren direkt, så lär det nog vara så att de ska reda ut hela händelseförloppet ordentligt internt först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Givetvis inte fritt fram att göra vad som helst.

Ja, men motparten i målet har de gånger de har möjlighet att motsätta sig eller ta upp eventuella orsaker att neka inte gjort det.
Läste du mitt scenario med öppet köp istället? Där hade en potentiell kund hamnat i samma sits som TS men utan möjligheten att den har blandat ihop sina kort, är det då rätt att inet nekar reklamation där också?

Är inte riktigt heller samma, och faktiskt inte så lätt att fakturera någon bara sådär som företag.

Om du istället funderar på hur det kan påverka inet negativt att inte själva bokföra sina serienummer, kan du se min poäng?
Eller om jag skulle köpa ett kort från inet (som i mitt hypotetiska fall), och kollar upp att det kortet skulle gått till komplett, kan jag kräva mina pengar tillbaka då?

Jag misstänker att vi kommer få ett inlägg från @inet om inte allt för lång tid, som tar upp hur de har omarbetat sina rutiner för att motverka att liknande händelser i framtiden.

Har jag citerat ditt inlägg om öppet köp?

Detta handlar inte om konsumenträtt när du är i det här spåret. Att ställa ut en faktura är enkelt, det är korrekt och går att vinna i Tingsrätten. Inet har följt lagstiftningen.

Istället för att bråka i Tingsrätten kan man givetvis se om det går att skicka tillbaka grafikkortet med postförskott, eller bara nöja sig med att spärra personen. Det är ingen verksamhet som har krav på att sälja till alla.

Det hela låter som de bara vill bli av med TS och att det är TS som står för upplägget, så det är inte givet att Inet sitter med något grafikkort eller betalning.

Det är inget nytt för ÅF så att de skulle ändra rutiner är osannolikt. Det är förmodligen utanför deras kontroll hur det är upplagt, och ska alla som gör rätt behöva vänta på att serviceverkstaden ska kontakta distar och tillverkare innan de ens börjar felsöka (eller behöva vänta på klartecken innan de ens får skicka in varan) så kommer långt fler bli missnöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Alltså, TS har handlat för 100k över typ 10 år enligt honom själv, med tanke på att marginalerna för Inet är rätt låga då det rör sig om elektronik har han kanske genererat 5k i vinst för dem på den tiden. Den felaktiga utbetalningen kommer (om det rör sig om ett kort i 3 serien vilket jag förutsätter med tanke på timingen och att han fick två identiska kort från olika ÅF ungefär samtidigt) göra att han nu är en förlustkund efter 10 år.

Fel kan hända, men man gör rätt för sig då vilket TS nekade eftersom han vägrade återbetala den felaktiga utbetalningen och Inet antagligen inte ser det som värt tiden att processa mot honom eftersom det kostar mer än det smakar. Han borde återbetalat och reklamerat mot rätt ÅF. Nu fick Inet istället sköta den biten själva, vilket kostar, och i sig antagligen medför att man inte gjort någon vidare vinst på denna superkund som handlat för hela 800kr i månaden. Både TS och Inet har gjort fel, men Inet gick ett steg extra för att lösa det så gott det gick, medan TS satte sig på tvären trots att ursprungsfelet låg hos honom.

De har garanterat mer än 5% i marginal. Finns nog inte många som klarar att gå runt på 5% i marginal. Kollar du på allabolag så ser du att vinstmarginalen ligger på närmare 7% så de ligger säkert på en marginal på ca 30% mellan tummen och pekfingret. En kund som handlar 10tkr/år privat är väl inte superdåligt eller?

Permalänk
Medlem

Även om TS gjorde ett ärligt misstag så kan jag ändå tycka det är ganska märkligt att när man inte ser till att man vet exkt varifrån man köpt kortet när har två exakt likadana från olika säljare. När TS sen ändå får hjälp av fel företag så ska han vara tacksam att det inte blev nåt värre än att han bara blev bannad från att handla.

Permalänk
Medlem

Har en pågående dialog med ÅF efter att detta inlägg har uppmärksammats och blockeringen att handla har tagits bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Så alla kort som säljs på sweclockers marknad säljs med kvitto? Låt säga att de gör det hur ska man bevisa att man är den första köparen jag förstår inte riktigt?

Ja? man kan köpa ett DEFEKT RTX 3090 på swec marknad t.ex. av SAMMA MODELL som man t.ex. själv har köpt genom Inet och starta en reklamation och om de då inte kollar serienummer få tillbaka full ersättning och helt plötsligt kanske fått en sådär 50% rabatt på sitt kort.

Antagligen därför Inet reagerat som de gjort, säkert ett vanligt sätt att försöka få full ersättning för begagnade söndermineade grafikkort som ej har garanti längre.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Har en pågående dialog med ÅF efter att detta inlägg har uppmärksammats och blockeringen att handla har tagits bort.

Det var synd. Jag tyckte Inet gjorde rätt och tycker de borde stått på sig och inte fallit för trycket bara för att vi har en lång tråd på SweC...

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Det var synd. Jag tyckte Inet gjorde rätt och tycker de borde stått på sig och inte fallit för trycket bara för att vi har en lång tråd på SweC...

De kanske insåg att de var eventuellt snabba att dömma.
Eller haft en diskussion bland ansvariga och läst igenom våran tråd.
Sedan kommit fram till att ts får en chans till då de faktiskt löste problemet tillsammans, även om ts gjorde ett stort misstag.

Ts har också uppmärksamat ett fel i deras retur kedja. Vissa företag betalar ju folk för att leta fel i deras hantering för att optimera vinst

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Har en pågående dialog med ÅF efter att detta inlägg har uppmärksammats och blockeringen att handla har tagits bort.

Ja för jag är en storkund hos dem och skrev till dem i dag om denna tråd.
Sen får vi aldrig veta om det var orsaken att de nu har tagit kontakt med dig.
Men det var jag . Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_N:

De har garanterat mer än 5% i marginal. Finns nog inte många som klarar att gå runt på 5% i marginal. Kollar du på allabolag så ser du att vinstmarginalen ligger på närmare 7% så de ligger säkert på en marginal på ca 30% mellan tummen och pekfingret. En kund som handlar 10tkr/år privat är väl inte superdåligt eller?

5,2% enligt senaste bokslutet. Med tanke på att de omsatte 1,5miljarder så utgör han då 1/150000del av det och visst, alla bäckar små, men han är troligen inte ens i den övre halvan av deras kunder sett till inköp. Med tanke på att hans reklamationsärende gått igenom service, någon form av frakt/hantering internt samt ekonomiavdelning som utfärdat och reklamerat faktura+kundservice som han haft dialog med så har hanteringen garanterat redan kostat mer än vinsten från hans köp de senaste åren.

Jag motsätter mig mest tankesättet om att "jag har minsann handlat för X kronor över 10 år" som att man skulle vara någon slags storkund för att man spenderar 800kr per månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_N:

De har garanterat mer än 5% i marginal. Finns nog inte många som klarar att gå runt på 5% i marginal. Kollar du på allabolag så ser du att vinstmarginalen ligger på närmare 7% så de ligger säkert på en marginal på ca 30% mellan tummen och pekfingret. En kund som handlar 10tkr/år privat är väl inte superdåligt eller?

Skrivet av Chrisj:

5,2% enligt senaste bokslutet. Med tanke på att de omsatte 1,5miljarder så utgör han då 1/150000del av det och visst, alla bäckar små, men han är troligen inte ens i den övre halvan av deras kunder sett till inköp. Med tanke på att hans reklamationsärende gått igenom service, någon form av frakt/hantering internt samt ekonomiavdelning som utfärdat och reklamerat faktura+kundservice som han haft dialog med så har hanteringen garanterat redan kostat mer än vinsten från hans köp de senaste åren.

Jag motsätter mig mest tankesättet om att "jag har minsann handlat för X kronor över 10 år" som att man skulle vara någon slags storkund för att man spenderar 800kr per månad.

Inte för att påstå att det är en bransch där de har några monstermarginaler, men det varierar definitivt i stor grad mellan 5-60% beronde på produkt osv. Kollar man inets senaste bokslut (2021), då 2022 inte finns rapporterat ännu, så ligger den genomsnittliga bruttovinstmarginalen (omsättning-direkta kostnader, annars fångar man upp saker som löner, lokalhyror etc.) på 14,89%. Visst det här ärendet har kostat intern tid hos inet, men har väldigt svårt att se att ett enda reklamationsärende lett till nyanställning eller andra försäljningstapp. Ett återköp har skett, men det innebär bara att den marginal som det köpet hade har återgått och inte att allting som intjänats på kunden genom hela dess livscykel är försvunnen. Finns inte mycket belägg för att säga att man är en negativ kund bara efter ett garantiärende.

Permalänk
Skrivet av Big_N:

De har garanterat mer än 5% i marginal. Finns nog inte många som klarar att gå runt på 5% i marginal. Kollar du på allabolag så ser du att vinstmarginalen ligger på närmare 7% så de ligger säkert på en marginal på ca 30% mellan tummen och pekfingret. En kund som handlar 10tkr/år privat är väl inte superdåligt eller?

Hur kan du få en marginal på 7% till 30%?

Skrivet av Swedishchef_90:

De kanske insåg att de var eventuellt snabba att dömma.
Eller haft en diskussion bland ansvariga och läst igenom våran tråd.
Sedan kommit fram till att ts får en chans till då de faktiskt löste problemet tillsammans, även om ts gjorde ett stort misstag.

Ts har också uppmärksamat ett fel i deras retur kedja. Vissa företag betalar ju folk för att leta fel i deras hantering för att optimera vinst

Tycker ändå TS är skyldig till allt detta haveri. Finns ingen som skulle chansa att skicka något av korten utan att kolla vilket kort tillhör vilken ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

När jag tänker efter mer på det så är det inte ens säkert att det är TS som hade varit roten till problemet i liknande fall (baserat på @inets förmodade hantering av serienummer).
Vi kan ju inte vara säkra på att det kort TS köpt faktiskt är med ett serienummer som sålts till @inet om det är så att någon har gjort något liknande men genom att nyttja öppet köp på ett oöppnat kort, och lämnat fel kort till inet (då med fel serienummer). Varför skulle inet kolla serienummer med dist på ett oöppnat kort?
Detta felaktiga kort säljs sedan till TS av inet, TS får problem och lämnar in det.
Inet godkänner och genomför reklamationen med återbetalning.
När Inet sedan reklamerar mot dist/tillverkare så framkommer det att kortet inte alls är sålt till Inet från början.

Ditt inlägg slog verkligen huvud på spiken för den här tråden! Finns så många olika scenarier som folk inte tänker på alls.

Det är omöjligt att bevisa för Inet att dom inte har sålt kortet till TS, speciellt när dom återkommer efter 3 månader, hur många mellanhänder har det inte passerat under den tiden?

Så fort företaget tog emot grafikkortet och accepterade reklamationen, så är det inte längre kundens problem, eftersom företaget inte kommer kunna bevisa att TS har skickat in fel kort. Inet kan ha råkat sälja ett kort med ett annat SN, går liksom inte att utesluta.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ditt inlägg slog verkligen huvud på spiken för den här tråden! Finns så många olika scenarier som folk inte tänker på alls.

Det är omöjligt att bevisa för Inet att dom inte har sålt kortet till TS, speciellt när dom återkommer efter 3 månader, hur många mellanhänder har det inte passerat under den tiden?

Så fort företaget tog emot grafikkortet och accepterade reklamationen, så är det inte längre kundens problem, eftersom företaget inte kommer kunna bevisa att TS har skickat in fel kort. Inet kan ha råkat sälja ett kort med ett annat SN, går liksom inte att utesluta.

Serienummer står även på kartongen så att det är oöppnat är inte det som utgör risken där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ditt inlägg slog verkligen huvud på spiken för den här tråden! Finns så många olika scenarier som folk inte tänker på alls.

Det är omöjligt att bevisa för Inet att dom inte har sålt kortet till TS, speciellt när dom återkommer efter 3 månader, hur många mellanhänder har det inte passerat under den tiden?

Så fort företaget tog emot grafikkortet och accepterade reklamationen, så är det inte längre kundens problem, eftersom företaget inte kommer kunna bevisa att TS har skickat in fel kort. Inet kan ha råkat sälja ett kort med ett annat SN, går liksom inte att utesluta.

Skulle väl gå att fråga Inet om serienumret på det andra grafikkortet stämmer överens med det dom har sålt i så fall. Antingen så stämmer det, eller så stämmer kanske inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ditt inlägg slog verkligen huvud på spiken för den här tråden! Finns så många olika scenarier som folk inte tänker på alls.

Det är omöjligt att bevisa för Inet att dom inte har sålt kortet till TS, speciellt när dom återkommer efter 3 månader, hur många mellanhänder har det inte passerat under den tiden?

Så fort företaget tog emot grafikkortet och accepterade reklamationen, så är det inte längre kundens problem, eftersom företaget inte kommer kunna bevisa att TS har skickat in fel kort. Inet kan ha råkat sälja ett kort med ett annat SN, går liksom inte att utesluta.

Nja, vad som har hänt är nog att Inet kollade att S/N stämde på kort + kartong. Allt ser ok ut enligt inet.

Inet skickar kortet till asus som nekar återbetalning då kortet enligt S/N är sålt av netonnet. Denna process kan enkelt ta månader....

Att hävda att bara för du får en återbetalning så har väl företag 3 år på sig att rätta till fel angående köp?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag inte helt har varit uppmärksam här, men något jag inte helt tycker har framgått;
När ÅF skickade faktura, vad sades skulle hända med kortet?
Jag förstår absolut att det bestämdes att det var en obetydlig detalj i efterhand, men hade ÅF för avsikt att skicka tillbaka kortet till TS?