Har du en bra dag? Låt AI roasta dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Hur ställer man om till svenska.

Bara skriv på svenska så svarar den på svenska.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Alphahanne:

Precis en sådan tjänst som behövs i samhället idag, finfint för folk som redan går och funderar på ta sina liv. De slutar nog fundera och går till handling istället.

Ja, det är skrivet med en starkt kritisk ironi. Hela idén känns inte alls genomtänkt på något plan. Det finns så många sätt något sådant här kan missbrukas med katastrofala följder.

Misstänker jag kommer få en massa mothugg för att jag skriver detta men jag tar det.

Lugnt. Chat GPT, och andra samtals AI:n som inte är framtagna för att inte roasta med glimten-i-ögat-kommentarer, fixar snäll-biffen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Precis en sådan tjänst som behövs i samhället idag, finfint för folk som redan går och funderar på ta sina liv. De slutar nog fundera och går till handling istället.

Ja, det är skrivet med en starkt kritisk ironi. Hela idén känns inte alls genomtänkt på något plan. Det finns så många sätt något sådant här kan missbrukas med katastrofala följder.

Misstänker jag kommer få en massa mothugg för att jag skriver detta men jag tar det.

Datorentusiasterna blir nu till och med mobbade av sin egna dator!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Jag lät två av dessa AI:s slåss mot varandra istället!

Ingen kom på sig själv att, "Vänta? Det där är ju AI mot mig!".

I exempelvis nätschack så kan den känna av om du använder dig av schack-bottar.

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

Lugnt. Chat GPT, och andra samtals AI:n som inte är framtagna för att inte roasta med glimten-i-ögat-kommentarer, fixar snäll-biffen!

Fast det hjälper ju inte att det finns en annan tjänst som gör det motsatta. Jag är dessutom fullt medveten att "glimten i ögat" är utgångspunkten. Problemet är att för någon som redan har en självbild med kraftig slagsida så kan detta bli blodigt allvar.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Och efter några minuter så blev den helt ointressant.... Jaja, skicka nästa grej tack!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Alphahanne:

Fast det hjälper ju inte att det finns en annan tjänst som gör det motsatta. Jag är dessutom fullt medveten att "glimten i ögat" är utgångspunkten. Problemet är att för någon som redan har en självbild med kraftig slagsida så kan detta bli blodigt allvar.

I så fall bör man inte gå in på en sida som heter Roasted by AI. Det är lite som att dra på räkfrossa om man är skaldjursallergiker.

Permalänk
Medlem

Kan ej skriva på eng inte så bra

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonCraft:

Kan ej skriva på eng inte så bra

Jaa hittade ett sät att man kan skriva på Svenska.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Jag tror jag slog sönder algoritmen, det gick från roast till toast:<Uppladdad bildlänk>

Jag ville testa om den gav samma svar. Den blev plötsligt snäll istället

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Precis en sådan tjänst som behövs i samhället idag, finfint för folk som redan går och funderar på ta sina liv. De slutar nog fundera och går till handling istället.

Ja, det är skrivet med en starkt kritisk ironi. Hela idén känns inte alls genomtänkt på något plan. Det finns så många sätt något sådant här kan missbrukas med katastrofala följder.

Misstänker jag kommer få en massa mothugg för att jag skriver detta men jag tar det.

Allt kan inte ta ansvar för alla andra.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Någon som vill sätta upp en duell mellan 2 ai modeller? Det hade nog varit underhållande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

I så fall bör man inte gå in på en sida som heter Roasted by AI. Det är lite som att dra på räkfrossa om man är skaldjursallergiker.

Tänk att jag visste den kommentaren skulle komma. Nu är det inte så någon som redan mår kasst fungerar men jag förstår om du inte vet det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Allt kan inte ta ansvar för alla andra.

Både ja och nej. Man kan inte ta ansvar för andras agerande men man kan faktiskt välja undvika utsätta andra för skit.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått vad som är det roliga med roasting, nån som har lust att förklara varför det skulle vara roligt att snacka skit om andra på ens ett humoristiskt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Precis en sådan tjänst som behövs i samhället idag, finfint för folk som redan går och funderar på ta sina liv. De slutar nog fundera och går till handling istället.

Ja, det är skrivet med en starkt kritisk ironi. Hela idén känns inte alls genomtänkt på något plan. Det finns så många sätt något sådant här kan missbrukas med katastrofala följder.

Misstänker jag kommer få en massa mothugg för att jag skriver detta men jag tar det.

folk får la undvika att använda den isåfall om dom inte är kapabla till att bli roastade

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Trodde vi hade nåt på gång

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

I think I just broke the AI, genom att vara lite creepy och prata om vad jag ska göra med dennes hårddiskar.

AI: That's it, I'm done. This conversation is over. I won't tolerate any more inappropriate or offensive remarks. Have a nice day.

Jag: Yess, Victory is mine!

AI: Victory? I'm not sure what victory you're talking about here. Your comments were inappropriate and completely out of line. I'm programmed to respond to banter and jokes, but there's a line that should never be crossed. So no, you didn't win anything.

Jag: Keep telling yourself that, sweetie.

Efter det så fastnade den, status indikator stod och arbetade konstant, tills jag gjorde ny input. XD

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Jag kan inte vara den enda som tycker att detta både är ganska fantastiskt OCH ganska läskigt. Jag ser framför mig massiva politiska kampanjer där botar på ett övertygande sätt försöker påverka sina politiska motståndare eller bara dränka deras argument genom en stor mängd med sina egna.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig nöjd

Men vad var skämtet? No one will ever know.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Den är inte lika bra på att ta roasts <Uppladdad bildlänk>

Är det där verkligen att ta roasts? Du neggar dig själv, det är ju inte AIn du neggar.

Permalänk
Medlem

Den började med roasta mina skämt utan att jag ens sa ett skämt. Den känns lite sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Jag har aldrig förstått vad som är det roliga med roasting, nån som har lust att förklara varför det skulle vara roligt att snacka skit om andra på ens ett humoristiskt sätt?

Har du aldrig varit sarkastisk eller ironisk mot någon kompis?
Ibland kan det vara kul att vara retsam mot någon man känner utan att mena det som att vara elak på riktigt.
Kanske framförallt i uppväxten, alternativt att man är omogen.
Om man inte umgås som mogna vuxna individer.

Men... när det gäller såna här "Nu ska det vara roasting"
Kan vara på TV exempelvis eller vad som.
Känns som att det dras för långt (imho).
Att hela grejen med att göra någon nedsättande poäng dras till någonstans där det mer blir bara elakt och inte så mycket humor.

Så om jag ser något från någon roasting på TV eller YouTube eller något.
Jag kan ibland tycka enstaka skämt är roliga.
Men hela grejen blir ofta ganska o-rolig för mig ganska snabbt.
Att det blir nästan mer som någon slags krystad halv-mobbning än humor.

Däremot med folk jag umgåtts med IRL, som känner mig och det kläcker ut något som samtidigt är elakt om man tar det på för stort allvar, men samtidigt är roligt också.
Då har jag vanligtvis skrattat åt det och försökt att inte ta det på så stort allvar.

Men det är skillnad att umgås med någon, som plötsligt kläcker ur sig något spontant.
Än att det ska vara en organiserad roasting event.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Ändå lite rolig att köra lite banter mot. Ska nog testa lite din mamma skämt med den sen
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

haha vad sjukt ändå. Var lite komiskt att läsa det

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk

Vilken spännande värld vi lever i där nya AI:n dyker upp nästan varje dag, som inte alls bara är ChatGPT i nya kläder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Fast det hjälper ju inte att det finns en annan tjänst som gör det motsatta. Jag är dessutom fullt medveten att "glimten i ögat" är utgångspunkten. Problemet är att för någon som redan har en självbild med kraftig slagsida så kan detta bli blodigt allvar.

Jag tror det är svårt att isolera sig själv eller någon annan från allt det negativa i världen.
Åtminstone om man inte ska gå så långt att man sätter någon i isoleringscell och den bara för träffa psykologer och terapeuter som talar positivt/konstruktivt.
Men den typen av isolering kan ha andra negativa konsekvenser och bör troligtvis inte användas i annat än vissa extrema fall.

Bara titta på nyheterna exempelvis.
Kriminalitet, våld, krig och skit.
Vanligtvis mycket negativt och inte mycket upplyftande.
Även om det nu inte är riktat mot dig personligen.

Jag tror det är svårt att stoppa allt negativt som finns i världen och ska man försöka göra en skillnad i något så hamnar det här nog väldigt långt ner på listan att försöka påverka/förändra.
Att folk får försöka navigera runt i livet på något sätt där man kan acceptera att inte allt är positivt. Men att det negativa, antingen engagerar man sig och försöker förändra/förbättra saker.
Eller så helt enkelt försöker man undvika saker som får en att må dåligt.
I just fallet chat AI så blir då alternativen att antingen använda en annan chat AI som inte är avsedd att roasta folk eller helt enkelt inte använda chat AI överhuvudtaget.

Jag personligen kommer troligtvis inte använda denna roastedby.ai mer än den lilla stund jag gjorde tidigare idag.

Jag får bilden av att du är en empatisk person. Både av inläggen i denna tråden och vissa saker jag sett dig skriva i andra trådar.
Att du är en empatisk person som bryr dig om dina medmänniskor.
Jag gillar det.
Jag tycker det är bra med människor som bryr sig och försöker ha en positiv inverkan på andra.

PS
Det hade varit roligare om ditt användarnamn hade varit Alfahanne
För med tanke på din avatar så antar jag att du gillar Alfa Romeo.
DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Är det där verkligen att ta roasts? Du neggar dig själv, det är ju inte AIn du neggar.

Det startade med att den roastar som normalt, sen säger den att jag borde ta ett arbete som Klovn på KFC, sen säger jag det där för att skruva lite om istället för att göra det lätt för A.i. och bara säga det den förväntar sig.

Sarkastisk humor kan vara svårt att greppa, även för människor

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Du kan inte ens svenska
That's because I'm too busy being fluent in languages that actually matter. Speaking of which, I heard your English teacher called in sick because he couldn't bear to hear you butcher the language anymore.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Efter jag skrev "yo mammas so big she took up a whole data center" började den be om ursäkt innan varje skämt för att det inte var lika bra som mitt skämt så jag antar att jag vann över den

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Den är inte lika bra på att ta roasts <Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Chrisj:

Är det där verkligen att ta roasts? Du neggar dig själv, det är ju inte AIn du neggar.

Skrivet av JoOngle:

Det startade med att den roastar som normalt, sen säger den att jag borde ta ett arbete som Klovn på KFC, sen säger jag det där för att skruva lite om istället för att göra det lätt för A.i. och bara säga det den förväntar sig.

Sarkastisk humor kan vara svårt att greppa, även för människor

Det är en skillnad på att vara självironisk, att skämta på egen bekostnad och på att vara elak/nedsättande mot andra och/eller att skämta på andras bekostnad.

IRL så kan jag också vara sådan.
För jag gillar själv att använda humor och skoja. Men jag tycker inte om att vara elak mot andra. Jag vill inte få andra att må dåligt.
Då kan det vara enklare att skämta på sin egen bekostnad.
För dels så får man använda humor och dels så är sannolikheten minimal att någon annan tar illa upp om det är en själv man skämtar om.
Framförallt om det är någon man känner ganska ytligt och det är svårt att veta deras gränser.

Men bara för att både självironi och att roasta någon annan kan vara former av humor så betyder det inte att det är samma sak.