Allt från Computex 2023
Permalänk
Medlem

Förslag på utbildning

Hej!

Jag har fundering på vilken väg jag ska gå för att få kunskapen att kunna utveckla egna webbaserade tjänster samt kanske appar i framtiden.

Lite lösa funktioner på en hemsida som jag kan komma på:
- Användarsystem/kontohantering (användare med olika behörighetsnivåer)

- Skapa artikel i olika produktgrupper som inloggad användare direkt på webbsidan. Dessa ska lagras i en artikeldatabas.

- Skapa ett ärende som ”gäst” med produktval från artikeldatabasen, dessa produktval ska lagras och ärendet ska skapa ett separat inlogg för att användaren ska kunna se och ändra sitt ärende utan att ha ett konto.

- skapa ”moduler” som ska lagras i en databas, moduler kan sedan sättas ihop till ett ”objekt”, allt ska gå att delas med övriga användare.

Artiklar, moduler, objekt, ärenden m.m. Kommer innehålla data som också ska lagras och/eller användas i andra funktioner.

Ni förstår nog vad jag är ute efter, jag vet dock inte vilken utbildning som krävs, frontend? Backend? Båda eller något helt annat?

Jag jobbar dagtid och hade tänkt mig plugga på distans och ”fria tider”.

Jag har erfarenhet inom programmering, variabelhantering och HMI inom industrin, dock så är det rätt så olika språk. Men jag hoppas att jag kan dra nytta av det och lära mig snabbare.

Så, vad måste jag lära mig? vilken utbildning skulle jag behöva söka? Finns det kurser som man skulle behöva börja med innan en eventuell utbildning? Hjälp!

Tack på förhand, från ett varmt Thailand!

Permalänk
Medlem

Har vänner som studerat denna program och lyckats väldigt väl med det de fick ta med sig därifrån.

https://www.his.se/utbildning/data-och-it/webbutvecklare-prog...

Om det inte finns distans så kan du nog alltid ”sno” läroplanen/kurserna och söka de individuellt på andra säten kanske?